't Honda Ses 150 Dylan Topic

@Racer88 , voor mijne Dylan 125cc , een 20 km/u sneller temaken moest ik een 180cc cil. en een anderre krukas en nog wat kleine aanpassingen , prijskaartje voor de 20 km/u sneller > 1500 euro geplaatst met deze uitlaat !
ja, koop dan een 250cc motoscooter vertelde ze mij , dan kom je goed koper uit , dan een nieuwe Dylan tekopen die getund is , wat veel geld kost , om maar 20 km/u sneller te gaan !
greeetz,
 
Ik rij op toppie 120, als het mee zit 125 op de teller. Toch genoeg? (ik kom alleen dan maar op stukken van 100 in de randstad. Bijna geen 120 hier in de buurt. Veel harder moet je niet verwachten van 150 cc. 250 red miss iets harder maar ook niet veel hoor

de meeste 250cc motoscooters halen toch een 140 km/u top !
greeetz, 8-)
 
Mijn ervaring:

Leonardo 150cc, top bij wind mee 130 teller = 110 TomTom
Leonardo 250cc, top bij wind mee 140 teller - 122 TomTom

Klein verschil dus. Ook heb ik eens een Scarabeo 250 gehuurd (die is veel jonger dan beide Leonardo's en heeft injectie) en die haalde 130 teller = 120 TomTom.

Er zijn wel jonge/nieuwe 250cc scooters die sneller zijn dan dat, denk iig aan de Yamaha's. Maar of dat nu grote verschillen zijn? 140 "echte" (wat "echte" kmpu dan ook moge zijn) lijkt me veel voor een 250cc.
 
@Karl
ja het verschil is klein , maar dan toch liever een 250cc voor auto snelweg dan een 125cc of 150cc !
greeetz,
 
Ik laat mijn Dylan gewoon lekker standaard, a lá opgevoerde brommer en voor stads en dorpsritjes en ik ben op zoek naar een gewone motor voor erbij en de langere afstanden en toerritten :Y
 
Ik rij er gewoon iedere dag woon-werk mee als het weer het toelaat :$

zit zelfs soms op de linkerbaan :$ :$
 
@Karl
ja het verschil is klein , maar dan toch liever een 250cc voor auto snelweg dan een 125cc of 150cc !
greeetz,

Je hebt wel gelijk, die 10 tot 15kmpu verschil is op de snelweg mooi meegenomen. Als je kans hebt zou ik eerder de 250 kopen dan de 150, maar achteraf gezien had ik niet de 150 hoeven verruilen voor de 250. Maar goed, binnen en buiten de stad zijn zowel 150 als 250 snel zat, op de snelweg houd het voor beide niet over.
 
Als ik de dbkiller uit mijn 4road haal,

loopt ie dan slechter, net zo goed, of beter?

Happy new year nog iedreen
 
Racer de vraag over je dB killer er in of er uit dat ligt er aan wat je allemaal aangepast hebt
als je je lucht toevoer/inlaat allemaal orgineel hebt kan die er op achteruit gaan maar dat hoeft niet

Alleen als je heel veel druk opbouw hebt kan het helpen
 
Racer de vraag over je dB killer er in of er uit dat ligt er aan wat je allemaal aangepast hebt
als je je lucht toevoer/inlaat allemaal orgineel hebt kan die er op achteruit gaan maar dat hoeft niet

Alleen als je heel veel druk opbouw hebt kan het helpen

Voor zover ik weet is alles origineel. Heb net ff een stuk op gereden zonder dbkiller. Op de snelweg lijkt ie even hard te gaan. kort stukje 110 gereden, en dan kruipt ie verder. Misschien dat ie in het midden gebied iets anders loopt, maar goed. Geluid is wel leuk
 
:)
Ik heb wel eens met hem gereden hij gaat als een raket die dylan van hem

Mja is leuk om te doen (en hebben) als hobby, voor mij toch niet zo hobbyachtig :p deze ga ik uiteindelijk toch inruilen voor een 160+ pk brommer, maar vind het toch nog leuk om te scooteren momenteel. Dus het Pk pakhuis wacht maar nog een tijdje :Y
 
Mja is leuk om te doen (en hebben) als hobby, voor mij toch niet zo hobbyachtig :p deze ga ik uiteindelijk toch inruilen voor een 160+ pk brommer, maar vind het toch nog leuk om te scooteren momenteel. Dus het Pk pakhuis wacht maar nog een tijdje :Y

Scooteren is lekker makkelijk ook wel leuk om te doen.
Maar ik heb toch liever een echte motorfiets.
Heb wel lol gehad met de dylan hoor :9
 
Zou het misschien efficient zijn om de ECU te laten optimaliseren oid (ik weet niet precies waar ik het over heb)

Maar las dat je dan lager verbruik verkrijgt en paar % beter vermogen door optimale afstelling

Ik kan er ook heeeeeeeelemaal naast zitten
 
Denk dat je weinig kans hebt, het is namenljk voor zover ik weet geen injectie maar een carburatiemotor ....
 
Ja was maar gokje, ik las dat ze zoiets met auto´s doen. Weet niet of dat nou chiptuning is, of andere map erop zetten ofzo.

Nouja was te proberen
 
M;n dylan lijkt zonder DBkiller minder hard te lopen

Heel dik geluid alleen hij heeft moeite om boven de 100 te komen, net 103. Was niet op de snelweg dus zal nog eens kijken op de snelweg, maar het lijkt toch dat met dbkiller de scootert beter loopt.

Jammer :( want geluid is vetjes
 
Ja was maar gokje, ik las dat ze zoiets met auto´s doen. Weet niet of dat nou chiptuning is, of andere map erop zetten ofzo.

Nouja was te proberen


Wat wel zou kunnen is ander ontstekingstijdstip, vroeger had je er automatisch al vacuum gestuurde ontstekingsvervroeging op zitten, maar dat zal inmiddels wel ingebakken zitten.

Ben er niet zo in thuis tegenwoordig, ik stam nog uit condensator en contactpuntjes tijdperk...


Chiptuning is leuk als je niet alleen ontstekingstijdstip maar ook de brandstoftoevoer variabel kan maken, een injektor kan je opdracht geven op een ander tijdstip of andere hoeveelheid in te spuiten.
Met een carb zal dat niet lukken....

En mijnes haalt 110, en berg af tunnel in 125.
Niet veilig genoeg voor op een snelweg dus :N
 
Hallo.
Omdat ik jaren heb rondgereden met mijn Honda Dylan (later de eerste vervangen voor een andere) wil ik toch even zeggen dat voor diegene die overwegen om een Honda Dylan te gaan willen rijden dat een keuze is die NIET zal tegenvallen.
Met mijn eerste Dylan heb ik dik 50.000 km gereden verdeelt over 3.5 jaar
Probleemloos kan ik zeggen.
Voor het werk binnen de stad en voor op buitenwegen tot 100km per uur is de Honda Dylan IDEAAL.
Niet alleen betrouwbaar maar ook nog eens erg zuinig met brandstof.

ter voorbeeld: ik heb in het verleden eens een toertocht gemaakt met een maat naar Engeland.
Hij met zijn Pan Europan st1300 en ik met mijn toenmalige Dylan.
Samen toen in 9 dagent tijd 2200km gereden en vrijwel alles binnendoor.
Mijn Honda Dylan gaf GEEN klap verkeerd en het was heerlijk om dagelijks zo'n 300km te rijden
Zijn Honda Pan Europan st1300 was trouwens ook super, maar dat is niet verwonderlijk.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Hallo.
Omdat ik jaren heb rondgereden met mijn Honda Dylan (later de eerste vervangen voor een andere) wil ik toch even zeggen dat voor diegene die overwegen om een Honda Dylan te gaan willen rijden dat een keuze is die NIET zal tegenvallen.
Met mijn eerste Dylan heb ik dik 50.000 km gereden verdeelt over 3.5 jaar
Probleemloos kan ik zeggen.
Voor het werk binnen de stad en voor op buitenwegen tot 100km per uur is de Honda Dylan IDEAAL.
Niet alleen betrouwbaar maar ook nog eens erg zuinig met brandstof.

Je slaat de spijker op z'n kop.

Binnendoor wegen.

Ik durf een snelweg waar je 120 mag rijden niet op te gaan, omdat je aan alle kanten wordt ingehaald.

Begrijp me niet verkeerd, ik doe mijn Dylan met 4591km op de teller ( :') ) niet weg, want dat is mijn brommertje, maar voor langere woon/werk afstanden (moet dagelijks 140km snelweg verhapstukken) pak ik toch liever een gewone motor of auto ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan