Motor-Forum

Select Forum

BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Rally Touring

Reg. datum:
04 dec. 2007
quote:
mezzin schreef op 27 september 2017 @ 10:29:
Ok rekening overzicht gekregen. Zie wel wat de trend is de onderdelen zijn 2x zo duur als ik ze ergens anders kan krijgen. Voor een voor klauw vragen ze ruim 861 euro totaal exclusief btw. En voor de voorvork vervangen 780 euro exclusief. Dus helaas maar ze zijn me kwijt en naar heerenveen te gaan is helaas ook niet handig omdat hij nu niet rijdbaar is. Maar daar konden ze wel wat doen voor me door dingen te combineren enzo. Maar dan nog zit je met de extreem duren onderdelen.

Maar goed heb nu een garage gevonden via mijn (auto) garagehouder in hippolytushoef die ook BMW onderhoud doet.

Maar de dealer mag de schade fixen. En dan gaat hij daar snel weg en op naar de garage om de hoek die normale prijzen rekent. Zal nog steeds wel een stuk geld kosten maar zeker niet de 2800 euro. En gun ik iemand in de polder mijn geld vind het helemaal niet erg om te betalen maar te veel wel.

Maar wat een schade van het alleen omvallen ruim 2000 euro.

861 excl btw voor een remklauw _O-
BMW F700GS '16
HERCULES K125V '72
ENFIELD BULLET 350 '74
instagram: @advmoto_dmn

Reg. datum:
29 sep. 2016
Ook een idee om van die lelijke rubberen hoezen om je vorkpoten te schuiven. Heb hier bij mijn vorige motor-'n k75- veel plezier van gehad. :t

BMW F800GT

Reg. datum:
26 mrt. 2014
Dat was ook rijkelijk te veel ik ga nu de schade laten repareren.

Alleen het omvallen moet al 2200 euro aan werk gedaan worden ? ! ? Het is verzekerings werk maar dan nog ....

Maar die rubberen hoezen is ook een idee :) ga het overwegen ik rij helaas voor de motor door weer en wind (pekel etc) dus tja hij wordt ook echt goed gebruikt. Met helaas iets meer slijtage. Maar goed heb een bedrijf gevonden die een stuk betere prijzen kan bieden (waarschijnlijk alleen arbeidloon ipv vervangen) De 'dure goude handschoenen van de dealer' helpt ook niet. Wat een geld.

Reg. datum:
11 aug. 2016
Gisteravond even de banden en het oliepeil nagelopen. De bandjes weer op druk gebracht (ik verlies voor en achter zo'n 0,5 bar/maand). Oliedopje los draaien en zag slechts een halve :X peilstok. De rest moet dus nog ergens in het blok zwerven. Dus maar weer koekblikken vandaag. Door de file :N
Maar hoe krijg ik de rest van de peilstok uit het blok? Een magneet gaat niet werken, tenzij ik van iemand een plastic-magneet kan lenen..

Dank voor het meedenken!!

Owja, en ik moet dus een nieuwe peilstok regelen
F800ST

Reg. datum:
03 aug. 2012
quote:
mezzin schreef op 02 oktober 2017 @ 10:32:
Dat was ook rijkelijk te veel ik ga nu de schade laten repareren.
Alleen het omvallen moet al 2200 euro aan werk gedaan worden ? ! ? Het is verzekerings werk maar dan nog .... Wat een geld.

En de BMW dealer zegt deze hoge bedragen zonder blikken of blozen })

Je rijdt BMW dus gaan ze er vanuit dat je dit dan ook kan en wil betalen :Y

Rally Touring

Reg. datum:
04 dec. 2007
quote:
Samurijder schreef op 03 oktober 2017 @ 11:49:
Gisteravond even de banden en het oliepeil nagelopen. De bandjes weer op druk gebracht (ik verlies voor en achter zo'n 0,5 bar/maand). Oliedopje los draaien en zag slechts een halve :X peilstok. De rest moet dus nog ergens in het blok zwerven. Dus maar weer koekblikken vandaag. Door de file :N
Maar hoe krijg ik de rest van de peilstok uit het blok? Een magneet gaat niet werken, tenzij ik van iemand een plastic-magneet kan lenen..

Dank voor het meedenken!!

Owja, en ik moet dus een nieuwe peilstok regelen

Zie je het andere stuk nog zitten?
BMW F700GS '16
HERCULES K125V '72
ENFIELD BULLET 350 '74

Reg. datum:
11 aug. 2016
quote:
LinKing schreef op 03 oktober 2017 @ 16:08:

[...]

Zie je het andere stuk nog zitten?

Nee, helaas niet.. Ik hoop dat het nog ergens zit. Als het blok hem heeft opgegeten zal dat niet goed voor de olie en het filter zijn. En collega neemt morgen zo'n soort happertje mee, dan hoop ik dat ik nog wat kan vinden.
F800ST

Suzuki Inazuma 2015

Reg. datum:
19 aug. 2007
Heb je toevallig nog een paar satéstokjes liggen,daar kun je ook nog wat mee proberen. Voorderest veel succces met het oplossen van dit probleem.

uw ondertitel hier?

Reg. datum:
16 apr. 2003
quote:
mezzin schreef op 27 september 2017 @ 10:29:
Ok rekening overzicht gekregen. Zie wel wat de trend is de onderdelen zijn 2x zo duur als ik ze ergens anders kan krijgen. Voor een voor klauw vragen ze ruim 861 euro totaal exclusief btw. En voor de voorvork vervangen 780 euro exclusief. Dus helaas maar ze zijn me kwijt en naar heerenveen te gaan is helaas ook niet handig omdat hij nu niet rijdbaar is. Maar daar konden ze wel wat doen voor me door dingen te combineren enzo. Maar dan nog zit je met de extreem duren onderdelen.

Maar goed heb nu een garage gevonden via mijn (auto) garagehouder in hippolytushoef die ook BMW onderhoud doet.

Maar de dealer mag de schade fixen. En dan gaat hij daar snel weg en op naar de garage om de hoek die normale prijzen rekent. Zal nog steeds wel een stuk geld kosten maar zeker niet de 2800 euro. En gun ik iemand in de polder mijn geld vind het helemaal niet erg om te betalen maar te veel wel.

Maar wat een schade van het alleen omvallen ruim 2000 euro.

Je kunt de BMW dealer in Lijnden misschien nog proberen?
Dat is dichterbij dan Heerenveen denk ik zo.
Het leven bestaat uit problemen, Leven is problemen oplossen.
Stupidity is like nuclear power; it can be used for good or evil.
http://f800forum.forumup.nl

Rally Touring

Reg. datum:
04 dec. 2007
quote:
Samurijder schreef op 03 oktober 2017 @ 18:00:

[...]

Nee, helaas niet.. Ik hoop dat het nog ergens zit. Als het blok hem heeft opgegeten zal dat niet goed voor de olie en het filter zijn. En collega neemt morgen zo'n soort happertje mee, dan hoop ik dat ik nog wat kan vinden.

En?
BMW F700GS '16
HERCULES K125V '72
ENFIELD BULLET 350 '74

Reg. datum:
11 aug. 2016
quote:

Hij was dus vrij...
Maar een andere collega heeft zo'n endoscoop van de Lidl. Ik in dat blok kijken, nergens iets te vinden wat er ook maar enigszins op lijkt. Mijn ST had dus gewoon honger. Nu staan er dus olie en filters op het programma :( .
De oude doop laat ik erop zitten, de nieuwe gaat wel in de kast om af en toe te peilen. Dit gaat me niet nog eens gebeuren.
F800ST

Vangrailknuffelen

Reg. datum:
12 mei. 2008
als je peilstok opgegeten is door het blok heb je m er verkeerd in gestoken en ingedraaid.

Reg. datum:
11 aug. 2016
quote:
RoyalClub schreef op 05 oktober 2017 @ 21:29:
als je peilstok opgegeten is door het blok heb je m er verkeerd in gestoken en ingedraaid.

Tja, ik wist niet eens dat het verkeerd kon. Er zit niets in het blok om de peilstok de goede kant op te sturen en het indraaien van de dop kan (volgens mij) ook maar één manier. Ah well, een dure les dus.
F800ST

Rally Touring

Reg. datum:
04 dec. 2007
Ja, hoe kan je nou die pijlstok er verkeerd indraaien? Vind het een vreemd verhaal hoor :-)
BMW F700GS '16
HERCULES K125V '72
ENFIELD BULLET 350 '74

uw ondertitel hier?

Reg. datum:
16 apr. 2003
quote:
LinKing schreef op 07 oktober 2017 @ 19:20:
Ja, hoe kan je nou die pijlstok er verkeerd indraaien? Vind het een vreemd verhaal hoor :-)

Nope, dat heb je zo maar voor elkaar.
En er zit blijkbaar iets bewegends in de buurt,
wat het stokje vakkundig afbijt als de motor start.

BMW F800ST '10

Reg. datum:
22 dec. 2016
De lak van mijn carterkap van mijn F800 ST is bijzonder erg aan het afbladeren. Ik wil deze op zich wel weer mooi maken door een beetje schuur-, primer- en spuitwerk.

Mijn vraag is of iemand de kleurencode weet van de lak van het blok, zodat ik deze (hittebestendig) ergens op de kop kan tikken. Iemand enig idee?

Suzuki Inazuma 2015

Reg. datum:
19 aug. 2007
Als het goed is kan je dat bij de BMW dealer vragen.

Vangrailknuffelen

Reg. datum:
12 mei. 2008
quote:
LinKing schreef op 07 oktober 2017 @ 19:20:

Dan steek je het uiteinde in een verkeerde plek, richting je koppeling, in plaats van in lijn met het gat waar je dop daadwerkelijk in draait.

Rally Touring

Reg. datum:
04 dec. 2007
quote:
DeadlyRon schreef op 09 oktober 2017 @ 15:50:
De lak van mijn carterkap van mijn F800 ST is bijzonder erg aan het afbladeren. Ik wil deze op zich wel weer mooi maken door een beetje schuur-, primer- en spuitwerk.

Mijn vraag is of iemand de kleurencode weet van de lak van het blok, zodat ik deze (hittebestendig) ergens op de kop kan tikken. Iemand enig idee?

Dat is alleszins een probleem dat ik al meer gelezen heb... Prouctiefout?
BMW F700GS '16
HERCULES K125V '72
ENFIELD BULLET 350 '74

BMW F800ST '10

Reg. datum:
22 dec. 2016
quote:
eip schreef op 09 oktober 2017 @ 20:17:
Als het goed is kan je dat bij de BMW dealer vragen.

Dat dacht ik dus ook. Nagevraagd bij de tent waar ik hem heb gekocht, een dealer gebeld, een erkende tweedehandser met werkplaats gebeld... Nope, niemand!

Helaas!

uw ondertitel hier?

Reg. datum:
16 apr. 2003
quote:
DeadlyRon schreef op 09 oktober 2017 @ 15:50:

Dat was een groot probleem met het grijze blok.
Van het zwarte blok heb ik het nog niet gehoord.

Maar als je m overspuit kun je zelf kiezen welke kleur je m maakt *D

BMW F800ST '10

Reg. datum:
22 dec. 2016
Maar ik wil hem graag originele kleur hebben!!!

uw ondertitel hier?

Reg. datum:
16 apr. 2003
quote:
DeadlyRon schreef op 10 oktober 2017 @ 12:19:
Maar ik wil hem graag originele kleur hebben!!!

2010 was al zwart toch?

Maar inderdaad, ook zwart is in verschillende soorten te koop.

*O* F800SE *O*

Reg. datum:
15 okt. 2008
Ben ik weer, ik heb ook nog een originele BMW acculader gevonden, handig voor de winterstalling. Past in de standaard aansluiting van BMW (kleine sigarettenplug) en eindelijk de rust genomen om foto's te uploaden naar mijn documenten :)

Alles teab:
BMW  lader

Bokje
Valdoppen
Seat cover
Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan
VF750F '83, CB600F '98, YZF600R X2, Diversion 600 '92, NTV '93 SM, F800SE '10, FZ1-SA '08 en GSXR750 duckass!!

Reg. datum:
29 sep. 2016
quote:

Dat was een groot probleem met het grijze blok.
Van het zwarte blok heb ik het nog niet gehoord.

Maar als je m overspuit kun je zelf kiezen welke kleur je m maakt

Als je met een zwart blok de pekel opzoekt bladdert dat ook af
Maar als je het blok helemaal overspuit met kachelverf ziet het er weer strak uit.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.