Kawasaki ZX-4RR

Gelukkig ben ik flink diverser en wars van merken.
Ik sluit enkele uit maar er blijft verder een breed pallet over 🤗

Ben ook niet vies van verschillende merken hoor...

Hier in huis heeft al gestaan; Honda, Kawasaki, Yamaha, BMW en Triumph..
KTM, Ducati en Aprilia ben ik wat meer voor op m'n hoede en zal ik niet snel in huis halen.
 
Ben ook niet vies van verschillende merken hoor...

Hier in huis heeft al gestaan; Honda, Kawasaki, Yamaha, BMW en Triumph..
KTM, Ducati en Aprilia ben ik wat meer voor op m'n hoede en zal ik niet snel in huis halen.
Bij mij staan er continue 4 merken in huis.
De keuze is reuze, en lekker divers 🤗
 
Ik vrees voor de zx4rr dat de zonet vernieuwde oudere broer, de ninja500se misschien de meest te vrezen commercieel concurrent wordt. Het zijn dan wel totaal verschilende moto’s maar uitgezonderd voor de reguliere circuit-liefhebber zal het doelgebruik toch ei zo na hetzelfde zijn.. ’t Wordt dus nog moeilijker om die meerprijs- en hogere gebruikskosten doorteslikken 🤔 gelukkig is er die witte speciale anniversary reeks en dat het een vierpitter is met quickshifter, ktrc, deftige(re) remmen&vering en ram air vind ik toch ook wel een sterk argument..
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees voor de zx4rr dat de zonet vernieuwde oudere broer, de ninja500se misschien de meest te vrezen commercieel concurrent wordt.


Nog niet bijna...

De ZX4-RR mag dan wel een 400tje zijn... deze is alvast niet te krijgen in A2, dus concurrentie van die slappe 500 gaat niet aan de orde zijn.

Dat je een CBR650R en een Ninja 650 in éénzelfde vergelijking plaatst snap ik ergens nog wel, het zijn immers beide sportieve motoren met een comfortabele toets.
Maar een ZX4-RR vergelijken met een Ninja 500 is toch iets heel anders. Zowel qua motorbeleving als commercieel...

Als je dan toch binnen eigen huis gaat kijken lijkt mij de nieuwe ZX6-R eerder een concurrent...
 
Laatst bewerkt:
Ik zie 't ook niet. Heb op een Ninja 650 gereden, maar is voor mij een compleet andere motor dan de ZX-4. De Ninja 500 daarmee al helemaal niet. Geen concurrenten van elkaar.
 
Ik zie 't ook niet. Heb op een Ninja 650 gereden, maar is voor mij een compleet andere motor dan de ZX-4. De Ninja 500 daarmee al helemaal niet. Geen concurrenten van elkaar.
De Ninja 500 heeft weinig extra functie boven de 400 in het A2 segment.
Een Amerikaanse of Aziatische ECU zou wel eens kunnen helpen.
Ik weet niet of die gekocht is zoals bij de MT03/R3 in het verleden.
Het blijft inderdaad wel een low tech machientje.
 
De Ninja 500 heeft weinig extra functie boven de 400 in het A2 segment.

Het is dan toch ook maar gewoon de vervanger ervan...

Een sportieve A2 motor, niet meer, niet minder.
Als ik in dat segment zou moeten kiezen, dan zou ik voor een A2 versie gaan van de R7, heb je tenminste wat meer longinhoud.
 
Het is dan toch ook maar gewoon de vervanger ervan...

Een sportieve A2 motor, niet meer, niet minder.
Als ik in dat segment zou moeten kiezen, dan zou ik voor een A2 versie gaan van de R7, heb je tenminste wat meer longinhoud.
Die R7 vond ik veel te extreem qua zithouding en voor mijn x+1 motor.
In ieder geval voor woon~werk is mijn voorkeur R3/Ninja 400/500/650 of de sterkere CBR650R.
Even buiten A2 gerekend.
 
Laatst bewerkt:
De Ninja 500 heeft weinig extra functie boven de 400 in het A2 segment.
Een Amerikaanse of Aziatische ECU zou wel eens kunnen helpen.
Ik weet niet of die gekocht is zoals bij de MT03/R3 in het verleden.
Het blijft inderdaad wel een low tech machientje.

Ik denk dat een Ninja 400 en Ninja 500 weinig voor elkaar onder doen. 52cc meer, maar door Euro5 verandert het spel ook een beetje. Iets meer koppel zou je wel moeten merken, qua top denk ik dat het niet zoveel zou uitmaken.

Zou alleen een andere ECU helpen? De Amerikaanse heeft idd meer pk's (bij de 400).
 
Die R7 vond ik veel te extreem qua zithouding en voor mijn x+1 motor.

Snap ik.. de R7 is qua zithouding een echte racer, maar net dat trekt mij aan. (gezien als X+1 motor)





In ieder geval voor woon~werk is mijn voorkeur R3/Ninja 400/500/650 of de sterkere CBR650F.

Kan ik inkomen, al zou ik dan eerder voor meer cilinderinhoud kiezen. Dus eerder de Ninja 650 dan de Ninja 400/500..
Of je nu een A of A2 rijbewijs hebt maakt in deze keuze niet eens iets uit.



De CBR650R vind ik momenteel een heel interessante optie, als je EN sportiviteit EN comfort wil.
 
Kan ik inkomen, al zou ik dan eerder voor meer cilinderinhoud kiezen. Dus eerder de Ninja 650 dan de Ninja 400/500..
Of je nu een A of A2 rijbewijs hebt maakt in deze keuze niet eens iets uit.
Ligt er aan waar je het meeste gaat rijden. Binnendoor is zo'n 400-450 echt lekker rap. Op de snelweg loopt zo'n ding weer erg hoogtoerig tov een 650-700. Gezien de prijzen van de boetes ook weer flink omhoog gaan, hoeft iets lichters geen straf te zijn.
 
Ligt er aan waar je het meeste gaat rijden. Binnendoor is zo'n 400-450 echt lekker rap. Op de snelweg loopt zo'n ding weer erg hoogtoerig tov een 650-700. Gezien de prijzen van de boetes ook weer flink omhoog gaan, hoeft iets lichters geen straf te zijn.

Voor mij maakt dat geen verschil..
Ik heb een aantal keer gereden op een Kawasaki Z400 en zou deze nooit kiezen boven de Z650. Heeft weinig met snelheid te maken.

Ook met een A2 rijbewijs zou ik eerder de 650cc variant kiezen.
 
Voor mij maakt dat geen verschil..
Ik heb een aantal keer gereden op een Kawasaki Z400 en zou deze nooit kiezen boven de Z650. Heeft weinig met snelheid te maken.

Ook met een A2 rijbewijs zou ik eerder de 650cc variant kiezen.

Je moet het ook nog kunnen betalen. Een Ninja 650 kost 9000 euro. Ik had het niet liggen toen ik 20-23 was. Maar goed, je kan natuurlijk ook 2e hands kopen. Maar dat geld had ik toen nog steeds niet. :+
Mijn eerste motor kocht ik met een lening. Dat was in het jaar 2000, ik kocht een '92 Suzuki GS500e met kuip op 25kW voor 6500 gulden. Heb 'm een jaar gereden en weer verkocht voor 6500 gulden. Lening afbetaald wat er nog open stond en wat ik over had, daar kocht ik toen een Honda XR250R van. Daar nog een jaartje mijn 25kW-rijbewijs op afgemaakt en toen een 600cc viercilinder gekocht.

Ik vind die lichtgewicht dingetjes zoals de Z400/Ninja 400 wel leuk, zeker dus voor binnendoor. Maar goed, ik vermaak me ook nog wel als ik op mijn 155cc motorscootertje een beetje aan het rondtuffen ben. Maar die komt pas echt goed tot z'n recht in files. Heb nu naast de motorscooter nog een ER-6N van 2016. Zo'n nieuwere 650 van Kawasaki loopt wel veel soepeler dan die van mij. Alleen die van mij heeft standaard meer vermogen en de Akrapovic-uitlaat doet ook nog ietsje erbij.
 
Je moet het ook nog kunnen betalen. Een Ninja 650 kost 9000 euro.


Prijsverschil tussen de Z650 en Z400 is in BE slechts € 1100, en op de tweedehandsmarkt wellicht nog minder aangezien er meer 650's verkocht worden dan 400's.

Voor de Ninja idem, + € 1100 als je van 400 naar 650 ging.

Nieuwe prijzen zijn nog niet beschikbaar, maar zullen wellicht in dezelfde lijn liggen.


Ze zijn duurder, maar naar mijn mening krijg je veel terug voor die meerprijs.



Maar goed, 't gaat hier over de ZX4-RR en da's een ander caliber.
 
Prijsverschil tussen de Z650 en Z400 is in BE slechts € 1100, en op de tweedehandsmarkt wellicht nog minder aangezien er meer 650's verkocht worden dan 400's.

Voor de Ninja idem, + € 1100 als je van 400 naar 650 ging.

Nieuwe prijzen zijn nog niet beschikbaar, maar zullen wellicht in dezelfde lijn liggen.


Ze zijn duurder, maar naar mijn mening krijg je veel terug voor die meerprijs.



Maar goed, 't gaat hier over de ZX4-RR en da's een ander caliber.

In Nederland is het allemaal duurder. En dat er meer 650's verkocht worden dan 400's, komt omdat de jeugd ook geen geld vaak heeft om nieuw te kopen. Volwassenen met A3 (A) hebben meestal wel het geld om een 650 te kopen, 600's zijn toch een beetje de middenklasse en dus betaalbaar voor groter publiek wat al even wat jaren werkt.

Yep, laten we ook weer door gaan over de ZX-4RR!
 
In Nederland is het allemaal duurder. En dat er meer 650's verkocht worden dan 400's, komt omdat de jeugd ook geen geld vaak heeft om nieuw te kopen.

Maar los daarvan.. zowel de 400 als de 650 zijn in A2 te krijgen, het is net daarom dat het geen verschil maakt. Jeugdige motorrijders met een A2 rijbewijs kunnen met beide motoren de baan op.

En als je de 400 niet nieuw kan kopen, dan lukt een 650 ook niet idd.. het verschil vind ik alvast "klein" genoeg.
 
Worden er nog Z400 nieuw geleverd nu Kawa met een Z500 op de markt is verschenen?
 
Ik kijk rijkhalzend uit naar een circuit test van de oude zxr 400L en de nieuwe zx4rr.
Verbazend dat dit er nog steeds niet is.
Heeft KHI bang dat het nieuwe model amper performanter is dan de 30-35j oude motorfiets?
Die oude was en is nog steeds een zeer goede circuitfiets en goedkoper dan de nieuwe.
Hier de mijne, maar is eigenlijk verkocht.
20240209_151227.jpg
 
Is en blijft een hele mooie om te zien , zeldzaam en vooral in een mooie en zo originele mogelijke staat .
 
Vorige maand op Cartagena reed er een lokal wel lekker rond.
En gewoon op de OEM banden.
IMG20240114181028.jpg
IMG20240114181052.jpg
 
Ik vind 1 nadeel van de nieuwe zx4rr
En dat is het aan het frame gelaste subframe.
Na een valpartij en een krom subframe kun je die niet zo snel vervangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan