Race project mj-works 250RR

mj-works

MF veteraan
13 aug 2010
3.077
4
motorland
Facebook
hey iedereen,

hierbij wat foto's van mijn huidige project. Het is een proef frame voor de maten e.d. wat te leren kennen om daarna een supermono te bouwen. Ik ben er al even aan bezig en zal jullie op de hoogte houden als ik nog vorderingen maak!


grtz

Maarten Janssens

autocadplan zonder hulplijnen
full


autocadplan met hulplijnen
full


balk voor frametafel
full


balk horizontaal zetten voor loodrecht te boren, eerst met waterpas; dan met micrometer
full


loodrecht boren
full


omdat een geboord gat altijd wel wat speling heeft een bus draaien met klempassing
full

full


onafgewerkte bus
full

full


bus met op maat gedraaide bout er in. doel = geen speling en loodrecht zijn.
full


verstelbare pootjes lassen
full


begin van de frametafel
full


gedraaid en gefreesd alu stuk voor op frametafel balhoofdshoek af te kunnen stellen
full

gedraaid en gefreesd stuk voor op frametafel balhoofdshoek af te kunnen stellen
full

gedraaid en gefreesd stuk voor op frametafel balhoofdshoek af te kunnen stellen
full


een paar stappen verder: je herkent het voorgaande stuk. de goudkleurige stang is een draadstang waarmee je dus de balhoofdshoek kunt aanpassen
full


mijn motorblok (heb ik nog mee in BK enduro gereden) 250cc ktm tweetakt
full


basis gefreesd in de "hoofdbuis" van het frame en daarin het begin van het balhoofd
full


gleuf gefreesd in een buis van de achterbrug om ze op een speciaal gemaakte mal te kunnen monteren. eerst was het het plkan om deze ook te gebruiken om de ketting mee op te spannen maar daar ben ik later van af gestapt.
full


ik heb alle buizen gefreesd voor een perfecte passing zodat de krachten niet allemaal worden overgedragen via de lasnaad veel werk maar de moeite zeker waard!
full


nog meer passingen
full


beginselen van de achterbrug; hier ligt ze ondersteboven (zie later)
full


stukje achterbrug vastgepuntlast
full


hoe de beugel moet komen
full


achterbrug op mal en beginselen van de beugel
full


achterveer van yamaha R1 2005. bleek uiteindelijk te zwak te zijn zonder link dus moet nog andere veer op...waar kopen??
full


voorvork gsx750srad met 6-zuiger klauwtje
full


een kleine opstelling voor is een idee te hebben van het resultaat. hier nog met rs125 achterwiel
full


rechter kant van de achterbrug klaar
full


balhoofd: bussen gedraaid en conische lagers er in (timken)
full


balhoofd op de voorvork
full


de basis vorm van de achterbrug is hier klaar en eens gemonteerd achter het blok...
full


ff testen op sterkte ;)
full


opstelling om het frame in lijn te kunnen zetten op de frametafel. de 2 stalen buizen en nylon bussen zijn exact even breed als de achterbrug zodat ik daar als het ware omheen kan bouwen
full


alu houders gedraaid voor het balhoofd op zen plaats te houden
full


hoe de hoofdbuis op de tafel staat:
full


2 buizen naar de achterbrugas gemaakt op speciaal gedraaide bus aan elke kant
full


dashbordje samengesteld. toerenteller met ingebouwde temp. sensor; versnellingsindicator en reservelampje
full


achterkant dashbord; je ziet een apparte voeding voor makkelijk te (de)monteren.
full


schema voor de doe het zelvers ;) alleen lampje negeren als je het als reserve gaat gebruiken
full


aluminium spacer achter schijf gemaakt om te doen passen. hier nog met lelijke bouten
full


plaatjes gemaakt voor de veer en dus de rijhoogte te kunnen verstellen.
full


rolling frame!!
full


uit overschotjes deze staander gemaakt. zéér handig tegenover er voor :) ! wieltjes komen uit decathlon voor 6 euro...
full


blok op hoogte gesteld met hydrokrik en dan houders vastgepuntlast
full


achteraanzicht op men 39mm keihin :]
full


de zon scheen --> foto tijd! hier nog met rs125achterwiel
full


kontje van een honda rsw125gekocht. vanaf hier heb ik het rs250 wiel steken
full


stukjes gedraaid/gefreesd voor in het uiteinde van de 6082 alu buis die ik gebruik voor men subframe. zo zijn de boutjes mooi verzonken
full


bezig aan subframe...
full


subframe klaar (enkel nog stralen) en kontje wat bijgewerkt zodat je het vakwerk kunt zien
full


CDI bevestigd onder het subframe met alu bussen
full


stang in speciaal 7075 aluminium als torsiestang (12-18mm mogelijk)
full


begonnen aan een deftige achterbrugas
full


over de achterbrugas zitten bussen die het blok op zen plaats houden. daarover komen messing bussen als "lager" maar door groter contactopp. heb je hiermee zogenaamd minder speling
full


draaien van messing bussen. gat is gemaakt met 20mm ruimer voor nauwkeurigheid
full


per kant van de achterbrug (links en rechts van het blok) heb ik zo een set gemaakt
full


bezig aan de houders voor de achterbrugas en de kettingspanners...
full


en zo zien die er dus uit :9~ (ik vind draai en freeswerk meestal mooi ;) )
full


aprilia 250 naaf aangepast voor tandwiel langs binnen te nemen (uitlijning) hier zie je ook de houder voor as/spanners
full


goodies! gilles tooling clip-ons; titax hendel en hel remleidingen op maat
full


bezig aan de voetsteunpositionering. je ziet de eerder gemaakte messing bussen hier zitten.
full


bobijn opgehangen en ngk racing kabel en dop er op :9~
full


brembo achterrem pomp gemonteerd. voetsteunen komen van gsx750r
full


clip-ons; nissin r6 rempomp, titax hendel en HEL remleiding
full


tussenstand op 13/08/10
full


mijn werkplaats
full


wordt vervolgt ;)
 
Laatst bewerkt:
Deze ga ik ZEKER volgen, geweldig...

Deze topic mag wel de " Foto topic " van het jaar worden... :Y
 
wow! al zoveel leuke reacties! :D

ik had nog veel meer foto's maar je wilt zelfs niet weten hoelang het duurde voor ze allemaal op volgorde op het forum stonden ;)

ik ben nu bezig met een ontwerp voor de (alu) benzinetank

grtz!

MJ
 
vet hoor!
ga zo door! hij staat bij de favorieten!
leuk, zou misscvhien zijn als je fotos post met een beetje tekst erbij wat het is... of vraag ik nu teveel :)?
 
Één tipje! O-)

Scoor een RSV Mille/1000 schijf, die past 1 op 1 op dat RS125 voorwiel en ziet er een stuk moderner uit :)

Heb 'm zelf ook :')
 
@ pretpiloot: de werkplaats is ook zelf gebouwd; let maar eens op hoe het dak in elkaar zit. de balk van mijn frametafel komt uit overschot daarvan ;)

@ robbyvw: ik was van plan om de tekst er nog bij te zetten en zal het zo meteen doen! maar lastig met zoveel foto's dat je enkel de hyperlink kunt zien in het oorsprongkelijk bericht. dus ik moet het met 2 vensters doen op men browser.

@ nickel89: bedankt voor de tip! het is alvast genoteerd :p maar ik kan momenteel enkel noodzakelijke zaken betalen :s
 
Laatst bewerkt:
@ pretpiloot: de werkplaats is ook zelf gebouwd; let maar eens op hoe het dak in elkaar zit. de balk van mijn frametafel komt uit overschot daarvan ;)

@ robbyvw: ik was van plan om de tekst er nog bij te zetten en zal het zo meteen doen! maar lastig met zoveel foto's dat je enkel de hyperlink kunt zien in het oorsprongkelijk bericht. dus ik moet het met 2 vensters doen op men browser.

@ nickel89: bedankt voor de tip! het is alvast genoteerd :p maar ik kan momenteel enkel noodzakelijke zaken betalen :s
Mijne heeft me toen 25 euro gekost :P

Was geen geld :N

Goed zoeken :)
 
Zozo, wat een mooi project! Dit is er zeker eentje met potentie! :Y

Als WB-er word ik hier wel een beetje hitsig van :9~

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan