't Honda Ses 150 Dylan Topic

Voor mijn sh300i zegt honda 10w-30 maar de meeste gebruiken andere olie. Van bv een automaat bak van auto,s
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240203_100431_Chrome.jpg
    Screenshot_20240203_100431_Chrome.jpg
    127,2 KB · Weergaven: 0
Welke bandenspanning hanteren jullie?

In het onderhoudsboekje staat voor: 1,75 bar en achter: 2 bar.

De druk van scooterbanden ken ik eigenlijk niet. Het zijn andere waarden die ik ken van de motorbanden, vandaar de vraag.
 
Welke bandenspanning hanteren jullie?

In het onderhoudsboekje staat voor: 1,75 bar en achter: 2 bar.

De druk van scooterbanden ken ik eigenlijk niet. Het zijn andere waarden die ik ken van de motorbanden, vandaar de vraag.
Waarom zou je een andere bandenspanning aanhouden dan degene die voorgeschreven staat?
 
De bandenleverancier schrijft soms een andere spanning voor dan honda zelf.

Een band uit 2012 is niet dezelfde band als uit 2024, ik hou de leverancier altijd aan.
 
De bandenleverancier schrijft soms een andere spanning voor dan honda zelf.

Een band uit 2012 is niet dezelfde band als uit 2024, ik hou de leverancier altijd aan.
Precies dat, de bandenleverancier weet wat de band nodig heeft anno nu, Honda wist 20 jaar geleden nog niet wat je band nu nodig heeft.
Typeplaatje aanhouden is gewoon slecht advies.
 
Doe ik ook, ik vind alleen de waardes zo laag. Het komt op mij gek over, vandaar de vraag.
1.75bar vooraan en 2.0bar achteraan is inderdaad eerder laag. Maar de Dylan is nu ook niet de reus onder de scooters. Dus als Honda dat voorschrijft.
Aan de andere kant denk ik dat het voor een motorfiets beter is om met iets te hoge druk te rijden dan met te lage. Motorfietsbanden zijn rond. Die hebben geen vlak loopvlak zoals bij autobanden.
 
Dat is dan verkeerd gedacht :)
Leg dat eens uit, als je wil?
Hierbij de site van Michelin banden: Welke bandenspanning heb ik nodig voor mijn auto? | MICHELIN
Het is toch duidelijk wat daar staat?

"De door de fabrikant van uw voertuig aanbevolen bandenspanning


De optimale bandenspanning is door de fabrikant bepaald voor de combinatie van voertuig en banden. Alle prestaties zijn door de fabrikant gecontroleerd met een duidelijk doel voor ogen: uw veiligheid.

Daarom is het absoluut noodzakelijk de door de fabrikant voor uw voertuig aanbevolen bandenspanning te raadplegen.
"
 
Terug
Bovenaan Onderaan