Marc Marquez topic deel II

en dat wist jij als fan niet eens ? :P
There can only be one.
Jorge Lorenzo voor mij.
Dat is zoals ik zelf zou willen rijden bij Trackdays.
Nu is meer Pecco/Marquez; teveel beweging in de motor (en uiteraard een tikkie langzamer dan de aliens).
Constant zichtbaar tegen de grens.

Tegenwoordig ben ik vooral fan van de techniek en mooie races.
Niet meer richting een individuele rijder.
Misschien een stukje persoonlijke ontwikkeling. ;)
 
Het was maar een plaagstootje richting Maikel64 ;)
Ik weet dat MM zijn blessures en problemen het liefste verbergt, dus het is logisch dat de fans dit niet wisten.

Lorenzo was heel mooi om te zien rijden maar ik had daar juist niks mee, vond het zo saai allemaal en Jorge had ook een hekel aan mensen die het anders doen dan hemzelf en van die jongens was ik dan weer fan ;)
Tegenwoordig ben ik ook fan van de sport, heb wel favo rijders !
 
There can only be one.
Jorge Lorenzo voor mij.
Dat is zoals ik zelf zou willen rijden bij Trackdays.
Nu is meer Pecco/Marquez; teveel beweging in de motor (en uiteraard een tikkie langzamer dan de aliens).
Constant zichtbaar tegen de grens.

Tegenwoordig ben ik vooral fan van de techniek en mooie races.
Niet meer richting een individuele rijder.
Misschien een stukje persoonlijke ontwikkeling. ;)
Als jij als Marquez over de baan boendert zal je daar denk ik meer indruk mee wekken dan zoals Lorenzo.
 
Vrouwen zijnniet meer weg te slaan en het hele paddock gaat op je knieën voor je.
IMG_1909.jpeg
IMG_1910.jpeg
 
Als jij als Marquez over de baan boendert zal je daar denk ik meer indruk mee wekken dan zoals Lorenzo.
Het is meer overriden zonder enig nut en dan drive bocht in verliezen.
Of strubben uit helemaal dwars.
Niet elke bocht en elke sessie gelukkig.
Maar de fijne motoriek van Lorenzo zit er niet in.
Je kan het uiteraard ook omdraaien dat Marc zijn fijne motoriek inzet(te) om de motor zijn wil op te leggen.
Sturen met het gas. :Y
Bij Bagnaia zie je continu de motor kwispelen bij het aanremmen.
Bij andere Ducs veel minder tot niet.
Dan blijft er meer concentratie over voor de bocht (op amateurniveau ;) ).
Al ziet Pecco de rrmbalans ook liever in zijn voordeel verbeterd.

Een stelregel is dat je concentratie maar op één ding heel goed kan richten.
Multitasken maakt je langzamer.
Dat opgeruimde is wat ik zoek. ;)

Bij de absolute top rijders is het meeste natuurlijk een automatisme.
En kunnen ze bewust werken aan het verbeteren van de rondetijd (data, data, data).
Next level. :Y
 
Het is meer overriden zonder enig nut en dan drive bocht in verliezen.
Of strubben uit helemaal dwars.
Niet elke bocht en elke sessie gelukkig.
Maar de fijne motoriek van Lorenzo zit er niet in.
Je kan het uiteraard ook omdraaien dat Marc zijn fijne motoriek inzet(te) om de motor zijn wil op te leggen.
Sturen met het gas. :Y
Bij Bagnaia zie je continu de motor kwispelen bij het aanremmen.
Bij andere Ducs veel minder tot niet.
Dan blijft er meer concentratie over voor de bocht (op amateurniveau ;) ).
Al ziet Pecco de rrmbalans ook liever in zijn voordeel verbeterd.

Een stelregel is dat je concentratie maar op één ding heel goed kan richten.
Multitasken maakt je langzamer.
Dat opgeruimde is wat ik zoek. ;)

Bij de absolute top rijders is het meeste natuurlijk een automatisme.
En kunnen ze bewust werken aan het verbeteren van de rondetijd (data, data, data).
Next level. :Y
Nou doe mij maar zoveel mogelijk driften, glijden, slaan (van de motor) en drama eerlijk gezegd. Vind ik toch gewoon leuker om te zien. Maargoed, smaken verschillen!
 
Laatst bewerkt:
Nou doe mij maar zoveel mogelijk driften, glijden, slaan en drama eerlijk gezegd. Vind ik toch gewoon leuker om te zien. Maargoed, smaken verschillen!
Het kan ook leuker zijn om te kijken, maar bij het remmen van Bagnaia klopt het niet.
Daar houdt ik mijn hart vast.
Maar ik spiegel het aan mijn eigen rijden.
Je kan er wel (Bagnaia) wereldkampioen mee worden. ;)
 
King of the powerslide blijft voor mij toch Melandri, tenminste van de laatste jaren blijft mij onderstaand het meeste bij..
Melandri, Phillip Island 2006

Voor de rest eens met Basta, drama mag maar dan minus de slaande en trappende bewegingen uiteraard (of de fenati achtige capriolen).. Ook een gezonde haat jegens de coureurs onderling leidt meestal ook wel tot prachtige wedstrijden om te zien..

Schwantz vs. Rainey, '91 in Hockenheim => elkaar geen millimeter gunnen en toch... GEWELDIG... Blij dat ik daar als jonge guppenkop mee naartoe genomen ben door mijn ouders..
 
Het was maar een plaagstootje richting Maikel64 ;)
Ik weet dat MM zijn blessures en problemen het liefste verbergt, dus het is logisch dat de fans dit niet wisten.

Lorenzo was heel mooi om te zien rijden maar ik had daar juist niks mee, vond het zo saai allemaal en Jorge had ook een hekel aan mensen die het anders doen dan hemzelf en van die jongens was ik dan weer fan ;)
Tegenwoordig ben ik ook fan van de sport, heb wel favo rijders !
Nouhou, niet lief '(.

Zo'n mega fan ben ik niet hoor. Ik hou er alleen wel van als een rijder wat kleur en controverse op de baan brengt.

Zo was ik in het verleden net zoveel fan van Lorenzo als van Marquez nu. En ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat Lorenzo en ik iets gemeen hebben.
 
Het hele anti MM ontstond al toen hij de poten onder de troon van 46 ( z'n naam is aan mijn herinnering ontschoten) begon weg te zagen. Maar goed show must go on in 2024.
En de nasleep van het gehuil er over ,dat zijn weerga niet kent,sluimert, jaar naar jaar,naar jaren door :+
Omgaan met een verlies is een kunst 🥳 🤗
 
King of the powerslide blijft voor mij toch Melandri, tenminste van de laatste jaren blijft mij onderstaand het meeste bij..
Melandri, Phillip Island 2006

Voor de rest eens met Basta, drama mag maar dan minus de slaande en trappende bewegingen uiteraard (of de fenati achtige capriolen).. Ook een gezonde haat jegens de coureurs onderling leidt meestal ook wel tot prachtige wedstrijden om te zien..

Schwantz vs. Rainey, '91 in Hockenheim => elkaar geen millimeter gunnen en toch... GEWELDIG... Blij dat ik daar als jonge guppenkop mee naartoe genomen ben door mijn ouders..
Ik bedoelde het slaan van de motor, als in beweging in de motor hebben. Fysiek geweld uiteraard niet zon fan van.
 
Nouhou, niet lief '(.

Zo'n mega fan ben ik niet hoor. Ik hou er alleen wel van als een rijder wat kleur en controverse op de baan brengt.

Zo was ik in het verleden net zoveel fan van Lorenzo als van Marquez nu. En ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat Lorenzo en ik iets gemeen hebben.
Mag ik ook bij jullie clubje ? :)
 
Het kan ook leuker zijn om te kijken, maar bij het remmen van Bagnaia klopt het niet.
Daar houdt ik mijn hart vast.
Bagnaia heeft inderdaad een rare "manier" van remmen : hij wil dat de vork volledig ingeveerd is tot op de stop, hij houdt van het directe gevoel dat hij dan heeft met de voorband !

te lezen in Mat Oxley's "how I ride - Bagnaia"
 
Terug
Bovenaan Onderaan