Honda Vision 110 (2011)

Ben benieuwd wat er met de 1000 km beurt werkelijk wordt gedaan.

Een complete motorrevisie zal er niet in zitten...en kleppen stellen bij dat scootertje met hulpmotortje zal voor de eerste 110.000 (Vision 110) km ook niet nodig zijn.
Tenzij je van plan bent om er regelmatig en langdurig 200 km/u mee te rijden op de snelweg _O-
 
Laatst bewerkt:
Een complete motorrevisie zal er niet in zitten...en kleppen stellen bij dat scootertje met hulpmotortje zal voor de eerste 110.000 (Vision 110) km ook niet nodig zijn.
Tenzij je van plan bent om er regelmatig en langdurig 200 km/u mee te rijden op de snelweg _O-

Ik kom niet meer bij, waar haal je het vandaan!
Je maakt mij niet wijs dat je dit zomaar zelf kunt verzinnen!
 
Bij mij hebben ze bij de 1000km. Oliewissel gedaan en klepspeling gecontroleerd.
Voor de rest het gebruikelijke bij een 4 takt scooter

Klepspeling was de uitlaatklep te krap. Deze is dus bijgesteld.
 
Hey zeelanddriver, ik heb ook een vision met nu ong 2000 km op de teller, verbruik heel tevreden van 1/42 ,vrij tevreden van, enkel de motor trilt tussen 55 a 60 per uur, blijkbaar heb ik dat hier ook al gelezen,
mag ik eens weten wat die onderhoudsbeurt bij 1000 gekost heeft
 
Hey zeelanddriver, ik heb ook een vision met nu ong 2000 km op de teller, verbruik heel tevreden van 1/42 ,vrij tevreden van, enkel de motor trilt tussen 55 a 60 per uur, blijkbaar heb ik dat hier ook al gelezen,
mag ik eens weten wat die onderhoudsbeurt bij 1000 gekost heeft
Dat trillen kan ook de vibratie van de riem zijn, dat is vaak bij een vario.
Niks mis.mee
 
Bij mij is de 1000 KM gebeurt. Volgens dealer alles goed, alleen olie wissel. Kosten 60,- Echter vandaag bij controlle olie, blijkt er te veel olie in te zitten. Als ik het goed begrijp, moet de min/max zitten op het kleine plate stukje op je peilstok. Gemeten met de peilstok tegen het schroefdraad, niet erin gedraaid. Dan zit de olie zo 1 a 1.5 cm boven het platte stukje. Ga maar wat aftappen. Zijn er meer die zelf onderhoud / service geven aan de vision ? Ik ga het wel zelf doen, doe ook het meeste onderhoud bij mijn Pan europen.
 
Teveel aan olie is niet heel lekker voor je motor,zou het gewoon op het juiste pijl ''LATEN'' zetten door de dealer en ze een veeg uit de pan geven,wat een prutsers!

olie filter wel gedaan mag ik hopen??
 
@nutty,

ga vanavond dit bekijken, maar volgens mij zit er een oliezeef in die gereinigd dient te worden.
Ben wel een beetje klaar met deze dealer.
 
@nutty,

ga vanavond dit bekijken, maar volgens mij zit er een oliezeef in die gereinigd dient te worden.
Ben wel een beetje klaar met deze dealer.

Als je als geintresseerde het topic doorgelezen had, had je op pagina 7 kunnen lezen wat er bij een 1e beurt gedaan wordt.
 
ja ja en elke dealer houd zich daar natuurlijk heel braaf aan.

het verschild als dag en nacht hoe dealers beurten doen en de berekende kosten van dien.

neem het nooit als vanzelf sprekend natuurlijk
 
Trouwens,zag net in oegstgeest een zwarte voorbij rijden helemaal glimmend.
Int zwart vind ik hem nog het leukst.

Iemand van hier?
 
ik betaalde 20 euros voor 1000 km beurt, mocht erbij wachten, heeft olie ververst, oliezeef gereinigd en transmissieolie ververst,
goede dealer ? , ik kijk eerst eens wat hij rekent bij 4000
 
ik betaalde 20 euros voor 1000 km beurt, mocht erbij wachten, heeft olie ververst, oliezeef gereinigd en transmissieolie ververst,
goede dealer ? , ik kijk eerst eens wat hij rekent bij 4000

20€ is netjes. Ga je bij de 4000 alweer?
Bij mij zei de dealer dat tussen de 5000 en 6000 vroeg zat was. Mijne staat nu op 4100 km.
 
Bij mij hebben ze bij de 1000km. Oliewissel gedaan en klepspeling gecontroleerd.
Voor de rest het gebruikelijke bij een 4 takt scooter

Klepspeling was de uitlaatklep te krap. Deze is dus bijgesteld.

Ook bij die zaak onder die hoge boom geweest? ;)

Trouwens,zag net in oegstgeest een zwarte voorbij rijden helemaal glimmend.
Int zwart vind ik hem nog het leukst.

Ja die is mooi he *D

Mijn eerste 110KM :P zitten erop en ik moet zeggen: daar wordduh tog blij van! Ik heb wel moeite om "braaf&rustig" te rijden hoor...kwil weten hoe hard ie kan })

Ben nog vrij nieuw hier dussuh vergeef me voor de volgende vraag: hoe zet ik een plaatje op t MF? :?
 
Ik was iets meer kwijt. Ook vanwege de klepspeling controle en hij heeft hem gehaald en thuis gebracht. Dat kwam mij beter uit namelijk.

Geen oliewissel bij 1000km?

Lijkt me raar want wat ik van begrepen heb zit er een bepaalde maat van inloop olie in?
Die dus na die 1000km verwijderd word en dus ook zeefje schoon gemaakt ect.
 
Tja verschil in de landen zal er altijd zijn.

In Azie rijden ze rond voor 1100 Euro met carburateur en dan noemen ze ze Honda Beat

En een beurt kost nog minder
 
Gefeliciteerd.

Gewoon een plaatje op internet plaatsen.
Rechtermuis knop op het plaatje indrukken
Afbeeldings URL kopieren

Vervolgens:



218982_MessiVI17_1024_377x200.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dag, ik ben Bertocello en reed tot vorige week met 'n Honda Deauville, nieuw gekocht in 2000 en tot vorige week 128.500 km gereden.
Nu heb ik besloten om "back to basics" te gaan en opnieuw te gaan brommen, in dit geval met een nieuwe Honda vision 110, kleur grijs, ik ben een veelrijder en ga na m'n eerste bandenwissel over op een licht noppenprofielband, ik doe namelijk eens graag een bospaadje.

Mijn favoriete snelheid is +/- 55 km/uur en ben (ook met de Deauville) maniakaal bezig met zo zuinig mogelijk te rijden.

greetz Bertocello
 
Mijn favoriete snelheid is +/- 55 km/uur en ben (ook met de Deauville) maniakaal bezig met zo zuinig mogelijk te rijden.

greetz Bertocello

Als ik s'ochtends vroeg op een 80km -weg geen verkeer achter me heb laat ik mijn scooter ook wel afzakken naar 70. (GPS)

55 gaat mij te ver, al heb ik gelezen dat Honda zijn verbruik meet bij 60.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bericht gekregen van mijn Honda dealer dat de vision 110 pas vanaf eind mei weer kan geleverd worden, wel met een 16 inch voorwiel.
Ik zal dus nog wat benzine kunnen sparen eer het zover is.

bertocello
 
heb nagel in achterband gehad, voel je maar na 20 km, band liep slechts heeeel langzaam af, vervangen door nieuwe michelin, kostte 70 eur
heb direct parapluutjes besteld, had maar 2000 km met de achterband
 
Terug
Bovenaan Onderaan