Burgman AN 400 deel 2

Mijn K8 kreeg ook een terugroepactie bericht.

Jammer dat dit pas na 8 jaar gebeurt.

De verdeler is inmiddels reeds overleden en vervangen.

Een nieuwe kan daarentegen natuurlijk nooit kwaad:-)
 
ola ,
klein vraagje, ik ben nog niet in de WPh ingedoken maar weet iemand de exacte gewicht van de rollen van de An 400 ( k 9) ?
 
Ik wil een voltmetertje plaatsen na het contact. maar daar wil ik de accu bij contact uit meten en bij draaiende motor de laadstroom .iemand een tip voor de beste optie op welke plus ik hem kan plaatsen.
 
Maakt voor voltage sowieso niks uit waar je dat doet, plus = plus en massa = massa.

Ik vindt het qua stroom meten wel heel erg maf wat je wil gaan doen, maar goed dat moet je zelf maar weten.... Voltage kan ik wel inkomen dat je dat wil.

Voor de stroom te meten zou je een ampère meter in serie moeten schakelen met b.v. een plus draad.
Voor voltage meten uiteraard parallel over één plus en één min of massa aansluiting.

Ik zelf heb een Koso volt meter op mijn stuurkolom gebouwd, staat erg mooi en ik ben altijd bij de pinken qua voltage.
Ik dacht dat ik de plus heb aangesloten op mijn stuur en dan op de continue plus van een van de rem schakelaars, dat gaat goed.

Mvg Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan maar waarom is het maf het gaat mij erom of hij bijlaadt of niet.

Dat moet toch gaan op deze manier!

Of denk ik nu verkeerd

Contact aan zie je of er 12.7v in accu zit, bij starten hoeveel hij inzakt en bij lopen 14.6 v als hij laadt of heb ik het nu mis
 
Laatst bewerkt:
het liefste zie ik dat je het gewoon vergeet, zodra je onder of boven spanning heb valt dat direct op aan de Voltmeter.

Plaats gewoon een voltmeter en na 2 weken rijden weet je wat
je reverentie spanning is.
Staat hij met gestarte motor b.v. al die 2 weken netjes op 14 volt of 14,2Volt of iets dergelijks dan is alles ok...zo lang het maar steady en altijd het zelfde is.

Blijkt in een keer na een paar maanden dat je volt meter een lager voltage aan geeft bij lopende motor tja dan kan je alsnog een multimeter erbij pakken om te zien wat er fout is.

Comprendo señor John ?
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook een klein apparaatje kopen, waarmee je op je smartfoon kan zien wat de spanning is.
intact-battery-guard.jpg


Je sluit de Battery-Guard aan op de accu polen (zwart = min pool, rood = plus pool), de transmitter (kastje) kun je bijvoorbeeld op de accu bevestigen.

Die dingen zijn meen ik 33 euro.
 
Ha ha wat een ongein gaaf hoor *D

Werk denk ik via bluetooth leuk, maar ook gewoon enkel een voltmeter en dat is ook voldoende.

Enige is dat er wel voltjes in je telefoon moeten zitten om te meten
anders hebbie nog niks 8-)

prettig weekend
 
Geen Brugman fan maar,

waarschijnlijk is vanaf 2008 injectie, dus er komt nog wat meer bij kijken, denk dan b.v. aan een brandstof tank met pomp, en vast nog wel veel meer, zoals ECU kabelboom en het hele rattenplan.
 
Laatst bewerkt:
Geen Brugman fan maar,

waarschijnlijk is vanaf 2008 injectie, dus er komt nog wat meer bij kijken, denk dan b.v. aan een brandstof tank met pomp, en vast nog wel veel meer, zoals ECU kabelboom en het hele rattenplan.
Ja daar was ik ook al bang voor. Moet wel een plug and play conversie worden.
 
Net toch alvast maar even een snelle controle gedaan via wphb 2002/2004,
daar hebben ze het over "Disconnect the fuel injector coupler"
Nou dan weet je het wel ;)
Maar goed wat het ook is, het zal snel duidelijk worden als de buddybak er uit is.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

M.i. is een scooter toch een scooter, of het nu een eencylinder 50cc is of een eencylinder Burgman. (Niet negatief bedoeld ofzo).
Maar mijn achterremblokken moeten vervangen worden en de rem dan ook gelijk schoongemaakt enzo.
Nu rekent Motorport voor dit een dikke E 200,00.
Een locale scooterboer kan dit toch ook? Als ik online een setje bestel en daar breng rekent hij een werkplaatstarief van E 60,00 per uur. Hij schat dat hij er een half uurtje aan bezig is.
Nu nog kijken wat ik aan remblokkenn en stofring enzo ga betalen. Iemand enig idee waar ik die het beste kan bestellen in één set?

Ik weet dat remmen een belangrijk onderdeel zijn maar bij Motorport betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs en ik ben en blijf zuinige Hollander
 
Klopt het dat het brandstofverbruik van de boordcomputer afwijkt?
Ik heb zondag 200 km lang dijkjes enzo gereden, 60-80 km/u en sommige stukken 100.
De Suzi gaf 1:28,2 aan maar toen ik ging tanken had ik 258 km gereden op 8,88 ltr. Dit is 1:29,05.
Nu is het allebei wel mooi. Haha, je lacht toch iedereen uit met dit verbruik. Jammer dat de benzineprijs zo laag is. Dan is het voordeel vergeleken met een 4-cyl. motor niet zo groot :-)
 
Hoe groot is die afwijking nu echt, 3 % ? Dat is veel nauwkeuriger dan de meeste snelheidsmeters...

Hoe nauwkeurig is eigenlijk de kilometerteller, je weet wel, dat cijfertelwerk waarmee jij het verbruik uitrekent. Daar houd je geen rekening mee...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan