Burgman AN 400 deel 2

De nieuwe tellerplaten zijn afgeleverd en het solderen van de nieuwe LEDs is afgerond. Na het monteren van de platen en het terugbouwen van de gehele unit is dit het resultaat.
full

full
 
Ok. Bedankt voor de antwoorden.
Maar kan het ook een veerspanningprobleem zijn?
Vering aanpassen is goedkoper dan een andere band :-)

Als ik daar iets aan verander (staat wel in de handleiding denk ik) en dat helpt niet kan ik altijd een band kopen.

@ Hybride: Welke banden heb jij er nu op?

Er zitten nu Bridgetone Battlax onder. Op mijn motors vond ik dit altijd de beste band met de beste grip in het Nederlandse weer.
Een bandje kost best nog wat om het ff te proberen.

Er zit nu een Hoop onder. Geen Battlax.

Weet niet wat andere banden ongeveer kosten. Ik zal een googlen.
wellicht wordt dit dan toch pas in het voorjaar want zoveel zal ik niet meer rijden. Hooguit een paar korte stadsritjes.
 
Ik wil een standaard koppeling vervangen voor een betere alleen doen ze allen hetzelfde of zit er verschil in een polini malossi of een hit clutch .ik weet wel dat er aanzienlijk prijsverschil inzit .


Wie kan mij het vertellen want kom er zelf niet goed uit
 
Ik wil een standaard koppeling vervangen voor een betere alleen doen ze allen hetzelfde of zit er verschil in een polini malossi of een hit clutch .ik weet wel dat er aanzienlijk prijsverschil inzit .


Wie kan mij het vertellen want kom er zelf niet goed uit


bij een "snellere" koppeling kan je iets vaker en makkelijker de trekveren aanpassen.
als je betere prestatie wilt zou ik eerder een andere vario kopen ipv de koppelng scheelt ook vaak de helft qua prijs
 
@Sossa en IMI_TATIE: bedankt voor de complimenten. De andere kleur bevalt prima, zowel overdag als in de donkere uren.
 
Sinds een aantal dagen werkt mijn snelheidsmeter niet meer. Begon na een tankbeurt. Eerst schommelde de snelheid onder ongeveer 60 km/u. Maar nu doet de meter het helemaal niet meer.

Wie kan mij vertellen hoe ik de snelheidsmeter kan nameten? Deze bestaat uit drie draden: rood: hier staat 12 v op
zwart/wit: Dit is volgens mij min
Oranje/groen: Hier staat 6 v op

Als ik het wiel draai merk ik geen verschil in spanning tussen de rode en Oranje/groene draad. Volgens een duits wph moet dit wel veranderen. Meet ik verkeerd of is mijn opnemer kapot?
 
Hen je de 3 pins connector van de wielsensor > (opnemer) al gecontroleerd op corrosie/slechtcontact ?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Beste potentiële Burgman 400 kopers,
Ik heb in 2014 een nieuwe Suzuki Burgman 400 aangeschaft en hier inmiddels ruim 18000km mee gereden. Hiervoor 38jaar motor gereden op hoofdzakelijk BMW.
De motor is een goede stadsfiets omdat hij smal en wendbaar is. Ik rij voornamelijk provinciale wegen. Daarbij viel al snel op dat er, na hem voorzichtig ingereden te hebben, een vervelende trilling in zit. Motoport Rotterdam heeft hier meerdere malen gekeken maar toen de trilling bleef kreeg ik als antwoord dat deze trillingen bij de Suzuki Burgman 400 blijkt te horen. Ik ben van nature geen zeurder, heb nog nooit aanspraak gemaakt op garantie maar vindt dat dit wel erg makkelijk wordt afgehandeld. De motor trilt echt heel irritant waardoor ik er geen vertrouwen meer in heb. Inmiddels ingeruild en inderdaad, niet bij Motoport Rotterdam / Schiedam. Daar zien ze mij nooit meer.
 
Beste potentiële Burgman 400 kopers,
Ik heb in 2014 een nieuwe Suzuki Burgman 400 aangeschaft en hier inmiddels ruim 18000km mee gereden. Hiervoor 38jaar motor gereden op hoofdzakelijk BMW.
De motor is een goede stadsfiets omdat hij smal en wendbaar is. Ik rij voornamelijk provinciale wegen. Daarbij viel al snel op dat er, na hem voorzichtig ingereden te hebben, een vervelende trilling in zit. Motoport Rotterdam heeft hier meerdere malen gekeken maar toen de trilling bleef kreeg ik als antwoord dat deze trillingen bij de Suzuki Burgman 400 blijkt te horen. Ik ben van nature geen zeurder, heb nog nooit aanspraak gemaakt op garantie maar vindt dat dit wel erg makkelijk wordt afgehandeld. De motor trilt echt heel irritant waardoor ik er geen vertrouwen meer in heb. Inmiddels ingeruild en inderdaad, niet bij Motoport Rotterdam / Schiedam. Daar zien ze mij nooit meer.


de Burgman is mijn 2de suzuki motorscooter, beide motorscooter hadden idd deze wel bekende trillingen ( bij de 400 wat meer voelbaar dan bij mijn Sixteen 150).
Het kan echter geen kwaad, vaak een aftermarket koppeling kan het probleem verhelpen ( ik had een RMS koppeling op mijn sixteen , toen waren de trillingen over)
 
Beste potentiële Burgman 400 kopers,
Ik heb in 2014 een nieuwe Suzuki Burgman 400 aangeschaft en hier inmiddels ruim 18000km mee gereden. Hiervoor 38jaar motor gereden op hoofdzakelijk BMW.
De motor is een goede stadsfiets omdat hij smal en wendbaar is. Ik rij voornamelijk provinciale wegen. Daarbij viel al snel op dat er, na hem voorzichtig ingereden te hebben, een vervelende trilling in zit. Motoport Rotterdam heeft hier meerdere malen gekeken maar toen de trilling bleef kreeg ik als antwoord dat deze trillingen bij de Suzuki Burgman 400 blijkt te horen. Ik ben van nature geen zeurder, heb nog nooit aanspraak gemaakt op garantie maar vindt dat dit wel erg makkelijk wordt afgehandeld. De motor trilt echt heel irritant waardoor ik er geen vertrouwen meer in heb. Inmiddels ingeruild en inderdaad, niet bij Motoport Rotterdam / Schiedam. Daar zien ze mij nooit meer.


Had nu maar eerder op het forum gereageerd
Er is veel kennis hier en hadden je gratis tips kunnen geven

;)
 
jammer hoor want waarschijnlijk had motoport gelijk.
een cillinders motorscooters die trillen nu eenmaal meer dan een 2 cillinder etc.
en inderdaad een andere koppeling en of vario had dit grotendeels opgevangen.
 
komt vaak door een beetje versleten snaarstof tussen de koppelingblokken en koppelinghuis. licht opschuren en de koppelinghuis ontvetten doet ook wonderen
 
VALE TEK Zo'n RMS koppeling heb ik ook in mijn SIXTEEN . Stukken goedkoper als origineel , en doet zijn werk beter als origineel . Heb deze al 11000 k.m. erin zitten , perfect .
 
Terug
Bovenaan Onderaan