Post hier je Dynojet-uitdraai

:? hij heeft dus een piekvermogen van 177pk, nu kan ik het verkeerd begrijpen hoor maar die motor heeft op dat moment dan toch 177pk's op de bank gezet. (toch?)
Lees nou eens een stuk terug, daar geef ik de uitleg wat er gebeurt.
Verderop laat Mar1tin de chart zien met de enorme pieken.

Als je zo gaat beredeneren dan kan je wel een piek van een paar 100 PK maken , maar dan is alles kapot geklapt.
Maar je bent dan o zo blij dat je wel 300 PK op de chart hebt staan waar je niks aan hebt dan een hoop schroot wat motorblok moet heten.
 
leuk al die commentaren :X :X :X
die 160 pk van mijn gsx-r1000 waren toch wel echte pk,s op het wiel zonder rare pieken???
het was 1 vloeiende curf :X :X :X
full
 
He die Martin
we waren toen op de zelfde dag bij Paul Ritzen,maar had jij met jouw arrows systeem niet 169 pk op de rol?[een andere dag]
en zo ja hoe kan er dan zo,n verschil in zitten,scheelt dat dan bijna 10 pk op de rol ??
of heb ik dat allemaal niet goed gehoord die dag van jou :?

grtz jan.
 
Lijkt me belachelijk als die niet 160 pk zou zijn ...
das toch Claimed HP: 160

Je snapt het niet, als je een lijn ziet die bij ca 3.000 tpm begint en naadloos doorloopt tot in de begrenzer dan is dat de 'powerrun' die doorgaans in de 4e/5e versnelling wordt uitgevoerd (bij Martin zo te zien de 5e als ik het goed zie in de tweede uitdraai).

Deze run is doorgaans véél minder grillig dan de 'kiezen' bij de 'all gear run' en beter bruikbaar voor een betrouwbare weergave van het maximum vermogen!
Soms zie je een wat golvende lijn op hoge toerentallen zoals die van Martin, meestal is dat het gevolg van een licht doorslippend achterwiel op de rol, een iets doorslippende koppeling of een niet goed gesmeerde/deels versleten ketting en/of tandwielen. Meestal is in de software een correctiefactor (smoothing factor) instelbaar om deze piekjes wat glad te stijken waarna je een curve ziet zoals Jan (GreenFlash) net heeft gepost.

Ik heb in diverse testen gelezen dat een ZX-12R die goed ingereden standaard 165 SAE pk op de rol perst extreem goed is!!! Dat is namelijk al 185 pk aan de krukas hetgeen als ik me niet vergis 7 pk meer is dan de fabrieksopgave...of was hij standaard 182 pk?

iBuZze, kijk even op je uitdraai welke norm is gebruikt (liefst SAE, bhp of 95/EC/1) en kijk wat de 'powerrun' als maximum weergeeft. De eventuele piekjes van een paar pk (heb ik net uitgelegd) van de waarde aftrekken. Meldt even wat hij nu levert, ben heel benieuwd!
 
Op woensdag 15 oktober 2003 12:24 schreef The Green Flash het volgende:
He die Martin
we waren toen op de zelfde dag bij Paul Ritzen,maar had jij met jouw arrows systeem niet 169 pk op de rol?[een andere dag]
en zo ja hoe kan er dan zo,n verschil in zitten,scheelt dat dan bijna 10 pk op de rol ??
of heb ik dat allemaal niet goed gehoord die dag van jou :?

grtz jan.

Nope, niet goed gekeken geluisterd dus :P
Ik HÁD een Arrows-systeem waarmee hij "ongetuned" +/- 146 pk deed :)
NÚ "iets" getuned met een Akrapovic-race doet hij er +/- 160 *D
 
Ha MF'ers,
Ik heb zoals ik ook in een ander topic :'Post hier je Jaros uitdraai' (hoe maak ik hier een link van?) heb gepost vandaag een testrun gedaan met mijn motor op een Jaros vermogenstestbank. Nu vertelde de monteur dat het hele nette waarde waarde waren vooral van koppel. Max van 48.94 Nm/10.880rpm. Nu heb ik helemaal geen vergelijkings materiaal. Mijn vraag.... heeft iemand een uitdraai van een CBR600F uit '92???

Ik vond Max power 81 pk/ 12.091rpm (achterwiel) wel een beetje tegenvallen of is dat normaal voor een oud beestje uit '92?
 
Zal de mijne ook nog effe plaatsen

'98 ZX-7R met k&n filter dyno-kit en Sebring

Vermogen gebracht -> 95,9
Toen ik hem weer kreeg -> 116,3 :}

full
 
Oké, nu ff de mijne, vorige week bij Paul op de testbank ( 's nachts om 01.15 ), jammer dat op dat moment de koppakking het begaf anders was de uitdraai nog hoger geweest. Paul gaat nu een koppakking maken uit koper, met ingeperste ringen, gaat niet meer stuk.

Dit is op lachgas, zonder lachgas konden we dus niet meer testen, eerst blok uit elkaar. Carburateurs zijn niet gesynchroniseerd en de sproeiers waren zo'n beetje op de gok erin gezet ( en al een keertje dichtgesoldeerd en opnieuw op een andere maar opgeboord, allemaal tussen gloeiend hete inlaatspruitstukken door gedemonteerd en gemonteerd, bedankt Niels ;) )

full


[edit]de dip bij 6800 toeren is dus waar het koelwater de cilinders inkomt ;( , Paul heeft de rol toen direct stilgezet ![/edit]
 
Laatst bewerkt:
En de mijne,het is een gsxr 1100 met een Laser 4-2-1 met doma demper.Verder geen modificaties maar toch bovengemiddeld vermogen;
misc


*zie pagina 13*
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdagmorgen de FZR600 laten terugtunen, zie hieronder het resultaat ;(
Uitdraai30BHP.jpg


Maar nu kan ik tenminste wel scheuren :]
 
Nog eens maar dan in het juiste topic |(

full arrow systeem op mijn CBR600RR. Cijfers spreken voor zichzelf

cbr600117.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oké, nu ff de mijne, vorige week bij Paul op de testbank ( 's nachts om 01.15 ), jammer dat op dat moment de koppakking het begaf anders was de uitdraai nog hoger geweest. Paul gaat nu een koppakking maken uit koper, met ingeperste ringen, gaat niet meer stuk.

Dit is op lachgas, zonder lachgas konden we dus niet meer testen, eerst blok uit elkaar. Carburateurs zijn niet gesynchroniseerd en de sproeiers waren zo'n beetje op de gok erin gezet ( en al een keertje dichtgesoldeerd en opnieuw op een andere maar opgeboord, allemaal tussen gloeiend hete inlaatspruitstukken door gedemonteerd en gemonteerd, bedankt Niels ;) )

(Afbeelding)

[edit]de dip bij 6800 toeren is dus waar het koelwater de cilinders inkomt ;( , Paul heeft de rol toen direct stilgezet ![/edit]
:P voor de uitdraai

Mn brandplekken zijn al weer weg ;)
 
Nog eens maar dan in het juiste topic |(

full arrow systeem op mijn CBR600RR. Cijfers spreken voor zichzelf

(Afbeelding)


De vermogenswinst van de Arrows is niet helemaal eerlijk omdat koude lucht veel meer zuurstof bevat dan warme. Bij de originele run was de temperatuur 10 graden hoger tov de Arrow run!. Hoe kan dat 10 graden verschil???
 
Inderdaad, bij jouw ook zie ik. Scheelt je toch zon 60 pk met de eedere run!
Ja, maar nu een hoop werk voor we weer verder kunnen, eerst weer blok eronderuit, koppakkingen maken, inbouwen en verder afstellen, uitlaatbochten en - aansluitingen op dempers gaan van grotere binnendiameter RVS gemaakt worden.

Hou dit topic maar in de gaten ( of gewoon mijn motor als'ie weer bij Paul staat ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan