Indianapolis Motorcycle Grand Prix 29-08-2010

Winnaar 2010

  • Lorenzo

    Stemmen: 15 35,7%
  • Pedrosa

    Stemmen: 5 11,9%
  • Stoner

    Stemmen: 6 14,3%
  • Dovizioso

    Stemmen: 0 0,0%
  • Rossi

    Stemmen: 16 38,1%

  • Totaal aantal stemmers
    42

RideRick

MF veteraan
12 aug 2008
63.010
7.685
Hoorn
Gen_IndyGP_rgb.jpg



1000px-Indianapolis_Moto_GP.svg.png









MotoGP: Wie stopt Jorge Lorenzo?
Een crash in de kwalificatie zorgde voor twijfels of Jorge Lorenzo ook deze race zou weten te winnen maar die twijfels werden al snel weggenomen en de Spanjaard reed naar zijn zevende overwinning en tiende podium van het seizoen.


lorenzo%20race_800.jpg



Repsol Honda rijder Dani Pedrosa had zijn gebruikelijke goede start maar lang lag de Spanjaard niet op kop want na een paar bochten wist Jorge Lorenzo, die daarvoor eerst langs Ben Spies moest, Pedrosa te passeren terwijl ook Spies de Honda rijder wist te passeren. In de ronde daarna pakte Pedrosa Spies terug en wist hij Lorenzo nog een aantal ronden onder druk te zetten. In de achtste ronde begon Lorenzo echter langzaam een kleine voorsprong op te bouwen die in de loop van de race alleen maar groter zou worden tot 5,4s op de finish.

Achter het Spaanse duo gebeurden nog genoeg. Spies wist nog even in het achterwiel van Pedrosa te blijven maar zag de Spanjaard vanaf de vijfde ronde steeds verder van hem weg rijden terwijl Spies zelf onder druk kwam te staan van Casey Stoner. De Australiër wist de regerend Superbike wereldkampioen in de negende ronde te passeren voor de laatste podium plaats en reed zich vervolgens los van de Yamaha Tech3 rijder.

Achter Stoner was het in eerste instantie Andrea Dovizioso die de vijfde plaats in handen had. De Italiaan zette zijn Honda in de derde ronde voor Stoner maar ging vervolgens onderuit waarbij hijzelf en zijn motor op de baan bleven liggen terwijl de andere rijders rijder en machine maar net konden ontwijken. Dovizioso probeerde zijn race nog te vervolgen maar reed de Honda na twee ronden de pitstraat in.



Door de crash van Dovi kwam Nicky Hayden op de vijfde plaats te liggen. De aan zijn pols geblesseerde Amerikaan kreeg echter Rossi en Edwards op zijn dak met vlak daarachter Marco Simoncelli. Rossi wist Hayden in de zesde ronde te passeren terwijl Edwards en Simoncelli het tempo niet konden volgen. Rossi werd dus uiteindelijk vijfde voor Hayden en Edwards terwijl Simoncelli nog in de klauwen viel van het groepje met Marco Melandri Hector Barbera, Randy de Puniet en Alvaro Bautista.

Achter zevende man Edwards was het Melandri die de achtste plaats wist te pakken voor Barbera en de Puniet met daarachter Simoncelli op de elfde plaats, dat had 12e moeten zijn maar Bautista trok zijn Suzuki in de laatste bochtencombinatie onderuit nadat hij de Italiaanse Gresini Honda rijder gepasseerd was.

Aangezien Loris Capirossi en Mika Kallio net als Dovizioso al vroeg het strijdtoneel hadden verlaten kwamen alleen Aleix Espargaro en Alex de Angelis nog aan de finish.

Voor wat betreft de stand in het kampioenschap heeft Jorge Lorenzo met 235 punten 77 punten voorsprong op Pedrosa (158). Stoner (119) is door de crash van Dovizioso (115) naar de derde plaats geklommen en Rossi (101) staat nog steeds vijfde.


met dank aan racesport.nl 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gestemd op Pedrosa, hij is erop gebrand om Lorenzo weer een keer voor te mogen zijn.
Hij is altijd snel op dit circuit.
 
De race op Indianapolis valt tegelijk met mijn verjaardag. Dus ik maak een speciaal wensenlijstje, waarbij realiteit even overboord gegooid wordt!

1. Valentino Rossi (Gewoon omdat ik de dokter graag zie winnen)
2. Ben Spies (Best of season tijdens de laatste van de twee Amerikaanse races)
3. Nicky Hayden (Dat podium dat-ie nog mist!)
4. Andrea Dovizioso (Mag overal finishen, als hij 'm maar niet neerlegt. Liefst vóór Dani finishen!)
5. Dani Pedrosa (Sorry, ik zie liever Dovi!)
6. Colin Edwards (Best of season op eigen grond!)
7. Alvaro Bautista (Zal een andere fiets nodig hebben om goed te rijden, maar goed...)
8. Randy de Puniet (Op weg terug na z'n botbreuk)
9. Marco Melandri (Doet me deugd hem steeds vóór de 250cc mannen te zien)
10. Hector Barbera (Draait een lekker stabiel seizoen!)
11. Aleix Espargaro (Wekte indruk vorig jaar, dit jaar nog niet?)
12. Marco Simoncelli (Finishen a.u.b., niet zoals Laguna!)
13. Loris Capirossi (Volgend jaar op een klantenDuc?)
14. Mika Kallio (Vorig jaar zowat de leidende Ducati rijder, dit jaar z'n carrière geen goeds aan het doen...)
15. Alex de Angelis (niet gezien gisteren, scheen wel te rijden? Dan toch liever Aoyama.)

DNF:
- Jorge Lorenzo (onschuldige schuiver na lang gevecht met Rossi en/of andere rijder(s), à la Stoner op Laguna Seca 2008. Om het spannend te houden, en omdat-ie niet van het podium af te slaan is tenzij je z'n motor afpakt!)
- Stoner (Gewoon omdat ik bovenstaande heren stoerder vind :P)
 
Ik ga deze keer voor Pedrosa, als hij maar niet een fout maakt in de eerste bocht of onder druk onderuit gaat wint hij gewoon. Vorig jaar had hij volgens mij een redelijke voorsprong toen hij ging liggen..

Lay-out is volgens mij anders dan bovenstaande nl:

1000px-Indianapolis_Moto_GP.svg.png
 
Laatst bewerkt:
Waarom hij mag van mij nu alles winnen , als er maar strijd is en geen uitloop van een seconde of zeven want daar zitten wij met z'n allen niet op te wachten toch .
Als Lorenzo een keer geen punten pakt (en Pedrosa wel), houden we er tenminste nog de schijn in dat het kampioenschap spannend is. Als Lorenzo constant 1e en soms 2e wordt, zal het gauw beslist zijn! _O-
 
Als Lorenzo een keer geen punten pakt (en Pedrosa wel), houden we er tenminste nog de schijn in dat het kampioenschap spannend is. Als Lorenzo constant 1e en soms 2e wordt, zal het gauw beslist zijn! _O-

:^ Pedrosa for the win!!!
 
Als Lorenzo een keer geen punten pakt (en Pedrosa wel), houden we er tenminste nog de schijn in dat het kampioenschap spannend is. Als Lorenzo constant 1e en soms 2e wordt, zal het gauw beslist zijn! _O-

Als Rossi dit deed waren er ook weinig mensen die protesteerden hoor, hij mag van mij winnen maar dan wel in een mooi gevecht. Maar goed dat zit er toch niet aan te komen dus kan ik op de helft van de motogp weer me met andere zaken gaan bezig houden en af en toe TV kijken.

Voordeel van deze races is dat je ze kunt combineren met andere zaken die nog gedaan moeten worden. Scheelt een hoop tijd. Heb verleden zondag nog een schuur opgeruimd in de tussentijd. O-)

Had mijn portie actie al gehad tijdens de 125 en moto 2 :p
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen Lorenzo fan en dat baseer ik puur op de manier waarop ie op mij ( op tv ) overkomt. Live is het misschien een wereldgozer :?

Maar ... in de vorm waarin ie nu verkeert wint ie alles, of komt minimaal op het podium. Gezien zijn rijderscapaciteiten is het hem dat ook gegund. Laat een andere rijder nu maar eens een paar records verpulveren dit jaar dan Rossi. Ik denk dat Lorenzo daarvoor de aangewezen persoon is ... puntenrecord zit er zeer zeker aan te komen.

Als Rossi liefhebber zeg ik ... 2011 weer een kans en zorg dan maar weer voor een shock net als bij de Yamaha move destijds :Y
 
Veel mensen die hopen dat Lorenzo niet finished :')
Dat gaat Rossi niet helpen, er moeten minimaal 4 mensen onderuit gaan voor de 1 word.
Vorige race reed die als een zoutzak en daar zal dit keer vast niet anders zijn.
 
Klinkt overtuigend O-)

Ik heb op Lorenzo gestemd...realistisch gezien de juiste keuze 8-)
Al hoop ik op een wonder en Spies gaat dan winnen :Y
Die gun ik het wel *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan