Hyperpro op de Hornet

Whoosh

MF'er
21 aug 2002
92
0
Terneuzen
Mijn Hyperpro setje is er zaterdag opgegaan :) Helaas begon het net te regenen toen het klaar was, en heb ze dus nog niet echt uitgeprobeerd, wel eventjes gereden, voorkant voelde flink stugger aan en hij dook een stuk minder bij het remmen. Ik heb mijn fiets nog even laten staan om de knipperlichten te laten vervangen door kleinere exemplaren maar haal hem morgen op. Donderdag Ardennen, dus dan moet ik wel een goed idee hebben over het verschil denk ik ;)

Dit laatste upgraderondje was dus: Hyperpro combiset, kleine knippers en Hornet S stickers ipv CB600 op de kuip (rechterkuipdeel vernieuwd, kaduuk na valpartij, nieuwe kuipdeel had Hornet S sticker, dus linkerkuipdeel bijpassende sticker gegeven, het is een blijft een HORNET)

Grappig detail, de achterveer zit er ondersteboven in, dus het deel met de meeste wikkelingen zit onderaan, maakt niks uit voor veergedrag, wel voor zwaartepunt natuurlijk maar lijkt mij verwaarloosbaar, maar hij pastte anders echt niet. Veer zit op de standaardschokbreker.
 
Allemaal positieve reacties over Hyperpro !!

Iedereen een volledige kit gestoken? Of enkel vooraan?

alle indrukken over het veranderde weggedrag zijn welkom.
 
Hoe duur was dat..? Ik zit er ook aan te denken.. Dan moet ik eerst even salaris binnenkrijgen, en dan kan ik ze misschien laten monteren bij de 1000 Km-beurt die er aan zit te komen.. :)
 
Allemaal positieve reacties over Hyperpro !!

Iedereen een volledige kit gestoken? Of enkel vooraan?

alle indrukken over het veranderde weggedrag zijn welkom.

volgende week krijg ik WP veren/andere olie in de voorpoten

ik zal mijn bevindingen wel even posten als ik getest heb

kosten= +- 125 euro
 
ik heb ook hyperpro op me bb zitten...
niets minder dan lof!

je motor wordt er een HEEL stuk beter van!
 
Hyperpro combiset (voor- en achter) was iets van 220 euro geloof ik. Zal het morgen nog even vragen als ik ze afreken ;)

Na alle postitieve verhalen ben ik heel erg benieuwd!
 
Hyperpro combiset (voor- en achter) was iets van 220 euro geloof ik. Zal het morgen nog even vragen als ik ze afreken ;)

Na alle postitieve verhalen ben ik heel erg benieuwd!
Dat is op zich nog wel te doen.. :) Ik hoor er idd ook niks anders dan hele goede berichten over... :9
 
jaja :)

Maar toch heb ik het idee dat de vering nogal slapjes staat, achter helemaal.. Maar goed, die kan ik iets stugger zetten..
 
Wat wordt hier bedoeld met die Hyperpro ?
Nieuwe voor en achterveringen ??

klopt, de orginele veren worden vervangen door veren van een ander merk

bijv. WP of hyperpro

ps: een gehele kit van WP schijnt +- 600 euro te kosten (alleen voor kost +-125 euro)
 
klopt, de orginele veren worden vervangen door veren van een ander merk

bijv. WP of hyperpro

ps: een gehele kit van WP schijnt +- 600 euro te kosten (alleen voor kost +-125 euro)
Ja maar daarvoor heb je achter dan wel een nieuwe regelbare (!! :9~ ) schokdemper en niet enkel een andere veer
 
De WP veren zijn gemonteerd (+ andere olie)

Vandaag heb ik even +- 100 km gereden en het verschil is goed te merken (veel bochtenwerk gereden)

Enkele punten
* de motor is makkelijker om te leggen (links/rechts)
* hobbels in de bocht worden beter opgevangen waardoor je er veel minder last van hebt
* de motor stuurt neutraler (lees= minder zenuwachtig geworden in het stuur)

Volgens mij is de kritiek op het 16" voorwiel met een paar andere veren opgelost (zelf heb ik het 16" voorwiel nooit echt als een probleem gezien)
 
inmiddels heb ik wat meer km's gemaakt en ik moet eerlijk zeggen

GEWELDIG !!! het is een hele verbetering
 
Ik heb SHOWA,ook een hele verbetering.
Kost niets zit standaard op het "ongewijzigde" 2003 "S" model :)

ervaringen t.o.v. m'n vorige CB600 met WP is alleen maar positief,
helemaal geen behoefte aan iets anders.
 
Ik heb SHOWA,ook een hele verbetering.
Kost niets zit standaard op het "ongewijzigde" 2003 "S" model :)

ervaringen t.o.v. m'n vorige CB600 met WP is alleen maar positief,
helemaal geen behoefte aan iets anders.

mijne is een F en van 1999 vandaar deze wijziging

goed van Honda dat ze dit probleem hebben verholpen (sommige duurdere fietsen hebben het niet eens)
 
he hornet rijders
heb zelf 600 f zonder plastic dus.
nog originele uitlaat maar wil graag een ander,wie van de rijders kan mij een uitlaat aanraden ( carbon/tita ).
ik ben nog niet een echte ervaren rijder (eerst bandit 400 voor 2 jaar nu hornet)
is er trouwens een hornet site en een hornet club?

reactie hoor ik graag,moet toegeven dat ik met de originele vering
goed uit de bochten kan ( ze zijn toch lucht geveerd? en toch in stelbaar?)
of ben ik weer stomme praat uit aan slaan

groet van geel monster
 
he hornet rijders
heb zelf 600 f zonder plastic dus.
nog originele uitlaat maar wil graag een ander,wie van de rijders kan mij een uitlaat aanraden ( carbon/tita ).
ik ben nog niet een echte ervaren rijder (eerst bandit 400 voor 2 jaar nu hornet)
is er trouwens een hornet site en een hornet club?

reactie hoor ik graag,moet toegeven dat ik met de originele vering
goed uit de bochten kan ( ze zijn toch lucht geveerd? en toch in stelbaar?)
of ben ik weer stomme praat uit aan slaan

groet van geel monster

welkom dan,

de belgian site(a.u.b. Kristof) http://www.honda-hornet.cjb.net/
de duitse http://www.honda-hornet.de/
nog één http://www.hornet-home.de/
in GB http://www.hondahornet.co.uk/

uitlaat-"BOS" mooi donker bij laag en midden tpm,onwijse gil bij hoge tpm.

met dB killer,nog steeds erug mooi met toch een redelijk "legaal" volume,
6pk erbij zomaar :)
als jij de vering goed vind niets aan doen.
hij is niet echt lucht geveerd,de voorvering heeft ,zoals alle motors,een lucht kamer,die ondersteund de vering een beetje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb SHOWA,ook een hele verbetering.
Kost niets zit standaard op het "ongewijzigde" 2003 "S" model :)

ervaringen t.o.v. m'n vorige CB600 met WP is alleen maar positief,
helemaal geen behoefte aan iets anders.

Mijn 900 heeft ook showa en dat zuigt behoorlijk! Ik ben alvast aant sparen :9
 
Mijn 2001 model van juni 2002 hehe... heeft ook een Showa schokbreker achter, maar inmiddels dus wel met een Hyperpro veer.

Ik heb net als Kronkel ook een Bos uitlaat, en kan die echt aanbevelen, klinkt errug lekker, ook met Db-killer al heb ik die er niet meer in.

De Hyperpro's bevallen prima! De voorkant voelt een stuk stugger en stabiel, ook bij flinke snelheden. De week nadat ze erop zijn gegaan, ben ik een dagje Ardennen gaan doen, dus lekker sturen. Prima investering geweest!

edit: met de Bos heb ik geen vermogen gewonnen, maar het komt er nu wel een stuk vloeiender uit. Op de uitdraai zijn zowel de vermogen als koppelkromme harstikke mooi geworden. Met de standaardpijp zat er in de vermogenskromme een flinke dip, maar die is nu dus weg.
 
Mijn 2001 model van juni 2002 hehe... heeft ook een Showa schokbreker achter, maar inmiddels dus wel met een Hyperpro veer.

Ik heb net als Kronkel ook een Bos uitlaat, en kan die echt aanbevelen, klinkt errug lekker, ook met Db-killer al heb ik die er niet meer in.

De Hyperpro's bevallen prima! De voorkant voelt een stuk stugger en stabiel, ook bij flinke snelheden. De week nadat ze erop zijn gegaan, ben ik een dagje Ardennen gaan doen, dus lekker sturen. Prima investering geweest!

edit: met de Bos heb ik geen vermogen gewonnen, maar het komt er nu wel een stuk vloeiender uit. Op de uitdraai zijn zowel de vermogen als koppelkromme harstikke mooi geworden. Met de standaardpijp zat er in de vermogenskromme een flinke dip, maar die is nu dus weg.

Whooshie,dat filmpje met die titaan BOS (87.8pk),
ben jij toch?
wat denk je dat een Hornet standaard doet?
82PKtjes op het achterwiel,meer niet.
dan win je dus 5,8 pk,noem dat maar niets :)
Bos 'met' dB killer levert zelfs ietsje meer vermogen :)


Oja,wat voor dikte olie gebruikt hyperpro voor de Hornet?
ik vond de w15 van WP n.l. een beetje te stug,
standaard zit er w10 in.
weet ook iemand de luchtkamer die Hyperpro gebruikt?
WP meestal 120mm(heb op inet ook andere waarden gezien.),
standaard weet ik eigenlijk niet,iemand?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, dat is mij fiets :) Klopt, met de Bos is hij gemeten op 87,8 achterwiel pk's en daar ben ik erg gelukkig mee. Ook een flink koppel, 61nm :)
Maar het mooiste zijn de krommes, geen dipjes meer, gewoon een mooie lijn.

Hoop dat ze morgen even tijd hebben om de kleine knipperlichtjes erop te zetten, dan is hij voorlopig even klaar ;)

edit: geen idee welke olie er bij de Hyperpro set zat
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan