onderhoud yamaha maxim xj750x

wildhaguh

MF'er
23 jun 2009
38
0
breda
hallo.

de winter is weer voorbij en het wordt weer goed weer om te rijden.

nu de vraag watvoor onderhoud heeft een yamaha maxim xj750x nodig.
en zijn de spullen online goed te bestellen of de lokale motorzaak opzoeken?

wat moet ik zoals doen?

motorolie+ filter (welke olie moet/ mag hier in)
luchtfilter
cardan (welke olie moet hierin.)
nogmeer?
(heb hem van de winter wel geregeld even laten lopen /klein rondje gereden)

nog 1 probleempje ik zag dat mijn achterband links tegen het cardan lichtjes aanliep.
is dit een bekent probleem of waar moet ik zoeken.

ik heb nog weinig ervaring met motor's

(ben monteur van vrachtwagens / bouw /wegenbouw machines)

zovast bedankt voor de hulp.

groeten rik
 
Hoi Rik,
de Maxim X heeft het volgende nodig:
service_data.gif

10W40 motorfietsolie (3 liter met oliefilter, 2,8 liter zonder oliefilter, 3,5 liter bij droog blok)
80W90 Hypoid Gear Oil voor de cardan, vullen tot bovenkant schroefdraad. (elke 60K)
4x NGP D8EA bougies
De originele onderdelen zijn niet echt duur, dus ik zou voor origineel Yamaha gaan. Een zaak als Cycle Shop in Heerlen kan ook alles leveren; daar ga ik voor al mijn delen....

Als je onderdeelnummers nodig hebt, kijk dan even op mijn site. Daar staan de complete microfilms van de Maxim X op. Als je nog op zoek bent naar een onderdelenfiets, ik heb nog een hele mooie hier staan. Mag weg voor €1250,- (geen NL papieren, maar kan zo RDW gekeurd worden)

Als je achterband aanloopt, dan is hoogst waarschijnlijk de maat niet goed.
Er hoort origineel op te zitten:

Voorband: 100/90-19 57H, Bridgestone Excedra G525
Achterband: 130/90-16 67H, Bridgestone Excedra G525

alhoewel ik de BT45's veel beter vind op de MaximX

Als je de juiste maat achterband erop hebt, dan is er bij het inbouwen van het achterwiel na een bandenwissel waarschijnlijk iets niet helemaal goed gegaan.