Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond de zijstandaard, jiffy, een klein voetje hebben. Deze maar wat breder gemaakt.
Ben er nog niet uit of ik het laat zitten :$
full
 
Zo heb ik het opgelost. Staat de motor rechter omdat ik mijn rechter voetsteun gebruik bij het opstappen. (wegens een knieprobleem)

PS Ben Vrijdag/zaterdag nog "even" op en neer geweest naar Denemarken en het blijft een super "ding" zo'n Versys.
full
 
Eindelijk kan ik mijn Versys ophalen. Het was wachten op de crashbar van SW Motech.
Maar nou komt het, ze passen niet! 😡
De Versys die ik gekocht heb is de LT tourer met kawa foglights en daar zit het probleem.
De crashbar past alleen op de normale editie, anders gezegd zonder kawa foglights.
Je zou kunnen kiezen voor de uitvoering zonder foglights van kawa, en dan de crashbar en foglights van SW Motech.
Het is maar dat men het weet!


Dit was een goede tip Robse, ik heb de NL editie uitvoering en dus met de foglights van kawa.
Ik heb een beugelset besteld van Hepco & Becker, die passen wel icm. de foglights.
Staat nog mooi ook, maar ja smaken verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn versys voorzien van een carter bescherming. Niet de vele aluminium kleur die je veelal tegenkomt maar een zwarte van Hepco & Becker.
 
Dit was een goede tip Robse, ik heb de NL editie uitvoering en dus met de foglights van kawa.
Ik heb een beugelset besteld van Hepco & Becker, die passen wel icm. de foglights.
Staat nog mooi ook, maar ja smaken verschillen.

Goed bezig.
Ik zeg;
Foto's ! En als het even kan ook van de carterbeschermer
 
Ik wist dat die vraag ging komen maar het gaat me nog niet lukken om foto's hier te plaatsen.
 
Ziet er goed uit hoor! Ik heb even bij Hepco gekeken maar kom alleen de alu carterbeschermer tegen.
Vind hem in zwart wel mooi, maar is het nou kunststof of metaal? Kost zo iets?
 
Ziet er goed uit hoor! Ik heb even bij Hepco gekeken maar kom alleen de alu carterbeschermer tegen.
Vind hem in zwart wel mooi, maar is het nou kunststof of metaal? Kost zo iets?

De zwarte is idd. veel mooier dan de alu, Hepco is de einige die ze levert in zwart.
Is helemaal van alu en kost € 244,00
Heb hem besteld bij www.mdi-online.nl
 
Laatst bewerkt:
Ding is anders wel aan de prijs.... :?

Heb je mijn foto's gezien van de gepoetste uitlaatbochten?
Iets voor jou?

Ik neem in eerste instantie geen valbeugel ter bescherming, al is dit natuurlijk wel de insteek van dergelijke beugel.
De valbeugel van SW motech had mijn voorkeur omdat ik deze gewoon mooi(er) vind.
Geeft de motor wat meer body.
Al ziet de Hepco er ook wel goed uit. :Y

Bij schade heb ik een All Risk verzekering. :+
 
Ik moet er wel bij vertellen dat ik die beschermer van mijn vrouw heb gekregen.

........ en de uitlaat + bochten mag je bij mij ook komen poetsen ;)
Zo niet geef mij maar een adres waar je dat spul kan kopen.
 
Hoi mannen mijn naam is Ron en ik ben sinds een maand in het bezit van een nieuwe versys 1000.

Voorheen had ik een yamaha TDM 900, maar ik ben toch meer van een soepele 4 cilinder.
Had een proefrit gemaakt op een versys 1000 en dat beviel erg goed.

Nou ben ik bang dat ik een maandag morgen model heb want als die op temperatuur is (de olie) dan klapt die met een enorme clunk in zijn 3, van zijn 1 naar zijn 2 moet ik met veel beleid doen anders dan klapt dat ook.

Ik schakel nu met eerst een lichte druk tegen de versnelling pedaal maar dat mag ook niet baten, meestal geeft het gewoon een klap.
De vierde versnelling begint het nu ook licht te doen, dus naar mijn idee word het steeds erger.

Ben er al mee naar de dealer geweest maar die zegt dat er niks aan de hand is, als ik dan zeg dat de motor waar ik op proef reed veel soepeler was dan hoor ik dat dat komt omdat die meer gelopen heeft.

De teller van mijn motor staat inmiddels op 2500 maar het word alleen maar erger.

bij de 1000 beurt is er minerale olie ingegaan want dat is beter met inrijden werd mij verteld. ik heb hem ingereden volgens het boekje en op gevoel, dus niet teveel toeren in het begin en ook niet te weinig.
olie verbruik heb ik tot nu toe geen last van.
Nou is mijn vraag, wat is jullie ervaring wat schakelen betreft van de versys 1000?

mvg
Ron
 
Hoi Ron,
Laat even een andere Versys rijder op jouw fiets rijden, dan weet je echt dat het niet aan jou ligt. Ik heb ook een nieuwe
Versys 1000 kawa groen en totaal geen problemen.
Soms is het gewoon de manier waarop je schakkeld. Ik kan even niet rijden want ik heb mijn been gebroken.

Gr. Frans
 
Klinkt idd. wel erg vreemd, ik ervaar de versys 1000 als zijde zacht. Kom zelf van een andere kawa af en die had dat in de eerste versnelling, daar staat kawa om bekend. De versys (althans die ik heb) heeft daar totaal geen last van.
Ik wil wel even testen indien mogelijk, afhankelijk van je woonplaats.
 
Hoi Ron,
De kans dat het aan jou manier van schakelen ligt lijkt me klein omdat je met de proefrit nergens last van had. Je hoort en leest overal dat de Versys zo lekker soepel schakelt. Zo ook die van mij. Van een dealer die zegt dat er niets aan de hand is heb ik helaas ook nog wel eens last. Gewoon terug blijven gaan en aan blijven dringen.
 
Hoi mannen als eerste bedankt voor jullie reactie`s.

Ik kom net van de dealer vandaan en die heeft op warme motor een proefrit gemaakt, hij vond hem redelijk goed schakelen.

De ketting heeft die wat gespannen en ingevet, verder zei die dat het normaal is en dat het moet inslijten.

Zelf denk ik ook niet dat het door mijn manier van schakelen komt want een vriend heeft een bandit 1250 en daar heb ik het niet mee net als met mijn oude motor. die vriend vond mijn motor ook erg klappen.
Ik ben automonteur en deed het onderhoud aan mijn motor altijd zelf, maar ivm garantie laat ik het nu doen.

Bij de 1000 beurt vroeg ik specifiek wat voor olie erin gemikt is en hij vroeg het even na en het was minerale olie, nu zegt die dat die zich heeft vergist en is het half synthetische olie.
De olie die er nu inzit is volgens hun van castrol en is rood van kleur.
Als die koud is (olie dikker) dan schakelt die geruisloos en als een mes door de boter. Ik krijg echt het idee dat er verkeerde olie inzit en denk dat ik maar naar een andere kawa dealer ga en het laat vervangen. (liefst zou ik het zelf doen).
Als ik een bocht naar rechts maak en daarna meteen doorschakel is die ook stil, ik denk doordat de olie dan tegen het tandwiel aan slingert.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verloopt en mocht het allemaal niet baten dan zal ik graag RvDW een stukje op mijn motor laten rijden om te kijken wat een versys rijder ervan vind.

Word vervolgd.
 
hoi tranqie mijn bevindingen met castrol zijn ronduit slecht heeft me bewezen 2 motorblokken gekost maar buiten dat als jij vind dat je motor slecht schakelt zou je gewoon eens naar een andere kawa dealer moeten gaan en daar het probleem voor leggen want krijg het gevoel dat jou dealer zich er wat gemakkelijk af wil maken ten tweede zou ik zo brutaal zijn om zelf er een dikkere olie in te doen tenminste een die dikker blijft als het warm wordt en dan zien of het verbeterd en tenslotte kun je ook domweg een mailtje sturen naar Kawasaki Europa en je probleem voor leggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan