ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

haal jij hem helemaal uit elkaar en dan los in het bad?
of laat je hem in elkaar en dan erin?

Inderdaad helemaal uit elkaar... Moet nu nog een revisiesetje voor de flatslides zien te vinden...

Heb wel vandaag een onbeschadigde linker kuip gevonden voor een J uit 92... 8-)
 
Als ik beide koplampen wil laten branden, moet ik dan een andere koplamp hebben?
Ja, anders verblindt je de rest van het verkeer, die tweede is namelijk groot licht.
Je zou hem misschien ook flink naar beneden kunnen richten en doorlussen, maar de reflector (en dus het lichtbeeld) is gewoon anders.
 
Zo, beginnen er weer een beetje netjes uit te zien...

Moet nog wat oude kit verwijderen die de vorige eigenaar heeft gebruikt...

full
 
Laatst bewerkt:
die koplamp kun je doorlussen.... heb ik bij mijn eerste ZXR ( en daarvoor m'n GPZ verbouwsel met speedtriple koplamp ook gedaan)

zal vast eleganter kunnen, maar t werkte.

bij mijn huidige zxr laat ik het zo...vind het originele beeld ook wel wat hebben tegenwoordig .


ik geloof trouwens dat ik een jaar of 2, 3 geleden bij je ben geweest om een US J model te bekieken.....destijds bijna gekocht, maar thuis veel gezeik gehad....er stonden toen al 4 in de garage... sindsdien 3 verkocht....en vorig jaar toch een andere zxr weer bij gekocht..

helaas geen usa model.....(zoals m'n eerste)


Ik geloof dat ik me dat herinner, wel jammer dat je 'm niet overgenomen hebt toendertijd, dan was ie tenminste nog in beeld gebleven. Maar als de baas het zegt.... ;).



Inderdaad helemaal uit elkaar... Moet nu nog een revisiesetje voor de flatslides zien te vinden...

Heb wel vandaag een onbeschadigde linker kuip gevonden voor een J uit 92... 8-)

Revisiesets voor flatslides, worden die nog verkocht?



Ja, anders verblindt je de rest van het verkeer, die tweede is namelijk groot licht.
Je zou hem misschien ook flink naar beneden kunnen richten en doorlussen, maar de reflector (en dus het lichtbeeld) is gewoon anders.

Ok, ik ga tzt wel op zoek naar een andere koplamp. Hadden alle H modellen dit zo? Of moet ik er 1 zoeken van een J ofzoiets?
 
Duke, bij een J is het simpeler om de 2de lamp te laten branden.

Als ik het me goed herinner was de bedrading al voorbereid en had je alleen een andere spiegel met glas nodig...
 
correct, ik heb ze ook uitgewisseld.
maar het lichtbeeld is nu heel anders.
mooiste is als je nog een losse grootlicht erbij hebt zoals de ICON 1000 thunder chunky. :Y :}
b2.jpg
 
Duke, bij een J is het simpeler om de 2de lamp te laten branden.

Als ik het me goed herinner was de bedrading al voorbereid en had je alleen een andere spiegel met glas nodig...

Als ik het zo zie dan lijkt de koplamp exact hetzelfde als van een J, dan kan ik er gewoon een J koplamp in zetten toch?
 
Is er nog nieuws vanuit de wederopbouw / revisie / preparatie voor nieuwe (race)seizoen van de ZXR 750's?
 
Bij mij ligt een set velgen klaar die opnieuw gepoedercoat zijn in de kleur wit.
De set velgen dienen als reserve (regen)set.

Lagers, schijven, nieuwe bouten en haakse ventielen liggen gereed voor opbouw. :9~
 
Laatst bewerkt:
Is er nog nieuws vanuit de wederopbouw / revisie / preparatie voor nieuwe (race)seizoen van de ZXR 750's?

Ben langzaam spullen aan het verzamelen voor revisie... Heb voor de vakantie nog een goede linkerkuip kunnen vinden.

Verder heb ik onderdelen van de flatslides in de ultrasoon gehad.. Binnenkort een soort brug maken om de ZXR wat hoger te zetten voor een wat comfortabele werkhouding...

Bedoeling is om het frame te gaan verfstrippen voor de endurance look (blank metaal), onderdelen van het koelsysteem schoonmaken en verven, en het blok goed onderzoeken... Genoeg te doen dus...
 
Die van mij mag in de bingo. Ik heb nu 6 motoren en ik wil van 2 afscheid nemen waaronder de ZXR. Lopend weg gezet maar staat alweer een goed jaar stil. Accu is iets meer dan een jaar oud, banden ex-circuit met ruim profiel. 83000km en voorzien van een Micron demper. Maak me los voor weinig!

20140829_165909.jpg


20140829_172403.jpg


20140829_170033.jpg


20140829_165946.jpg


20140829_165937.jpg


20140829_165921.jpg
~[/quote]
 
Nou qua voortgang begint het hier wel wat te worden. Vorige week nieuwe draadboom gemaakt, nog ff wachten op eat pakkingen enzo, dan kan het blok weer dicht, nu alleen nog een boel kleinigheden op zien te lossen
full
 
Nou qua voortgang begint het hier wel wat te worden. Vorige week nieuwe draadboom gemaakt, nog ff wachten op eat pakkingen enzo, dan kan het blok weer dicht, nu alleen nog een boel kleinigheden op zien te lossen
full
 
Ik heb afgelopen week een nieuwe NAKS geplaatst, die ik overgenomen had van Throttletwister.

Mijn ZXR was koud stil, maar warm had hij een flinke ratel tussen 2000-4500rpm ongeveer. Stationair stil en hoogtoerig ook (althans... geen ratel :P).
Nieuwe NAKS erin en weer helemaal top :)
 
Ik heb afgelopen week een nieuwe NAKS geplaatst, die ik overgenomen had van Throttletwister.

Mijn ZXR was koud stil, maar warm had hij een flinke ratel tussen 2000-4500rpm ongeveer. Stationair stil en hoogtoerig ook (althans... geen ratel :P).
Nieuwe NAKS erin en weer helemaal top :)

Moest effe nadenken, 'NAKS'? _O-

En een stille kouwe ZXR moet je eigenlijk ook niet vertrouwen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo, na heul lange tijd afwezig te zijn geweest zijn we weer bijgelezen.

Nog to do deze lente aan de zxr;

-andere knipperlichten achter en voor (de led achter zag je bijna niet)
-andere spiegels (spiegels met ingebouwde knippers weg)
-ketting en tandwielen vervangen

Over dat laatste: ik zie dat in de h/j/l modellen een verschil zit. Is dat alleen in de achtertandwielverhouding van 44/45/46 tanden?
En zijn ze door elkaar te gebruiken?
 
Wat zijn de gangbare tandwielverhoudingen op de ZXR voor de verschillende circuits?
Assen, Zandvoort, Spa etc.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan