Tiger redden

Merlijn

MF veteraan
8 sep 2004
1.163
1
Zoetermeer
Ik ga mijn Tiger , een t400 uit 1996, redden, niet in twee weken maar......... :Y

mijn blok begon herrie te maken op de snelweg, het olie lampje ging branden en dat was het.
Eddit: ik weet ondertussen de oorzaak. Een gebroken ketting spanner :x


Ik ben het blok aan het scheiden van het frame, maar dat is nog niet zo makkelijk. (tripple zout, pekel weet u wel)

de boel zit nu in de WD40, maar ik ben bang dat dat niet genoeg gaat zijn.
a236c388ea197a974327f8c3de5cfa48
 
Laatst bewerkt:
Als je spullen los wilt krijgen is WD40 niet het beste, beter kan je IMAL gebruiken dat heeft beter smerende/lossende kwaliteiten.

Verder heel veel succes!
 
Imal staat op de to do lijst;) bovenaan.

Net als een stuk pijp :P (kracht * arm)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag alle blok bouten er uit gehaald, en heel voorzichtig de krik laten zakken :X








niets, :? He dat kan niet. maar eens meer licht gemaakt. en wat blijkt, de ophanging van de mono veer zit om de achterbrug as en de achterste/bovenste blokbouten. dat is een boemerangvoormige beugel. die duwt het blok nu naar voren tegen de voorste frame bevestigingen aan.
|( nu ik dit beschrijf weet ik ook wat ik fout heb gedaan.de achterste/bovenste blokbouten moeten als laatste los.

nuttig die zelfreflexie _O-


de blokbouten zaten met meer dan 100Kn vast, dus ook met meer dan 100Kn los gedraait :9 lompe kracht gebruikt, wel een T50 bit gesloopt -O-


ff geen foto's komen later wel.
 
Laatst bewerkt:
had er zelf ook bijna een gekocht vorig jaar helaas voor mn neus verkocht als je erop rijd maakt het blok zon mooi geluid helaas nog niet eentje weer gevonden die tekoop staat
 
weg lelijke oude hex,

ik ga een ruilblok halen.......... durf het toch niet helemaal zelf aan...... i know, chikken shit, maar ik rij er elke dag op.....
 
ja oma ik weet het, al maanden in de tram.

maar morgen naar een "vers blok" kijken.

en dan toch mijn oude blok.......... O-)
 
deze ochtend een sprint blok gekocht. *O*

nu maar weer de boel in elkaar schroeven.






waar zijn de blokbouten? -O-
 
Ontiegelijke lelijke fietsen die Tigers maar dat heerlijke 3pitter blok is onovertroffen uiteraard! *O*
Succes ermee!

Gr.Gerard
 
Ontiegelijke lelijke fietsen die Tigers maar dat heerlijke 3pitter blok is onovertroffen uiteraard! *O*
Succes ermee!

Gr.Gerard
en ik ben het met je eens :X maar ze rijden zo lekker. en ik kan de mijne zonder zorgen in de stad neer zetten. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan