is er ervaring met andere vario plaatsen oop honda vision 110cc?

AADH

Rookie
29 jun 2022
27
13
hallo, is er iemand die enige ervaring heeft met een vervangende vario ? bv malossi, polini, J costa? graag uw ervaring.

mvg aad
 
Na mijn 3de nieuwe Shi, nu de 350.
heb ik mijn Honda dealer verlaten.
Ze gaven mij geen enkele ondersteuning, eerder ontkenning, aangaande de problemen die opdoken telkens het nieuwe voertuig 3000 Km op de teller heeft.
Het waren geen trillingen meer, maar echte schokken, noem het happen bij vertrek, (aangrijpen van de koppeling).
De scooter rammelde bij momenten uiteen bij vertrek.
Ik ben naar een tweedehands dealer gegaan, depanneur, mekanieker.
N.t.s. de scooter nog in garantie is.
Hij loste het probleem tijdelijk op, door de koppeling schoenen te reformen.
Na 3000Km waren zo afgesleten, dat er nog weinig contact oppervlak overbleef.
Hij rade mij aan de volledige koppeling van Malossi (fly clutch maxi) te plaatsen en voor nog meer verbetering de vario (J-costa pro)
Ze staan er nu op, ik heb er al één dag mee gereden, het rijgedrag is stukken beter dan wanneer hij nieuw uit de winkel is gekomen.
Het vertrek voelt aan als bij een Mercedes met hydraulische koppelomvormer.
Ik ben geen racer, het was puur voor de schokken bij vertrek.
De overbreng verhoudingen van de riem reageren wel anders, bij meer gas als normaal klimt hij wel even in de toeren, maar op de gewenste snelheid zakken de toeren weer, ik heb geen toerenteller, dit had wel handig geweest.
maar bij weinig gas kan je de toeren ook laag houden.
Bij de originele Honda opstelling voelde je de motor meer trekken van onder in.
Ik heb J-costa gevraagd of het verantwoord is 1gram zwaardere glijders te plaatsen om dichter bij de oude verhoudingen te komen.
Maar eerst 500 Km alles inrijden.
Over optrekvermogen kan ik enkel zeggen, geef niet te veel gas.

.
 
wel ervaring polini vario 50cc vision ...top is 10km/hr winst .heb op mn 2 de vision ook n polini koppeling erbij gemonteerd..top hetzelfde .optrekken iets vlotter...
 
Terug
Bovenaan Onderaan