Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kan inderdaad ook gewoon zonder lampje. Maar ben het dus helaas al eens vergeten. En ja, dan sta je stil.. 😁
Dus vandaar dat ik het graag wil verhelpen!

240 km op een tank? Motorisch standaard met de standaard carburateur ET92?

Ik rijd namelijk maximaal 160 km op een tank... Komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik met een zelfbouw spruitstuk en Dellorto PHM 40 mm rijd. Maar dan is het nog een aardig verschil 😱
 
Ik kan in theorie zelfs 280 km op een tank rijden, ik rij dus ruim 1:20. Gewoon standaard op de uitlaat na. Het is inderdaad wel een erg groot verschil...
 
Netjes voor een single! 😁
Zijn zuiniger dan ik in eerste instantie verwacht had.

Nou moet de actieradius op een tank wel beter kunnen lijkt mij.
Binnenkort wordt de motor goed afgesteld op de bank met een Dynojet kitje.
 
Haha ja inderdaad ik was met mijn radio/headset aan het klooien dus bleef dat stukje even op de rijbaan. Aangezien ik via Odijk rij ga ik bij het station niet in de rij staan ;)
 
Even een vraagje tussendoor: Zijn er hier mensen met ervaringen omtrent het (licht) reviseren van een szr660 blok?

Ik vraag dit omdat het blok van mijn szr inmiddels tegen de 50k heeft gelopen en wel erg dorstig wordt qua olie (1l/1000km, soms zelfs meer). Toen ie 2 maanden geleden voor de gein op de dynobank stond was er bij het opschakelen in hoge toeren elke keer duidelijk een blauwgrijze rookpluim uit de uitlaat waar te nemen. Voor de rest lijkt ie schoon te lopen.

Is het hierbij bijvoorbeeld raadzaam om enkel de zuigerveren te vervangen (met evt. opboren/honen), zoals ik op diverse duitse fora al ben tegengekomen, of zit er meer achter?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Geen specifieke 660 ervaring. Maar of je een zuiger moet vervangen of alleen de zuigerveren is op voorhand niet te zeggen. Meten is weten! WPHB er bij. Met wat mazzel alleen nieuwe zuigveren nodig, en dan alleen lichtjes honen! Opboren hoort bij een overmaat zuiger. De keerringetjes om de klepstelen doet men meestal ook als de boel toch open gaat.

1:1000 vind ik ook veel maar Yamaha vind het zelf voor sommige modellen nog net acceptabel.
 
Laatst bewerkt:
Geen specifieke 660 ervaring. Maar of je een zuiger moet vervangen of alleen de zuigerveren is op voorhand niet te zeggen. Meten is weten! WPHB er bij. Met wat mazzel alleen nieuwe zuigveren nodig, en dan alleen lichtjes honen! Opboren hoort bij een overmaat zuiger. De keerringetjes om de klepstelen doet men meestal ook als de boel toch open gaat.

1:1000 vind ik ook veel maar Yamaha vind het zelf voor sommige modellen nog net acceptabel.

Ja het is voor mij nu de afweging tussen een revisie of de kosten van de verbrandde olie in relatie tot de tijd welke ik verwacht de motor nog te blijven rijden, en in dat geval is het handig om te weten wat er moet gebeuren :)

Wat betreft het meten heb ik her en der op internet gelezen dat t geen gek idee is om dat ook over te laten aan een revisiebedrijf zodat zij het beste plan van aanpak kunnen opstellen. Wat dat betreft ben ik dus op zoek naar ervaringen specifiek voor de szr (wat was er precies nodig etc.) en eventuele suggesties voor adresjes :+
 
Ja het is voor mij nu de afweging tussen een revisie of de kosten van de verbrandde olie in relatie tot de tijd welke ik verwacht de motor nog te blijven rijden, en in dat geval is het handig om te weten wat er moet gebeuren :)

Wat betreft het meten heb ik her en der op internet gelezen dat t geen gek idee is om dat ook over te laten aan een revisiebedrijf zodat zij het beste plan van aanpak kunnen opstellen. Wat dat betreft ben ik dus op zoek naar ervaringen specifiek voor de szr (wat was er precies nodig etc.) en eventuele suggesties voor adresjes :+

je hebt een PB tje!

groet,

Pieter
 
Even een vraagje tussendoor: Zijn er hier mensen met ervaringen omtrent het (licht) reviseren van een szr660 blok?

Ik vraag dit omdat het blok van mijn szr inmiddels tegen de 50k heeft gelopen en wel erg dorstig wordt qua olie (1l/1000km, soms zelfs meer). Toen ie 2 maanden geleden voor de gein op de dynobank stond was er bij het opschakelen in hoge toeren elke keer duidelijk een blauwgrijze rookpluim uit de uitlaat waar te nemen. Voor de rest lijkt ie schoon te lopen.

Is het hierbij bijvoorbeeld raadzaam om enkel de zuigerveren te vervangen (met evt. opboren/honen), zoals ik op diverse duitse fora al ben tegengekomen, of zit er meer achter?

Alvast bedankt!

Maak er dan meteen wat moois van :) ;)

Großewächter Tuning Kit Yamaha XTZ 660/5V (1991-2008)
 
Ik zeg het niet graag maar het seizoen mag van mij wel voorbij zijn... :?
Ik heb nl. een hele to-do-list. :P Nieuwe dynamo, andere benz.kraan, stalen remleiding vóór enn...

image_13.jpg


Uitlaatbochten van Projection Components. *O*
 
Iemand nog belang bij een gebruikshandleiding voor een szr660?

Ben de kasten aan het opruimen, voor
foto's of interesse stuur maar een berichtje.
 
Hallo allemaal,

Zit met een klein probleempje: er lekt wat benzine uit mijn benzinekraan, voor zover ik heb kunnen zien uit het gat bestemd voor de reservetanksensor (zie foto). Is hier een makkelijke oplossing voor (iets als leakstopper/pakking oid.) of ben ik veroordeeld tot een nieuwe kraan?

Alvast bedankt!

20161005_174528.jpg
 
Hallo Hallo..

I'm back. Sommige zullen mij nog kennen, anderen niet. Ik heb enkele jaren geleden een SZR gehad en die verkocht, omdat we wat grotere vakantie plannen hadden. Dit ondertussen allemaal uitgevoerd en mistte het singletje toch wel heel erg.. dus de stoute schoenen aangetrokken en vandaag weer een SZR aangeschaft. Een zwarte dit keer!

Eentje van '99, 16.500km.
Supernetjes en ik ben de derde eigenaar.
Vorige eigenaar heeft hem 11 jaar gehad!

Kortom, ik ben blij! :)

Zal straks/morgen even betere foto's plaatsen!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Hallo..

I'm back. Sommige zullen mij nog kennen, anderen niet. Ik heb enkele jaren geleden een SZR gehad en die verkocht, omdat we wat grotere vakantie plannen hadden. Dit ondertussen allemaal uitgevoerd en mistte het singletje toch wel heel erg.. dus de stoute schoenen aangetrokken en vandaag weer een SZR aangeschaft. Een zwarte dit keer!

[afbeelding]
:9~

Eentje van '99, 16.500km.
Supernetjes en ik ben de derde eigenaar.
Vorige eigenaar heeft hem 11 jaar gehad!

Kortom, ik ben blij! :)


Zal straks/morgen even betere foto's plaatsen!

He die zag ik laatst nog op MP staan toen ik voor de gein keek voor het aanbod in SZR's :P
 
Daar is hij dan! Vanmiddag even een rondje gemaakt. Wat blijft het toch een leuk machientje *D :]

2nlz8fp.jpg


iqbxh2.jpg


2wef4f9.jpg


352hq85.jpg


*O*
 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik me als monteur van bovenstaande machine ook meteen maar even voorstellen ;)

Er zijn nog een paar kleine puntjes die ik mag fixen; dan is ie echt in nieuwstaat. één ervan is dat de toerenteller beneden de ca. 3000 toeren enorm stuitert en soms op 0 gaat staan. Daarboven werkt alles spot-on.

Iemand een idee wat te checken?
 
Ik heb nog wel een tellersetje liggen, die mag je wel lenen om even te testen of het in de teller zelf zit. stuur maar een pbtje als je balangstelling hebt.
 
Hallo Iedereen,
Ik ben Tom uit België en ik heb eens een vraagje.
Ik heb de race szr van mijn vrouw overgenomen gelet ik zot ben van mono's en zij ondertussen met een cbr rijdt. Ik race competitief met mijn mono en ben haar nu aan het upgraden om een nog beter resultaat te hebben. Ik heb deze destijds gekocht voor mijn vrouw van een lid van dit forum Gian.
Ik wil het uiterlijk zo origineel mogelijk houden en heb daarvoor het kuipwerk al aangepast met racekuipwerk voor een szr .

Nu is de originele toerenteller stuk en wil ik deze repareren doch hoe open je dat verrekte ding?
Mvg
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan