Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Agranado: Die achterband kan nog best hoor, na het weekend moet het slijtageprofiel dan weer wel gelijkmatig zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb weer een mooie site gevonden over een wereldreis met een jong stel, allebei op een Transalp. Ze vertrekken deze maand. Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe die man zijn Transalp verbouwd heeft. En die route... ongelooflijk: filmpje.

www.timetoride.de

idd hele mooie route, maar jammer dat ze niet alles per motor doen(op de boot na)
later als ik mijn wereldreis een keer mag maken, wil ik via rusland amerika bereiken met de boot! en dan verder.
 
He Marcel! We moesten een beetje haastig afscheid nemen bij de pont, maar vond het erg gezellig vanavond. Als je nog een keer zin hebt om over de dijk te scheuren, dan hoor ik het wel!

Scheelde trouwens niet veel met die overstekende ganzen _O- .

Marcel wilde zelf niet op de foto -O- , dus hier eentje van onze motoren :9 :
IMG_4617.jpg


Halverwegen de dijk kwamen we nog een mooie optocht sleepboten tegen op de Lek.

IMG_4619.jpg


IMG_4620.jpg
 
He Marcel! We moesten een beetje haastig afscheid nemen bij de pont, maar vond het erg gezellig vanavond. Als je nog een keer zin hebt om over de dijk te scheuren, dan hoor ik het wel!

Scheelde trouwens niet veel met die overstekende ganzen _O- .

Marcel wilde zelf niet op de foto -O- , dus hier eentje van onze motoren :9 :
[afbeelding]

Halverwegen de dijk kwamen we nog een mooie optocht sleepboten tegen op de Lek.

[afbeelding]

[afbeelding]


:W

Vondt het ook erg gezellig zo, en lekker gereden, leuk stukkie dijk tussen Schoonhoven en de brug van Vianen. *D ( moet ik maar is onthouden )

Dat gaan we binnenkort nog maar is doen. :Y

Had er bijna 1 onder het voorwiel. B|
 
idd hele mooie route, maar jammer dat ze niet alles per motor doen(op de boot na)
later als ik mijn wereldreis een keer mag maken, wil ik via rusland amerika bereiken met de boot! en dan verder.

Hoi Pim :W . Als de Balkan en Oekraïne nou bevalt deze zomer, zouden we volgend jaar eens naar Rusland kunnen kijken. Ik wil ook graag die kant op :Y .

Zal ik je trouwens in de OP zetten? Heb nog wel een mooie foto van de Normandië trip.

Dat gaan we binnenkort nog maar is doen. :Y

Had er bijna 1 onder het voorwiel. B|

Ik zit voorlopig in Lekkerkerk, dus dat is geen probleem. Doordeweeks kan ik ook.
 
Laatst bewerkt:
Is goed. Laat maar horen als jij of het Papendrechttopic gaat rijden.

We kunnen ook nog een echt Transalp topic meeting opzetten. Daar ben ik nog steeds voor in. Gewoon ergens koffie drinken in een leuk oud plaatsje en een rondje rijden. Ik denk dat de Utrechtse Heuvelrug of de Veluwe wel een mooie plek is. Dat ligt nog een beetje centraal, behalve voor LinKing, maar die Belg rijdt nog de halve wereld om voor een beetje gezelligheid *O* .

Ik ben laatst nog in de Veluwe geweest en heb daar een filmpje van gemaakt. Let niet op mijn gescheld in het begin, maar de halve club moest op mij wachten, dus was een beetje ongeduldig. Dit is de link. In dat filmpje rijdt LinKing voor mij.
 
Is goed. Laat maar horen als jij of het Papendrechttopic gaat rijden.

We kunnen ook nog een echt Transalp topic meeting opzetten. Daar ben ik nog steeds voor in. Gewoon ergens koffie drinken in een leuk oud plaatsje en een rondje rijden. Ik denk dat de Utrechtse Heuvelrug of de Veluwe wel een mooie plek is. Dat ligt nog een beetje centraal, behalve voor LinKing, maar die Belg rijdt nog de halve wereld om voor een beetje gezelligheid *O* .

Ik ben laatst nog in de Veluwe geweest en heb daar een filmpje van gemaakt. Let niet op mijn gescheld in het begin, maar de halve club moest op mij wachten, dus was een beetje ongeduldig. Dit is de link. In dat filmpje rijdt LinKing voor mij.


Is wel leuke allemaal Transalpjes bij elkaar, dat zie ik ook wel zitten. Moeten we alleen iedereen zo gek zien te krijgen dat ook mee doen. :Y

Dat is ook leuk veluwe rijden, en ach dat gebeurt ons allemaal wel is ( bijna dagelijks )

Laat het wel op tijd weten betreft het rijden.
 
Laatst bewerkt:
En ik vraag mij af of ik nog mijn nieuwe band om mijn nieuwe velg laat leggen. Ik vind de huidige eigenlijk nog nét gaan voor zo'n weekendje weg. Ik heb de route gezien en het wordt toch niet zoveel op het midden van de band rijden :] . Wat denken jullie?

[afbeelding]

Metzeler Tourance zo te zien. Ik rij ze op mijn GS een stuk verder op dan die banden zoals jij ze nu hebt, dus voor een weekendje Eifel vind ik het zeker nog kunnen.

Op mijn Alp heb ik BT45s liggen dus ik kan het niet echt vergelijken, maar denk toch dat de Transalp eerder zuiniger met de banden zal omspringen dan de GS dan ze sneller zal verslijten.
 
Metzeler Tourance zo te zien. Ik rij ze op mijn GS een stuk verder op dan die banden zoals jij ze nu hebt, dus voor een weekendje Eifel vind ik het zeker nog kunnen.

Op mijn Alp heb ik BT45s liggen dus ik kan het niet echt vergelijken, maar denk toch dat de Transalp eerder zuiniger met de banden zal omspringen dan de GS dan ze sneller zal verslijten.


Zo'n 1200 weet wel raad met rubber. :Y

Rij zelf met Battle wings 501/502 onder de transalp die gaan lekker lang mee.
 
Slag bij Nieuwpoort - Wikipedia

Hier een link van de slag om nieuwpoort.

Stom dat ik nooit geweten heb, dat die slag bij Nieuwpoort gewoon aan de overkant van de rivier was :X .

Metzeler Tourance zo te zien. Ik rij ze op mijn GS een stuk verder op dan die banden zoals jij ze nu hebt, dus voor een weekendje Eifel vind ik het zeker nog kunnen.

Goed om te horen, ik vond het zelf ook nog wel kunnen. Ze zitten er nu al 16000km op trouwens :o . BT45's had ik altijd op mijn GS500, maar die gingen de helft mee en waren twee keer zo duur.

Heb jij trouwens ook nog een foto van je Alp Mike? Dan zet ik je in de OP als je wil.
 
hee agra ja zet maar in de op:)

ik moet m,n band vervangen en is het voor een niet ervaren sleutelaar als mij mogelijk om het voorwiel eraf te halen en daarna er weer op natuurlijk?:P

pim
 
Middag :W

Na lang zwoegen en poetsen en veel zweten heb ik me Alpie eens lekker verwendt hij ziet er weer tiptop uit. *O* ( heb weer gouden velgen ipv zwarte )

@ Agranado Wil je deze in de OP zetten.

full
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem! Die glimt wel heel erg hard voor een werkpaard :o ...


Dat is een betere foto, ik dank u. :Y

Moest een x gebeuren zat nogal wat vuil op de Alp. Ben wel effe een paar uur zoet geweest hoor. ( Scheelt weer wat kilo's ) :Y

Wat het niet van plan om het elke week te doen. :N
 
Laatst bewerkt:
vanmorgen weer even lekker gereden :]

Een porsche 911 wou me er uit rijden (gelukkig voor mij was het een mooi bochten weggetje) dus het was prima te doen om hem bij te houden. Op het rechte eind heb ik hem maar laten gaan, dat vast niet bij te houden op de TA

Halverwege zie je het spoilertje eruit komen, het blijft ook prachtig spul
 
vanmorgen weer even lekker gereden :]

Een porsche 911 wou me er uit rijden (gelukkig voor mij was het een mooi bochten weggetje) dus het was prima te doen om hem bij te houden. Op het rechte eind heb ik hem maar laten gaan, dat vast niet bij te houden op de TA

Halverwege zie je het spoilertje eruit komen, het blijft ook prachtig spul


Altijd leuk als mensen denken dat ze een motor voor blijven op bochtige wegen. :Y

En op het rechte stuk kom gewoon veel vermogen te kort, maar recht uit rijden niet echt leuk op de motor. :N
 
Heb jij trouwens ook nog een foto van je Alp Mike? Dan zet ik je in de OP als je wil.

Ik was al aan het zoeken maar kom tot de ontdekking dat ik niet echt foto's van de Alp heb. Komt waarschijnlijk omdat ik met die motor nooit op vakantie ga. Pak voorlopig dus maar even deze, zal binnenkort er wel eens eentje maken die wat bijzonderder is.



full
 
Is goed. Laat maar horen als jij of het Papendrechttopic gaat rijden.

We kunnen ook nog een echt Transalp topic meeting opzetten. Daar ben ik nog steeds voor in. Gewoon ergens koffie drinken in een leuk oud plaatsje en een rondje rijden. Ik denk dat de Utrechtse Heuvelrug of de Veluwe wel een mooie plek is. Dat ligt nog een beetje centraal, behalve voor LinKing, maar die Belg rijdt nog de halve wereld om voor een beetje gezelligheid *O* .

Ik ben laatst nog in de Veluwe geweest en heb daar een filmpje van gemaakt. Let niet op mijn gescheld in het begin, maar de halve club moest op mij wachten, dus was een beetje ongeduldig. Dit is de link. In dat filmpje rijdt LinKing voor mij.

Veluwe :9

Ik ben ook echt in voor een meeting, eender waar inderdaad ;)

19 juni lijkt al een goede datum...
Wie de meetingmanager nog niet heeft ingevuld kan dat hier doen:

days.png


HIER
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan