bmw r45 lekt, kan dit kwaad? met foto's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvg92

MF'er
16 mei 2012
66
0
Haarlem
hallo,
Ik ben zojuist wezen kijken voor een bmw r45. Hij reed prima alleen viel mij op dat hij vloeistof lekte. De eigenaar zij dat het gewoon regenwater was, maar als ik het met mijn vinger weghaalde, kwam het wel weer terug.

op de foto kun je duidelijk zien waar het lekte.. kan dit kwaad? of kan dit inderdaad gewoon regenwater zijn?

bij deze de foto's voor de plek waar het lekte:




Ik hoop op een goed antwoord want ik wil de motor wel graag hebben! haha
mvg. Timo van Gennip
 
Hou er wel rekening mee dat hij aan (naar wat ik vermoed) 2-takt scooters/brommers gesleuteld heeft. Die hebben geen carterontluchting, naar mijn weten.

bij de meeste tweetakten is het carter opgenomen in de luchtstroom van het mengsel. De compressie in het carter (doordat de zuiger naar beneden gaat) wordt hier nuttig gebruikt om het mengsel via de spoelpoorten naar boven de zuiger te verplaatsen.

Hier carterontluchting op bouwen gaat m dus niet worden. Er zijn overigens wel tweetakten die een oliebadsmering en ook carterontluchting hebben, maar daarbij wordt het mengsel via een blower de cilinder in geperst. (zie o.a. Detroit Diesel en Commer TS
)
 
De carterontluchting werkt bij jou met een kogelklepje.

Op het moment dat beide zuigers naar het onderste dode punt gaan wordt er in het carter iets overdrukt opgewekt. Dat drukt het kogelklepje open en de overdruk kan het luchtfilterhuis in. Op het moment dat de zuigers weer naar het bovenste dode punt gaan sluit dat klepje weer. Er kan dus wat oliemist of damp mee naar buiten komen dat dan in je luchtfilterhuis een plasje kan vormen.

en dat is dus wat er waarschijnlijk gebeurt?
en dit kan dus geen kwaad?
gr. timo
 
Laatst bewerkt:
en dat is dus wat er waarschijnlijk gebeurt?
en dit kan dus geen kwaad?
gr. timo

Nee, op zich niet.

Wat wel kan gebeuren, als de zuigerveren wat gaan lekken, dat er meer druk op het carter komt te staan, meer druk= meer oliedamp naar buiten=meer oliedruppels. Bij een motor met deze leeftijd is dat uiteraard een mogelijkheid.....
 
Hoe moeilijk is 't om even te "proeven" wat 't is?

Kun je doen met je tong, maar als je 't echt niet vertrouwd dan doet een stukje lakmoes ook al wonderen.

regenwater is niet basisch en als 't goed is ook niet zuur meer.....
 
Hoeveel kilometer heeft de motor gelopen? Want ALS er te veel druk op het carter staat, dan zit je toch al snel aan lekkende (versleten) zuigerveren te denken.

Nou zijn die bij zo'n BMW blok natuurlijk wel vrij makkelijk te vervangen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan