Motor houdt in (CBF 500)

ecthelion

MF'er
11 jun 2011
77
0
Mensen,
Ik heb nog niet zo heel lang een cbf 500 uit 2003. Ik heb er een hoop mee gereden, en nu houdt de motor op volledig random momenten in. Hij gaat anders klinken en heeft geen vermogen meer. Ik ben er al twee keer mee naar een motorzaak hier in de buurt geweest, maar het vervelende is dat hij het ook ineens gewoon weer prima doet. Meestal als ik hem uit en aan zet is het weer goed, en vaak na ff doorrijden ook.

Van het weekend ging het niet meer weg toen ik aan het touren was, dus gelijk naar de motorzaak gereden. Motor neergezet, direct de monteur gehaald, weer laten lopen en het was weg, en kon het dus niet laten horen aan hem. Dit is dus nogal een probleem: iik kan het ze alleen maar uitleggen, maar het is voor hen heel lastig te maken: hoe weten ze wanneer het gefikst is? Daarom zeggen ze dus ook, als hij het doet kom dan langs...tot nu toe lukt dat dus niet.
Hebben jullie ideeen wat dit kan zijn? Ik zat zelf eerst te denken aan carburateurs, maar bij de garage zeiden ze dat hij het dan niet zo random zou doen, maar meer constant slecht lopen. Eventueel kon het zooi in de tank zijn, vandaar ook flesje forte erin gegooid maar dat heeft niet echt iets gedaan volgens mij. Ik zit nu toch ook wel aan iets electronisch te denken, maar wat? Ik wil eventueel toch kijken om zelf wat te gaan sleutelen met wphb, vandaar.

Bedank voor jullie input alvast!
 
Ik heb je linkje gelezen, maar het zegt me niet zo veel. De accu is prima volgens mij, nooit startproblemen oid. Ook is de motor nog nooit uitgevallen, alleen minder vermogen.
 
Wat gebeurt er als je je accu leegstart en je wacht eventjes? Dan kan je weer even starten.
Een slecht laadsysteem kan er voor zorgen dat er nét te weinig bijgeladen wordt, starten ( na een tijdje rust ) gaat dan prima, maar daarna raakt de accu langzaam leeg. In jouw geval misschien dus tot het moment dat de motor slecht gaat lopen..
 
Wat gebeurt er als je je accu leegstart en je wacht eventjes? Dan kan je weer even starten.
Een slecht laadsysteem kan er voor zorgen dat er nét te weinig bijgeladen wordt, starten ( na een tijdje rust ) gaat dan prima, maar daarna raakt de accu langzaam leeg. In jouw geval misschien dus tot het moment dat de motor slecht gaat lopen..

Ik heb ook al heel vaak gehad dat hij fftjes slecht gaat lopen, en dan na een minuutje of zo gewoon weer oppakt...dus dit is het ook niet denk ik.
 
In de tijd dat je je comment typte had je even de multimeter kunnen pakken en het laadsysteem kunnen uitsluiten.. :P

zekers, alleen heb ik geen multimeter :X . Ik heb tot nu toe zo goed als geen ervaring met sleutelen aan de bike, vandaar dat ik het ook vraag hier. Het liefst zou ik de bike wegbrengen en laten fiksen, maar dat werkt dus niet omdat ze niet kunnen weten of het verholpen is.
 
Klopt, maar daar heeft TS nu niks aan. Die ervaring gaat hij nu ook wel opbouwen ;)
Sproeiers misschien vuil? Luchtfilter vuil? Brandstoffilter? Gewoon stap voor stap uitsluiten. Dit kunnen ze bij een garage ook doen, alleen zal het een kostbaar grapje worden als ze niet weten waar te beginnen.
 
Beetje oude topic waar ik nu op wil reageren maar ik heb nu hetzelfde probleem met mijn Honda CBF600 2004 die ook random inhoud en bij de garage kunnen ze het ook niet vinden. Bij mij is het gekomen na een grote onderhoudsbeurt, eerst dachten we dat het door de kou komt maar nu bij 12 graden is het ook soms. Er zit totaal geen constante factor in. Wat was het uiteindelijk bij deze motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan