Marc Marquez

Status
Niet open voor verdere reacties.

zippey

MF veteraan
6 aug 2009
2.730
2
hij is mij favoriete coureur in het moto2 kampioenshap, en ik denk met vele met mij dat hij een hele grote gaat worden in Motogp.

marc_marquez_by_sergiotoribio-d3j4w2r.jpg


352ql4n.png


Márquez maakte zijn debuut kampioenschap op 13 april 2008, bij de 125cc Grand Prix
van Portugal 2008 op de leeftijd van 15 jaar en 56 dagen. Hij is de jongste Spaanse rijder die een pole position of een podium in de motorsport wereldkampioenschap weet te behalen.
Márquez behaalde zijn eerste podium op 22 juni 2008 bij de Britse Grand Prix op de leeftijd van 15 jaar en 127 dagen.

Voor 2009 was hij een fabriek KTM rijder, en in de Franse Grand Prix behaalde hij zijn eerste pole position op de leeftijd van 16 jaar en 89 dagen. Zijn tweede pole in 2010 was bij de Spaanse Grand Prix, maar helaas crashte hij omdat zijn uitlaat los kwam te zitten, hierbij verwonde hij zijn schouder.

Zijn eerste overwinning was op 6 juni 2010 op Mugello. Verdere overwinningen op Silverstone, Assen en Catalunya, hierdoor was Márquez uitgegroeid tot de jongste rijder in staat om vier opeenvolgende races te winnen. Zijn vijfde overwinning op rij in duitsland op de Sachsenring was 100e overwinning van Derbi in Grand Prix racing, en Márquez werd de eerste rijder sinds Valentino Rossi in 1997 die vijf opeenvolgende races in de 125cc weet te winnen.

De Historiche Race in Estoril waarbij Marcquez viel in de warmup lap en dus achteraan moest starten met een beschadigde motor wist hij op ongelooflijke wijze te winnen en zodoende zijn voorsprong uit te bouwen voor de laaste race in Valencia.
zijn 10e overwinning van het seizoen bracht hem in staat om een nieuw record te breken die in handen was van Valentino Rossi in 1997, hij zou daarin net te kort komen. met de vierde plaats in valencia werd hij de twee na jongste wereldkampioen na Loris Capirossi.

marquez-mont-2009-01_original.jpg


marquez_1.1_original.jpg


Valencia26.jpg


marquez_original.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een jongen voor de toekomst! Je weet nooit wat er gaat gebeuren, maar deze jonge gozer kan nog wel eens één of meerdere MotoGP kampioenschappen op zijn naam gaan schrijven. Razendsnel, en qua ontwikkeling erg typerend: eerst een paar keer vallen, en dan gelijk races winnen. Grote kampioen in wording!
 
Inderdaad een jongen voor de toekomst! Je weet nooit wat er gaat gebeuren, maar deze jonge gozer kan nog wel eens één of meerdere MotoGP kampioenschappen op zijn naam gaan schrijven. Razendsnel, en qua ontwikkeling erg typerend: eerst een paar keer vallen, en dan gelijk races winnen. Grote kampioen in wording!
Idd een jochie om van te genieten , maar MotoGP is ff andere koek.
 
*O* Yes een Marquez topic!! *O* Good work Zippey *D

Ook mijn favoriet in de Moto2 :Y Ik denk dat hij het grootste talent is wat momenteel rond rijdt. Ongelofelijk hoe dat ventje kan rijden en nog zo jong. Ik durf mijn geld er bijna wel op in te zetten dat hij het helemaal gaat maken in de Motogp.

Om de eerste pagina nog wat op te vrolijken, wat mooie pic's:

marc_marquez_podium_original.jpg


93+marc+marquez,+moto2-3_original.jpg


marquez_4_original.jpg


Le-Mans-Marquez.jpg


marquez02_2.0_original.jpg


marquez_0_original.jpg


hrc05_original.jpg


m2_241110_jer_004.jpg
 
thx baasm :) Nice piccies :Y :Y

Vorige race egt genoten van hem, het was zoiezo een spannende race.
Morgen hopelijk weer mooie gevechten op kop van het veld, en ik wil Bradl vs Marquez wel eens zien :)
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dat dacht de hele wereld ook van Pedrosa , dat komt er heelaas ook niet uit.
Pedrosa is wel een snelle Motogp rijder maar de pechvogel achtervolgt hem vaak.

Marquez is een rijder voor de toekomst maar hier hoef je geen racekenner voor te zijn.

Er zal een nieuwe generatie Motogp rijders aantreden die het nu doen in de Moto 2,ze moeten wel de kans krijgen op het hoogste niveau.
 
Laatst bewerkt:
Hoe snel hij zich aanpast in de Moto2 :9~ je gaat toch van 125 naar een snelle 600
is een teken aan de wand *O*
 
Pedrosa is wel een snelle Motogp rijder maar de pechvogel achtervolgt hem vaak.

Marquez is een rijder voor de toekomst maar hier hoef je geen racekenner voor te zijn.

Er zal een nieuwe generatie Motogp rijders aantreden die het nu doen in de Moto 2,ze moeten wel de kans krijgen op het hoogste niveau.
Motogp is gewoon andere koek.
 
wat een geweldige race zeg!! *O* Moto2 wedstrijden zijn egt prachtig laaste tijd.
mooie kopgroep van vier, later nog iannone erbij, helaas waren zijn banden zo goed als op
toen hij arriveerde.
Marquez vs bradl wat kunnen die gasten racen zeg. :} bradley ook zeer knap.

maar er kon er maar 1 winnen *O* Marquez!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Marquez en Pedrosa kunnen volgend jaar wel van team ruilen :+

Dat zal gevoelig liggen.... Dani is een goede vriend van Marquez.

Maar ik hoop zeker dat Marquez spoedig te spotten is in het motogp veld :Y Want wat heeft hij vandaag weer geweldig gereden *O* Ik hoop dat hij het Bradl nog moeilijk mag gaan maken want het seizoen is nog niet afgelopen.... :z
 
Motogp is gewoon andere koek.

Dat was vandaag wel te zien ja. MotoGP is heel andere koek. Uh-huh. Vandaar dat al die jochies van vroegah vandaag gewoon vooraan reden. ;) Marquez laat een mooie toekomst zien, ongeacht wat de MotoGP is of worden gaat!
 
Dat was vandaag wel te zien ja. MotoGP is heel andere koek. Uh-huh. Vandaar dat al die jochies van vroegah vandaag gewoon vooraan reden. ;) Marquez laat een mooie toekomst zien, ongeacht wat de MotoGP is of worden gaat!

Ben het toch met Gerrit eens. Een Motogp machine is hele andere materie dan de standaard 600 waar hij nu mee raced.

Begrijp me niet verkeerd hij is echt een talent maar het onder de knie krijgen van een motogp machine is echt even wat meer werk dan het onder de knie krijgen van een 600. De legio afstellingskeuzes die je moet kunnen maken en ook moet kunnen vertalen zijn gigantisch.

Zou mooi zijn als hij er komt. Aan de andere kant moet ik heel eerlijk zeggen: Weer een talent uit zuid europa... De zoveelste... Doe mij nu maar weer eens een noord europeaan in de moto gp. Ik zeg schuif Bradl maar door.
 
Ben het toch met Gerrit eens. Een Motogp machine is hele andere materie dan de standaard 600 waar hij nu mee raced.

Begrijp me niet verkeerd hij is echt een talent maar het onder de knie krijgen van een motogp machine is echt even wat meer werk dan het onder de knie krijgen van een 600. De legio afstellingskeuzes die je moet kunnen maken en ook moet kunnen vertalen zijn gigantisch.

Zou mooi zijn als hij er komt. Aan de andere kant moet ik heel eerlijk zeggen: Weer een talent uit zuid europa... De zoveelste... Doe mij nu maar weer eens een noord europeaan in de moto gp. Ik zeg schuif Bradl maar door.
Die gaat ook door wat ik heb begrepen , en Marques tuurlijk is het een talent maar idd van 600 naar volgend jaar 1000 :? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan