Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vervelend dit soort problemen. Ikzelf rij mijn hele motorleven (nu ca 13 jr en 110.000 km) op Castrol, 10W-40 halfsyntheet, nooit problemen gehad. Mij klinkt het meer in de oren dat een olie kanaal verstopt zit en de bak te weinig smering krijgt.
 
zo zaterdag proefrijden op een eerste generatie versys 1000 ben heel benieuwt hoe het rijd in tegen telling tot mijn gtr 1000 hopelijk meer ontspannen zit en ruimte voor mijn benen als dat allemaal goed is en voelt wordt het zeker de volgende fiets voor mij
 
zo zaterdag proefrijden op een eerste generatie versys 1000 ben heel benieuwt hoe het rijd in tegen telling tot mijn gtr 1000 hopelijk meer ontspannen zit en ruimte voor mijn benen als dat allemaal goed is en voelt wordt het zeker de volgende fiets voor mij

Zou je het wel doen, ben bang dat je verkocht bent.
Had ik ook last van.
 
Laatst bewerkt:
ik hoop dat je gelijk krijgt RvdW want dan kan ik eindelijk weer zonder al te veel pijn van de motor stappen en weer veel gaan rijden want mis het dit jaar nog maar 7500 km gereden terwijl ik normaliter tussen de 35000 en 45000 km per jaar op de motor rijd
maar laat het hier zo snel mogelijk horen waar ik de volgende km op ga rijden :)
 
Het lijkt wel een kopie, ik had ook last van dat soort verschijnselen met name de knieën en polsen.
Nu stap ik na 600km af zonder pijn idd. wel wat last van het zit vlees.

Tsja, waar moet je op letten.
Ik zou het zo ook niet weten, je gaat voor een 1e generatie en ik heb een 2016. Ik zou zo niet weten wat daar zo de verschillen van zijn. Onderhouds history is altijd handig om te weten.
 
Laatst bewerkt:
nog even een vraagje
zijn er ook zaken waar ik extra op moet letten ?
ik hoor het graag van jullie

Nu ruim 26000 probleemloze kilometers op de mijne (2012) gehad. Enige dat je weleens hoort van het model is een kromme remschijf voor. (had bij mij ook die indicatie maar allemaal binnen tolerantie, na schoonmaken bevestigingen en opnieuw monteren opgelost)

Zit een kleine trilling rond de 6000rpm. Niets dat de meeste 4 cilinder lijn niet hebben, maar dan schrik je er niet van.

Ook de ketting laat vrij snel weten dat hij gesmeerd moet worden, gepaard met stille uitlaat en wat mechanische loop van de nokkenas klinkt het af en toe wat rauw. Vering is redelijk op comfort gezet. Waardoor duiken bij remmen voorkomt. Maar ook dit is een beetje inherent aan een allroad.

En afhankelijk van je lengte is misschien het standaard ruitje iets te luidruchtig.

Ik heb nog altijd geen fiets gevonden die evenveel waar voor het geld geeft icm betrouwbaarheid en rijplezier.....dus ik houd hem nog even :]
 
Nu ruim 26000 probleemloze kilometers op de mijne (2012) gehad. Enige dat je weleens hoort van het model is een kromme remschijf voor. (had bij mij ook die indicatie maar allemaal binnen tolerantie, na schoonmaken bevestigingen en opnieuw monteren opgelost)

Zit een kleine trilling rond de 6000rpm. Niets dat de meeste 4 cilinder lijn niet hebben, maar dan schrik je er niet van.

Ook de ketting laat vrij snel weten dat hij gesmeerd moet worden, gepaard met stille uitlaat en wat mechanische loop van de nokkenas klinkt het af en toe wat rauw. Vering is redelijk op comfort gezet. Waardoor duiken bij remmen voorkomt. Maar ook dit is een beetje inherent aan een allroad.

En afhankelijk van je lengte is misschien het standaard ruitje iets te luidruchtig.

Ik heb nog altijd geen fiets gevonden die evenveel waar voor het geld geeft icm betrouwbaarheid en rijplezier.....dus ik houd hem nog even :]


dank je wel voor je punten maar zijn inderdaat zaken die niet echt storend zijn en allemaal eenvoudig op te lossen maar wel fijn om te weten
 
zo vandaag dik 100km proef gereden op een 2012 versys 1000
wat een heerlijk zittende rijdende soepele fiets is dat nu geen tijd genomen om de vering goed af te stellen maar wat heb ik genoten en zonder pijn er van af gestapt weet nu dus zeker dat de opvolger van de gtr 1000 een versys 1000 wordt helaas wordt het deze niet vond dat ik de gek werd aan gestoken met de in ruil prijs voor mijn gtr maar goed er zijn er meer dus rustig aan verder zoeken volgend jaar begin motorsysoen is vroeg genoeg
 
Ik had je gewaarschuwd, nu ben je ook verkocht :Y

Succes met je zoektocht.
 
Laatst bewerkt:
daar heb je helemaal gelijk aan
maar ben blij dat ik verkocht ben heb echt genoten op de versys
en dat zoeken gaat zeker lukken en anders een halen zonder inruil van de gtr
dat kan dan een leuk proiect worden een gtr bobber of scrambler
 
Als ik de gashandel snel dicht draai dan slaat de motor af. Zijn er meer mensen die dit hebben
?

Probleem opgelost. Een paar gaskleppen stonden niet synchroon. Alles opnieuw afgesteld en ingesteld en hij loopt weer als een zonnetje. :] :]
 
Hallo

Ik heb effe een vraagje .
Ik rijd dit weekend naar Duitsland .
Nu hoe zit het met de bandenspanning 'moet ik deze verhogen ? Het zijn pirelli scorpions
En de vering hoe moet ik deze regelen ?

Alvast dank
Dennis
 
Waarom zou in Duitsland de bandenspanning anders moeten zijn? _O-
2.5 voor en 2.9 achter.
Vering naar behoeve afstellen.(duopassagier, bagage etc.)
 
Ben net terug van een weekje Dolomieten en ik heb genoten van de Versys 1000. SUPERDING

Heen over de Stelvio en terug over de Timmelsjoch, daar tussen honderden haarspeldbochten. We hadden prachtig weer.

Bandenspanning: volgens het boekje voor 2,5 achter 2,9 bar. Yes, ook op Scorpions een hele fijne voorspellende band op deze motor.

Voorvering: weinig aan doen demping op de rechter vorkpoot helemaal dicht draaien (rechtsom) Dan linksom terug draaien tot je de eerste klik voelt en dan nog één klik verder linksom.

Achtervering. Demping helemaal dichtdraaien (rechtsom) Dan één en een kwart omwenteling links omdraaien (geen kliks)

Veervoorspanning achter: Solo, baasje met pak ruim 100 kg. Grote knop helemaal uitdraaien (linksom) dan indraaien (rechtsom) tot je de eerste klik voelt. Daarna 6 omwentelingen (12 kliks) indraaien (rechtsom). Met twee volle koffers nog twee omwentelingen indraaien. Zo heb ik er maximaal van genoten.

Succes, Bertje
 
Ben net terug van een weekje Dolomieten en ik heb genoten van de Versys 1000. SUPERDING

Heen over de Stelvio en terug over de Timmelsjoch, daar tussen honderden haarspeldbochten. We hadden prachtig weer.

Succes, Bertje

Hey Bertje Dolomieten is prachtig, Spaanse en Franse Pyreneeën ook trouwens net als de Franse Alpen.
Ik ben net terug van week Corsica. Man wat een geweldig eiland, mooie natuur en geen weg is recht super! :]
Ik hoop dat eerdaags de website www.pezzeiboyz is bijgewerkt voor de laatste foto's, maar op de facebookpagina van pezzeiboyz staat ook al het nodige.
 
Mercikes

Maar ben vergeten te zetten dat ik normaal alleen rijd en nu rijd mijn vrouw ook mee .
Daarmee de bandenspanning' he *D
 
Laatst bewerkt:
Dennis,

Hangt van het gewicht van jullie samen af als jullie samen met bagage niet boven de 175 kg uitkomen zou ik aan de bandenspanning niets doen. Als dit gewicht erg overschreden wordt zou ik alleen achter er 0,1 tot 0,2 bar bij doen.

Veervoorspanning achter zou ik bij een volledige belading, rijder, passagier en bagage gewoon doorzetten naar totaal 12 omwentelingen indraaien (24 kliks). is de max.

Succes ermee en we horen hoe het afloopt.

Groeten, Bertje.
 
Weekendje altenahr
Ik had de achtervering helemaal ingedraaid en dan 2 kliks uit .
Aan de voorste vering heb ik niet gedraaid .
Ging prima echt een supermotor pakt de bochten geweldig !
Bedankt voor de tips

Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan