> Het XR 250 t/m 650 Topic Part 7 XR forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
maat van me rijdt al jaren op olie van lidl..in de auto dan wel :)
heeft er al 2 ton erbij gereden ..blok heeft al over 3 ton gelopen op LPG ook nog :) 1.6 16v peugeot
 
Laatst bewerkt:
gvd! motor is er weer mee genokt. wss electriciteit? gisteren toen t droog was deed ie het goed T was wel nat.

ow en maat van me crosst ook altijd met gamma olie ofzo. en die reed mx2
 
Laatst bewerkt:
gvd! motor is er weer mee genokt. wss electriciteit? gisteren toen t droog was deed ie het goed T was wel nat.

ow en maat van me crosst ook altijd met gamma olie ofzo. en die reed mx2



Ik heb gekloot gehad met mijn bougie dop van de een op de andere dag kapot.
 
maat van me rijdt al jaren op olie van lidl..in de auto dan wel :)
heeft er al 2 ton erbij gereden ..blok heeft al over 3 ton gelopen op LPG ook nog :) 1.6 16v peugeot
In mn golf gaat ook lidl olie. Maar in mn motor niet. Daar word toch iets meer gevraagd van de techniek. Daarbij scheelt t amper wat...
 
Hier is btw. nog een fotootje van m'n smallend:

Foto-V4JEBE8B.jpg



Dat ie kapot gelopen is zal wel iets te maken hebben gehad met deze jongen:
Foto-H8AV7YRA.jpg


102mm big bore kit, waardoor hij 650cc. heeft O-)
 
Laatst bewerkt:
Normale slijtage, slechte olie, olie te lang laten zitten...


Ja, zou kunnen, ik heb hem nog maar net 1000km. dus hij was net aan de olieverversing toe, en de olie zag er nog schoon uit.

Maar we houden het ff in de gate, de bigbore komt er sowieso weer op, dus we zien het vanzelf :)
 
In de filippijnen flikkeren ze allemaal goedkope olie in de luchtgekoelde xr200's.
Ik weet zelfs 1tje die er al serieus 80k mee heeft gehaald.
Op tijd verversen lijkt me het belangrijkste.

Even een serieuze vraag , Niet omdat ik gierig ben of iets....
Maar heeft er wel eens iemand lidl olie in zn xr geflikkert?
Ben gewoon benieuwd.
 
er zijn toch ook wel is test geweest, waaruit kwam dat die duurdere oliën niet eens allemaal beter smeerden
En bij motoren is het gewoon altijd het gezeik met die koppeling, qua smering zal het niet zo veel verschillen, maar je koppeling moet er niet van gaan slippen
 
Even voorstellen ......

Ik ben John en sinds een week de trotse eigenaar van een Honda XR600R uit 94.
De motor ziet er haast als nieuw uit, had alleen even zonder olie rond gereden!

Na thuiskomst gelijk het blok uitgebouwd en de cilinder verwijderd.

PIC_0004.JPG

Het resultaat van "even zonder olie rijden" mag er zijn.

Bovenrand van de zuiger op twee plaatsen weggebrand.

PIC_0005.JPG

Ook de cilinder is niet ongeschonden uit de strijd gekomen.

De zuiger blijkt een diameter van 102 mm te hebben, dit is voor zover ik weet de grootste maat die er is. Opboren/honen is dus geen optie.
Kan ik zonder problemen een nieuwe standaard (97mm) cilinderwand en zuiger plaatsen?

PIC_0006.JPG

Volgens mij heeft het glijlager voor de nokkenas ook schade opgelopen, ben er echter niet helemaal zeker van.

Graag jullie advies.
 
Ja, je kunt inderdaad gewoon een nieuwe cilinderbus en nieuwe zuiger erin zetten.

De schade aan het lager kan ik niet goed zien, daar moet je even wat betere foto's van maken, vanuit verschillende hoeken.
Edit: maar de zwarte aanslag aan de zijkant van het lager voorspelt niet veel goeds

Hoe is je nokkenas er aan toe btw?
 
Laatst bewerkt:
Mijn XR is weer alive and kicking!
Er zat een stekkertje onder de tank te kloten, die zat niet goed waardoor ie niet vonkte :)
 
je zult toch echt ff iets betere foto's moeten maken, want het enige wat ik zie is behoorlijke overbelicht, misschien even met een goeie lamp erop proberen, en dan zonder flits

Nokkenas ziet er idd. nog goed uit, en naar mijn idee wel origineel, de "snelle" nokkenassen hebben volgens mij niet de mogelijkheid om de decompressie erop te krijgen:

HC10041_F5D427E454874.jpg

dit is een hotcam, andere merken weet ik niet
 
Makrolon,

De krassen in mijn nokkenas zijn niet diep, ze zijn niet eens te voelen als je er met je nagel overheen gaat.

Voor Rubbert nog een aantal foto's bij daglicht, beter krijg ik ze niet.
PIC_0018.JPG

PIC_0015.JPG


BTW de cilinderbus is inmiddels al uit de cilinder, even lekker in de oven en hij is er zo uit.
Mijn vrouw vraagt zich alleen af of de pizza's vanavond nog wel zullen smaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan