Het grote GSX-F topic - deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
hehehe lekker klantvriendelijk een bijtend hondje in de winkel te hebben!
Ja is geen winkel maar een schuur ergens. Niet echt handig iid, maarja wel een ventieltje gratis ipv extra voor moeten lappen :P

Die hond werd daarna netjes buiten gezet achter een deur trouwens, en hij schijnt altijd wat naar te zijn 'richting nieuwe klanten'. Op zich begrijp ik het ook wel. Dat beest zat te snuffelen en springen, en toen stapte ik opeens in rap tempo op z'n baasje af om iets bij m'n wiel te bekijken. Kwam blijkbaar de verkeerde zone in ofzo :P

Oeh de 750 meters zijn inderdaad mooi! Ik heb zelf anderhalf setje van de 600 liggen, dus zal niet snel een ander nodig hebben / kopen. Wbt de tellerstand: volgens mij zijn die gewoon bij te draaien.
 
Laatst bewerkt:
dan heb je een behoorlijk grote tankmeter ofniet :9
'
full
 
edit... zit trouwens een spelfout op de garmin.. tjek schermpje :+

verzet hem is van voertuig modus , ik krijg dan schermpje : wilt u de voorkeursinstellingen van modus fietsen aanpassen ? (erg lullig foutje)

ik haal trouwens de kabel niet los , de connectoren op de steun zitten onder afdichting dus dat zit wel prima :F
 
Ook niet erg lelijk toch!
Wel veel mooier dat de navigatie zo laag zit.
Ga van t weekend eens kijken of ik ook niet iets kan verzinnen.
Je moet trouwens tanken :+
edit... zit trouwens een spelfout op de garmin.. tjek schermpje :+

verzet hem is van voertuig modus , ik krijg dan schermpje : wilt u de voorkeursinstellingen van modus fietsen aanpassen ? (erg lullig foutje)

ik haal trouwens de kabel niet los , de connectoren op de steun zitten onder afdichting dus dat zit wel prima :F
Vreemd! Als ik voertuigmodus wijzig vraagt ie alleen of ik de instellingen voor het gekozen vervoersmiddel wil wijzigen.

Wat bedoel je eigenlijk met connectoren op steun?
Dat connectortje wat je in de garmin stopt om hem op te laden? En Hoe heb je die afgedicht dan?
 
Sinds vandaag ook eigenaar van een GSX750F van 1995, ik moet nog wel wat vervangen, lees banden en ketting en tandwielen. Nu meteen vraagje maar zijn er tandwielsetjes voor de gsx750f anders dan de 15-45 set? Ik heb zitten rekenen en zoek eigenlijk 15-41 set. Vergeet niet dat ik motoren gewend ben met kettingen welke nog met visjes vaszitten, dus wisselen van tandwielen is dan een makkie. PS de reden van het wisselen van de ketting is omdat 1 schakel stroef gaat en dat merk je goed onder het rijden.
 
Sinds vandaag ook eigenaar van een GSX750F van 1995, ik moet nog wel wat vervangen, lees banden en ketting en tandwielen. Nu meteen vraagje maar zijn er tandwielsetjes voor de gsx750f anders dan de 15-45 set? Ik heb zitten rekenen en zoek eigenlijk 15-41 set. Vergeet niet dat ik motoren gewend ben met kettingen welke nog met visjes vaszitten, dus wisselen van tandwielen is dan een makkie. PS de reden van het wisselen van de ketting is omdat 1 schakel stroef gaat en dat merk je goed onder het rijden.
Welkom BackFire.

Waarom zou je er een andere tandwiel onder willen? Wil je nog harder dan dat de motor al kan? ;)

Trouwens... is het niet zo dat er op de 750F uit 95 een 47-er op zit?? Klik
 
Heb de discussie net gelezen over het aantal kilometers op een tank.

Bij mij moet de kraan vanaf 265km op reserve. Daarna de eerste pomp = tanken.

Op de reserve stand zit er nog 5 liter in, dus nog goed voor zo'n 85km.
De meter staat al in het rood als de kraan op reserve moet.

De reserve stand is inderdaad een korter buisje in de tank (of helemaal geen buisje?).
 
goedemorgen sgatjes :)

Even niets van mij gehoord, zal nu wel even wat minder worden gezien ik vakantie heb, jaja vakantie *D dus geen stage meer en geen hele dagen motorforum meer voor mij. Al heb ik wel een nieuw aanwinstje (niks motor, apple keyboard :)) waardoor ik nu lekker op mijn tv berichtjes naar jullie kan typen.

Om 2 uur heb ik mijn laatste 2 lessen voor het examen, ik moest in de auto veel oefenen van em, maar dat blijkt nog best lastig te zijn :). We gaan er vanmiddag achter komen. Zal wel lekker warm zijn dus ik heb toch maar een termo shirt klaar gelegd en ik heb ook een broek liggen voor als ik het echt warm vindt (gezien mijn broek best dik is). Ik laat jullie straks nog wel even weten hoe het was :) want ben in de middag nog even thuis, moet om 5 uur werken in helmond, aghja heb het ook niet altijd voor het zeggen eh :)
 
Geniet van je lessen zometeen!!!
Ik heb gister toevallig oordopjes gekocht voor mn mp3 speler. Van die dingen die in je oren vallen zeg maar. Als ik die indoe en geen geluid aanzet dempt het net zo goed als de gewone oordopjes die ik heb. En als ik wel geluid aan heb dan hoor ik het perfect! Ik rijd denk ik niet meer zonder. En ze kostten maar 20 euro.
 
Geniet van je lessen zometeen!!!
Ik heb gister toevallig oordopjes gekocht voor mn mp3 speler. Van die dingen die in je oren vallen zeg maar. Als ik die indoe en geen geluid aanzet dempt het net zo goed als de gewone oordopjes die ik heb. En als ik wel geluid aan heb dan hoor ik het perfect! Ik rijd denk ik niet meer zonder. En ze kostten maar 20 euro.

oh dat is een goede optie ja! ik denk dat ik die eerst even ga uitproberen (heb er hier nog een stel liggen). Maar hoor je dat geklepper dan niet meer? ook niet als je richting de snelweg gaat?
 
Racer88: Blijft een mooi F'je, maar je bent gek dat je een scooter wilt. Zou je niet meteen een MP3 nemen? :+

born2bwild: Hmm ik heb ook semi in-ears, die dempen inderdaad heel fijn. Moet ik toch eens gaan proberen om met muziek te rijden, heb het nooit gedaan op de motor, maar voor sommige lange snelwegritten zou het wel fijn zijn..
 
Binnen mijn vriendenkring 1 dode leeftijd genoot, 1 gecrashte in het water leeftijd genoot, en 1 van het weekend die met 7 gebroken ribben gebroken nek gebroken, ingeklapte long en hersenschudding in het zieknhuis ligt. En 3 andere vrienden onderuit. Dit in een tijdsbestek van minder dan 2 jaar vind ik teveel van het goeie.

Ik merkte zelf hoe vaak ik wel niet te hard en te onvoorzichtig rij. Simpel door onervarenheid, en niet nadenken over wat kan gebeuren. Al die ongelukken in mijn directe omgeving hebben mij aan het denken gezet, en wil toch wat meer ervaring opdoen qua inzicht in verkeer. Zonder dus als een idioot hard bochten te pakken of keihard te knallen.

Verder staan er al wat kilometers op de motor, dus zal deze veel in waarde gaan dalen. Hierbij zullen er misschien over een tijdje wat slijtage kosten bijkomen.

Als laatste rij ik ook nooit meer zomaar voor me plezier, veelal door de impact van de ongelukken van mijn vrienden. Dus ga er alleen maar mee naar school, om tussen de file door te rijden.

Dus mooi moment om hem te verkopen voor mijzelf dacht ik zo. :9
 
Binnen mijn vriendenkring 1 dode leeftijd genoot, 1 gecrashte in het water leeftijd genoot, en 1 van het weekend die met 7 gebroken ribben gebroken nek gebroken, ingeklapte long en hersenschudding in het zieknhuis ligt. En 3 andere vrienden onderuit. Dit in een tijdsbestek van minder dan 2 jaar vind ik teveel van het goeie.

Ik merkte zelf hoe vaak ik wel niet te hard en te onvoorzichtig rij. Simpel door onervarenheid, en niet nadenken over wat kan gebeuren. Al die ongelukken in mijn directe omgeving hebben mij aan het denken gezet, en wil toch wat meer ervaring opdoen qua inzicht in verkeer. Zonder dus als een idioot hard bochten te pakken of keihard te knallen.

Verder staan er al wat kilometers op de motor, dus zal deze veel in waarde gaan dalen. Hierbij zullen er misschien over een tijdje wat slijtage kosten bijkomen.

Als laatste rij ik ook nooit meer zomaar voor me plezier, veelal door de impact van de ongelukken van mijn vrienden. Dus ga er alleen maar mee naar school, om tussen de file door te rijden.

Dus mooi moment om hem te verkopen voor mijzelf dacht ik zo. :9

that sucks!

Maar.. Uiteindelijk heb je de touwtjes zelf in eigen hand.
Denk je dat je met een motorscooter niet als een gek door een bocht probeert te gaan als je je nu ook niet in kan houden? Bovendien rijd je al 25 kw. Beter zo laten anders. En anders is een toer motor in de trent van een diversion of een goldwing toch ook een leukere optie?
 
Nee ik rij geen 25kw meer. En verders heb ik in mijn thuisland een 125cc motorscooter. En daarmee rij ik veel defensiever omdat ik toch weet dat er maar weinig uit valt te halen. Zitten verder ook kleine bandjes op, en doe daarbij toch alleen maar rustig aan rijden omdat het overige verkeer toch sneller is.

Verder denk ik dat het momenteel ook praktischer is, aangezien het plezier van t motorrijden een beetje weg is. Misschien komt dat weer terug na een jaartje te scooteren. En dat ik dan weer ga rijden voor het rijden. Wie zal het zeggen
 
Nee ik rij geen 25kw meer. En verders heb ik in mijn thuisland een 125cc motorscooter. En daarmee rij ik veel defensiever omdat ik toch weet dat er maar weinig uit valt te halen. Zitten verder ook kleine bandjes op, en doe daarbij toch alleen maar rustig aan rijden omdat het overige verkeer toch sneller is.

Verder denk ik dat het momenteel ook praktischer is, aangezien het plezier van t motorrijden een beetje weg is. Misschien komt dat weer terug na een jaartje te scooteren. En dat ik dan weer ga rijden voor het rijden. Wie zal het zeggen

wel zonde man, maar we een verstandige keuze als je er een vertrouwen en plezier meer in hebt.

vind het wel knap dat je je in kan houden op een scooter, heb een keer een piaggio X9 mee gehad :r
snelweg was drama, dus dan maar volgas binnen door binnenbebouwde kom en fietspaden |(
 
Hallow mensen!

Ik zie allemaal navigatiesystemen voorbij komen. :P
Ik heb vorige week een tanktas voor m'n verjaardag gehad, en daar kan ook een TomTom in, dus best handig! *D

Wie gingen er ook alweer mee naar Zandvoort 26 juli?
Er zijn aardig wat mensen uit Maassluis die zich ook hebben ingeschreven.

Voor de mensen die dachten dat ik zo'n plaatje op m'n motor ga plakken, dit was gewoon geshopped hoor. _O-

Genieten jullie ook zo van het weer? *D
 
Had wel vewacht dat je het ook nog echt zou doen...

Ikzelf heb op mijn telefoon Ovi Maps staan, en Garmin Mobile op een ander SD kaartje voor wanneer ik het buitenland in ga. Klein hoesje van de mediamarkt die aan mijn stuur bevestigd is, en een 12v aansluiting met autolader, en gaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan