LinKing
MF veteraan
Hopelijk optioneel... Lijkt echt nergens op
Geef mij maar analoog
Geef mij maar analoog
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
F750GS en F850GS onthuld...
De F850 lijkt me wel wat. Een v2 is ook nieuw voor bmw. Alleen flink aan de prijs
Zoals ik het lees is de 850 gewoon een paralleltwin, alleen hebben ze de configuratie zo gemaakt dat het klinkt als een V-twin.
Ja dat ligt aan het sterkere frame. Alsof je die zeven kilo gaat voelen...
???natuurlijk voel je die extra kilos.
Dus jij voelt ook een gigantisch verschil tussen rijden met een volle en een halfvolle tank? Dan ben je een gevoelige jongen
knipperlichten hebben niets met het bus systeem te doen. Je kan eens weerstanden proberen ja
Can-bus is een manier waarop de regelapparaten informatie met elkaar uitwisselen. Heeft niets van doen met de bewaking van aansluitingen. Er zijn zat fietsen zonder can-bus die waarschuwingen geven bij kapotte verlichting. Een K100 gaf zelfs al een melding als je remlicht het niet deed, en dat is jaren '80.Dat klopt dus niet want ze hebben wel zeker met het bus systeem te doen. Net zoals een auto krijg je een foutmelding in je dashboard omdat je geen canbus knippers hebt.
Heeft een F800(GS) een knipperlicht relais?
Can-bus is een manier waarop de regelapparaten informatie met elkaar uitwisselen. Heeft niets van doen met de bewaking van aansluitingen. Er zijn zat fietsen zonder can-bus die waarschuwingen geven bij kapotte verlichting. Een K100 gaf zelfs al een melding als je remlicht het niet deed, en dat is jaren '80.
Dat klopt alleen als ik mijn alarmlichten aanzet dan knipperen ze wel netjes en op normale tempo. Dus denk dat dit toch canbus gestuurd iets is want als hij afhankelijk was van een relais dan zouden zij bij de alarmlichten ook gaan knipperen als een gek.
Als ik het zo lees betekent dat dus dat het veel eenvoudiger is om een hele rits apparaten met allerlei beveiligingen en waarschuwingen in te bouwen omdat canbus het mogelijk maakt om al die signalen efficiënt over te dragen waar dat vroeger gelijk zou leiden tot enorme bossen draden en kabels en de technische en financiële drempel om dat te doen dus veel groter was en het minder vaak gebeurde.
Dus is het niet vreemd dat de introductie van al die controlemechanismen en het gebruik van canbus gelijk zijn opgegaan
en dat er dus een direct verband is al is dat dan mogelijk niet volledig causaal.
Ik kom weer eens op de lijn. En over een reeds veelbesproken item: het windscherm.
Ik heb dit topic tot in de treuren afgezocht en gelezen, maar ik kon er geen eensluidend antwoord over vinden. Is een windscherm dusdanig persoonlijk dat er echt niets over valt te zeggen? Ik kan het me haast niet voorstellen.
En is het nadeel in de zomer - het gebrek aan koele lucht - echt zo groot?
Ik heb de volgende merken gevonden, maar ik zoek bij voorkeur eigenlijk een scherm in Smokey Grey (RAUCHGRAAUU), in ieder geval niet helemaal helder.
- Windscherm origineel, afmetingen (HxB): 38 cm x 32 cm.
- GiVi 45cm: €80,-.
- ZTechnik VStream
- 41.9cm: €149,-
- 48.2cm: €189,-
- Calcsi 54cm: $242.40 (200€)
Vergeet ik nu merken? Welke raden jullie aan? Hebben jullie ervaringen hiermee? Wat zijn de pro's en con's?
Ik hoor graag!