ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

hier iemand nog interesse in een (dacht BSM oid) volledig RVS uitlaatsysteem voor een J/K/L/M?
vrij goede staat, wel met schaafplek op de demper
 
Beste ZXR freaks voor welke 320 mm remschijven (L model) zou jij kiezen op het circuit?
Floating en rond (orignele look) of gaan we voor wave schijven?
Van het merk Nissin, EBC of Braking?

Op de foto zijn 320mm Nissin remschijven gemonteerd.
4688.jpg
 
Sowieso rond en zwevend (lekker rammelen) en kijk eens naar BrakeTech, prijzig maar goed...

Hij is mooi geworden!
 
Laatst bewerkt:
Idd rammelend. Welk merk schijven heb jij in gebruik? De originele.....

Dit zijn de Nissin 320 schijven
full
 
Ik ben nog niet zover in mijn project maar op alle voorgaande motoren had ik zwevend, van Brembo, Spiegler, BrakeTech.... De Spieglers waren heel erg goed met daarna de BrakeTechs maar die heb ik eigenlijk nooit echt hard gebruikt (niet op het circuit in ieder geval)...

Die nissins zien er wel heel goed uit. Is volgens mij toch ook wel wat er in die tijd voor de SBK werd gebruikt?
 
Oke mooie aanvulling van merken Brembo, Spiegler, BrakeTech. Ik zoek nog een set remschijven voor 2e set velgen die nu bij de spuiter liggen.
 
Heeft hier misschien nog iemand een set van die schroefbussen over die in het frame zitten en tegen het blok aangedraaid worden, liefst met de moer..
Gaat om een zxr k, maar J of L zal wel allemaal hetzelfde zijn.
 
Laatst bewerkt:
Korte update. Kleppen zijn gesteld en zitten exact in de limieten en het dunste plaatje is 2.2mm, dus ik heb nog een paar tienden speling. Het is niet veel, maar de kop is iniedergeval nog niet uitgesteld. Hopen dat de compressie ook goed is. (Helaas staan sommige foto's scheef, ga ik nog even naar koekeloeren).

21ca6np.jpg


Verder de kabelboom goed te grazen gehad en die is goed opgeknapt. Alle rotte stukken er uit, doorgesoldeerd met krimpkous, nieuwe isolatietape en met spiralex omwikkeld.

evcps7.jpg


2cqeaed.jpg


Meteen de KVS pijpjes in de verf gezet, nieuwe o-ringen zijn besteld.

j5y0hy.jpg


2uhu6pw.jpg


En de startmotor, dynamo en brandstofpomp uit elkaar gehad, bekeken en schoongemaakt plus een nieuw brandstoffilter.

35nbzt5.jpg


En weer bezig geweest met de carburateurs. Wat mooi nieuw shiny spul binnen gekregen dus ik heb het spul weer opgebouwd, helaas ben ik nog meer dingen tegen gekomen. Ik heb nu echt een 2e set nodig voor onderdelen en die heb ik al geregeld, maar moet deze nog even ophalen.

vautl.jpg


Opbouwen

241peko.jpg


29vz3ur.jpg


35904kz.jpg


Een kapotte vacuüm dop, waarschijnlijk ooit eens te vast gedraaid. Ik heb 'm tijdelijk gelijmd.

11h4e51.jpg


Een gescheurde vacuüm balg

211qpaa.jpg


Gescheurde behuizing van een vlotterdekselschroef

261mgs4.jpg
 
Laatst bewerkt:
je kunt nog wel wat onderdelen die "not available" zijn bestellen bij hun, moet je even een mail sturen met onderdeelnummer en beschrijving.

Dat is dan geluk hebben, heb met het artikelnummer nog wat gezocht maar geven ook aan dat het niet meer beschikbaar is...
 
Heej Het is ff stil hier.

Zit het zo tegen Duke? Of heb je hem weer verkocht?

Wel klote hoor dat je allemaal van dit soort gebreken opspeurt...
Het is niet fijn werken en het schiet dan ook helemaal niet op!
Blijven hopen op en goed resultaat.
Het zonnetje schijnt al nu nog paar graden warmer.

:] :9
 
Laatst bewerkt:
Nu al verkocht hehe, nee hoor het staat alleen even stil. Ik moet nog wat onderdelen ophalen bij de vorige eigenaar evenals een andere carburateurset en dan kan ik weer door. Overigens zit ik thuis ook nog middenin een verbouwing en mijn vriendin is zwanger, dus het is nogal hectisch allemaal hier. Wel leuk hectisch overigens 8-) *D.

De startmotor, dynamo (met nieuwe multi-riem) en KVS buizen (gespoten en met nieuwe o-ringen) en de kabelboom zit er ook weer in. Er zit alleen nog iets niet goed in de kabelboom, want als ik 'm probeer te starten gebeurd er iets vreemds: dat zekering kastje begint te tikkeren en soms begint de startmotor loos te draaien (en grijpt niet aan in de starterkrans).

Er kunnen dus meerdere problemen zijn: of het start-relais is niet goed, of ik heb wat verkeerd aangesloten, of ik mis nog één of ander relais aangezien er een stekker leeg is en ik er geen idee van heb waar deze op aangesloten hoort te zitten én misschien is de startmotor wel kaduuk aangezien de bendix niet in de starterkrans grijpt.

Ik zal er van de week even een foto van plaatsen.

Ik voel me overigens wel een beetje genaaid door de vorige eigenaar, want die deed de motor een stuk beter voorkomen dan dat ie is. Ik vroeg bijvoorbeeld vantevoren ook naar de staat van de banden, kettingkit en remmen, deze zouden in prima staat zijn! Nou, de banden zijn dik 10 jaar oud en de remmen en kettingkit + tandwielen zijn compleet af... Lekker is dat altijd mensen die je maar wat wijs maken. Ik kan alles wel repareren, maar zeg gewoon waar het op staat. Maar soit, het komt allemaal wel goed, het gaat even duren, maar het moet heel gek lopen dat deze motor de weg niet op komt!
 
Laatst bewerkt:
Hey Duke!!
Het verkopen was ook een geintje!
Ik voel echt allemaal flashbacks terugkomen.
Allereerst van harte gefeliciteerd met "jullie" zwangerschap.
Vorig jaar was ik net vader geworden van onze 2de en had ik het in mijn hoofd om mee te doen met de Bikers classics.

Ook de eerste H1 op goed vertrouwen gekocht maar dat was hem al niet. Wel wat geld terug gekregen maar dan heb je alsnog een motor waar je (te)veel aan moet doen. Ook het verhaal erbij, je moet de carburateur ff schoonmaken en hij loopt weer als een zonnetje. Nou mooi niet. Zeg idd waar het op staat. Iedereen die een beetje verstand heeft van motoren ziet zulk soort dingen gelijk.

De 2e ZXR bijna 170km gereden want was perfect onderhouden en alles was zoals het hoorde.
Jammer joh... hij liep heel slecht, koelvloeistof hing aan de uitlaat, uitlaat lek, banden kats verrot, voorpoten compleet verroest, ketting tandwielen versleten en zo verder.
Toen maar een laag bod gedaan en aangegeven dat ik dit niet netjes vind aangezien ik er netjes naar had gevraagd.

Hij had mijn bod geaccepteerd dus ik zeur nu ook niet meer. Ik had nu wat budget en in mijn achterhoofd dat de H1 voor de onderdelen ging zorgen was ik tevreden met de aankoop.

Maar er gaat zo veel teveel tijd in zitten.

Veel succes en maak ff een foto van je stekker. Kunnnen we ff kijken waar hij hoort.
 
volledige uitlaat is weg, nu nog een losse einddemper voor J/K/L/M bij interesse kan ik wel wat fotootjes maken, merk is me even ontschoten, mag weg voor 30 euro, opruiming!
 
Zo, gisteren maar eens een start gemaakt met het reinigen van de carburateurs.

Bleek dat ik nog een ultrasoon reiniger voor klein spul had liggen in de garage... :)
 
Met dit mooie weer maar weer eens aan het klooien geweest met de kwaak. Wat betreft het starten bleek dat de startmotor en startrelais niet goed was. De startmotor draaide de verkeerde kant op, na de behuizing met magneet 180 graden gedraaid te hebben draaide ie weer de juiste kant op. Het startrelais was gewoon een beetje sticky, na een paar flinke meppen met een eind hout doet ie het nu weer perfect 8-).

Nu ik kan starten ook de compressie gemeten. Cil 1, 3 & 4 zitten zo rond de 12,5 bar, cil 2 is 10 bar. Volgens Haynes moet de compressie tussen de 9,5 - 14,6 bar zitten, goed genoeg dus. Cil 2 is dus wel een beetje laag, ik heb een scheutje olie bovenop de zuiger gegoten en nog een keer gemeten: 13 bar. De zuigerveren zijn dus denk ik wat minder aan het worden, maar het is nog binnen limieten.

2afx5rb.jpg


r08290.jpg



Kwa elektra heb ik het nu wel werkend, ik lijk overal spanning te meten waar het hoort te zijn. Tijdens het starten zie ik de toerenteller ook een beetje opwippen, die doet het ook wel denk ik. Ik had ook nog twee lege stekkers over links van de accu. 1 blijkt van het RAW relais te zijn en die mis ik nog, iemand een foto hoe deze er uit ziet? Moet als het goed is drie pootjes hebben.
De andere lege stekker is van de oliedruk sensor, het lampje kwam ook al niet aan. De draad van de stekker naar de sensor mistte helemaal dus heb ik er een draad naartoe getrokken, nu werkt 't gelukkig weer. De oliedruk sensor is namelijk wel echt belangrijk. Sleutel op contact dan komt ie aan, tijdens starten gaat ie uit en na het starten komt ie weer aan.
De resterende losse stekkers heb ik uitgezocht en gelabeld. Deze zijn allemaal van de verlichting.

n5nfxz.jpg



Dan het ik nog een draadje over, een roze ook links naast de accu. Volgens het diagram van Haynes loopt deze van de ontstekings module naar de cockpit, waar ie voor is, geen idee?? Iemand een idee? Het gekke is dat deze draad in de stekker waar ie blijkbaar eigenlijk in hoort te zitten, niet past.

j67gyc.jpg


11r7uz9.jpg


2me5ta0.jpg


259wvfo.jpg



Als ik beide koplampen wil laten branden, moet ik dan een andere koplamp hebben?

110ylfk.jpg
 
Laatst bewerkt:
die koplamp kun je doorlussen.... heb ik bij mijn eerste ZXR ( en daarvoor m'n GPZ verbouwsel met speedtriple koplamp ook gedaan)

zal vast eleganter kunnen, maar t werkte.

bij mijn huidige zxr laat ik het zo...vind het originele beeld ook wel wat hebben tegenwoordig .


ik geloof trouwens dat ik een jaar of 2, 3 geleden bij je ben geweest om een US J model te bekieken.....destijds bijna gekocht, maar thuis veel gezeik gehad....er stonden toen al 4 in de garage... sindsdien 3 verkocht....en vorig jaar toch een andere zxr weer bij gekocht..

helaas geen usa model.....(zoals m'n eerste)
 
Terug
Bovenaan Onderaan