Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Powermode op 70% in de regen? waarom? Gewoon beheersing van je rechterhand... Kan makkelijk op dit ding. Al meerdere keren in stromende regen gereden, niks ad (rechter)hand.

Alsof men tot een paar jaar geleden zonder al die electronica niet op 100pk+ motoren door de regen reed :?
 
Ja ik rij zelf ook voortdurend op 100%. Wel al 2 keer gehad dat de ktrc in actie schoot bij iets te hevig accelereren...
 
Zo weer terug van een uitstapje naar Kreta (met vliegtuig, dus de V1k kon niet mee :( ). Wat een verschil met Nederland zeg!

ik weet dat het met de warmte moeilijk kleden is, maar iedereen rijd daar echt op veel slechtere wegen met nagenoeg geen bescherming. Bij hoge uitzondering een helm, maar verder alleen t shirt met korte broek. Maakte het wel weer makkelijk om de verleiding te weerstaan daar een motor te huren.
 
@zois
De schade van de 12k beurt al binnen? ben erg benieuwd.

Vraagje aan allen, horen jullie ook het klapperen van de ketting bij het uit stilstand weg rijden? Of is die van mij te slap aan het worden? Heb hem bij 12k gekocht en staat nu op 14k. Op zich niet echt een afstand waarbij je dit soort 'issues' zou verwachten.

@VincentdeR
Lekker hoor, jij dus al op vakantie geweest. Ik moet nog tot september wachten. Niet alleen in Griekenland of Spanje rijden ze nagenoeg zonder bescherming. Moet je eens in de Bijlmer of Amsterdam-West kijken... B|
 
Hey

Ja voor mij was het even een gepeperde rekening.
Klein onderhoud
Nieuwe banden
installatie pro oiler

Voor klein onderhoud moet je een kleine 200 EUR voorzien.
 
Even een schopje omhoog want we verdwijnen bijna van de eerste pagina! ;)

Gister ontzettend mooie rit gemaakt rondom Utrechtse Heuvelrug, zo'n 300km. Super weer natuurlijk. Alleen moet aan twee dingen nog wennen, de V1000 is wel wat zwaarder dan mijn vorige motor en dat voel ik wel in scherpe bochten. Én het blok wordt wel echt flink warm bij dit soort temperaturen en dat vinden mijn voeten niet fijn...pff flink zweten!

Voor de rest niets dan lof 8-)
 
Nou je blok niet zo snel maar je voeten wel ;)
Ga je rijdend met de motor naar Griekenland of op trailer o.i.d?

Ketting staat weer lekker strak. Is wel heel snel slap geworden overigens vind ik
 
Ja bij deze temperaturen kun je beter rijden als stilstaan (sowieso altijd eigenlijk, rijden is ook leuker) en hoewel ik begreep dat bij verschillende motoren de warmte van het blok echt enorm is bij stilstand, geloof ik dat het met de versys wel oké is. Prettig is anders, ideaal motorweer blijft toch 18 graden tenzij je een doorwaaipak hebt.

Verder na een kleine 3500 km op de versys te hebben gereden begint hij steeds meer eigen te worden. De versnellingsbak gaat steeds soepeler en de motor is lekker los aan het komen.

Binnekort ervaren hoe het met bijrijder achterop gaat.
 
Klinkt als een ultieme duurtest! Hoe bereid je je nou voor op zo'n reis? Heb kje het al vaker gedaan? En wat neem je allemaal mee? En rust je de motor nog speciaal uit met bepaalde zaken?
 
Wel... Het enige wat ik gepland heb is de boottrip van ancona naar patras... Voor het overige is het een sprong in het onbekende.

Het enige wat ik wel goed heb gedaan is het uitrusten van de motor... Nieuwe banden, goed onderhoud, nieuwe koppelingskabel, pro oiler geinstalleerd, 12V aansluiting, handvatverwarming, tanktas van sw-motech (quick lock evo) en dat is het denk ik!

Ginder gaan we vooral op het strand slapen en af en toe een kamertje huren om de spullen te wassen.

In de zijtassen zitten al een groot tweepersoonslaken en een tent. De rest wordt aangevuld met een duikbril (Per Persoon: pp), 3 a 4 t-shirts pp, ondergoed 3 a 4 pp, een zwemshort/bikini, handdoek, een trui, toiletgerief, Snorkel pp, scheermateriaal.

Tanktas: Papieren, portefeuille, fotocamera (slr), kabeltjes om alle elektronische gadgets op te laden, ehbo kit, plaatje voor motor te laten steunen, regenhoes en draagband tanktas. Ik denk dat het dat wel is.

Onder het zadel: Pro oiler systeem, slot, fluo hesjes, spanriem en belangrijke papieren van de motor zelf.

Op de zijtassen bind ik 2 slaapmatjes met spanriemen.

En dan hebben we zelfs nog plaats in de zijtassen over.

Na de reis binnenkort maak ik een reisverslagje.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag heb ik de koelvloeistoftemperatuur tot 95 graden zien oplopen. Dit was in een dorp met her en der stil staan en dan weer even langzaam rijden. Toen ik eenmaal weer snelheid kon maken (tot zo'n 60 km/h) daalde de temperatuur snel tot 75 graden. Ik zag ook af en toe 85 graden voorbij komen. Dit zijn echter wel momentopnames, van een dag die niet bijzonder heet was en waarbij ik amper stil heb gestaan of stapvoets heb hoeven rijden.

Volgens mij als je maar regelmatig de 40 km/h haalt, zit het qua temperatuur wel goed. De grens ligt volgens mij ergens op 110 graden.
 
Wat een avontuur zeg...ik vind Frankrijk al ver :)
Maar zeker een goede duurtest!

Ik had vd week op de boordcomputer 101 graden. Tijdje stadsverkeer van stoplicht naar stoplicht. Vindt ie niet fijn...en ik ook niet overigens... B|
 
Toch weer even terugkomend op de enorme hitte van het blok en dan bedoel ik vooral de hitte die ik volledig over me heen krijg.
Met dit weer zijn er vaak momenten dat ie de 100graden aantikt en die hitte voel ik vaak niet alleen op mijn voeten en benen maar ook over bovenlichaam. Dan is het echt niet uit te houden op de Versys. 30 graden buiten is al niet lekker maar dan ook nog es 100graden motorblokhitte eroverheen maakt het er niet prettiger op.

Nu is mijn vraag, is er dan niemand met een V1000 op dit forum die hier ook last van heeft? Zo nee laat het me ook weten want dan moet ik toch es hiermee langs de dealer gaan. Zo ja is het toch een stroomlijn verhaal denk ik.
Wel ergens gelezen dat een Z1000 dit euvel ook heeft.

Anyway, in herfst of winter prima maar nu is het :( . Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Allereerst: mietje :+

Ff serieus bij mij komt hij ook in de buurt van de 100.

En ik sta redelijk weinig stil dus kan niet helemaal meepraten, maar ik neem aan dat je ook wat aan ventilatie op je pak hebt zitten dat de warmte ook een beetje kan afvoeren.

Gouden tip die ik opgevolgd heb is een shirt zeiknat maken, uitwringen en vochtig aantrekken. Met een beetje ventilatie in je pak en de verdamping van het water koelt je torso prima af.

Uiteraard je jas wel laten uitwasemen als je thuis bent. Maar dat deed je na het wegzweten toch al wel :9

Hoop dat je er wat aan hebt..

Wat ik wel weet is dat de motor redelijk de wind goed van je torso (met mra X creen) en benen houd, dus zelfs de ventilatie openingen in mijn pak krijgen redelijk weinig wind.

Kortom voor in de winter en regen prima eigenschap, voor in de onnederlandse zomer van de afgelopen dagen iets minder. :Y
 
Mietje? :)
Heb prima pak, veel ventilatieopeningen. Alleen heb er weinig aan als de hitte vh blok er naar binnen gaat ipv verkoelende rijwind ;) En die hitte komt 100% vh blok af want als ik mijn arm of been uitsteek tijdens het rijden worden die ineens toch echt een flink stuk koeler, ook met 34C buiten. Kun je nagaan hoeveel warmte dit (mijn) blok afgeeft.
Maar goed, blijkbaar rijden er weinig mensen met de hitte of is iedereen op vakantie op het V1000 forum. Zois kan bij terugkomst van Griekenland wellicht nog iets zinnigs melden.

Gelukkig regent het nu dus heb weinig te klagen over hitte dalijk ;)
 
Dat het blok veel warmte afgeeft bij de benen heb ik ook ervaren. Maar aangezien mijn vorige motor een naked was (Bandit 600N '99) heb ik niet echt een referentie voor wat 'normaal' is bij een gekuipte motor. Ik heb ook amper gereden bij temperaturen boven de 25 graden.

Ik vertrek trouwens morgen naar de Vogezen voor vier dagen. Alle koffers erop, zusje achterop en gaan! Ben benieuwd hoe de Versys zich houdt met volle bepakking.
 
Mietje? :)
Heb prima pak, veel ventilatieopeningen. Alleen heb er weinig aan als de hitte vh blok er naar binnen gaat ipv verkoelende rijwind ;) En die hitte komt 100% vh blok af want als ik mijn arm of been uitsteek tijdens het rijden worden die ineens toch echt een flink stuk koeler, ook met 34C buiten. Kun je nagaan hoeveel warmte dit (mijn) blok afgeeft.
Maar goed, blijkbaar rijden er weinig mensen met de hitte of is iedereen op vakantie op het V1000 forum. Zois kan bij terugkomst van Griekenland wellicht nog iets zinnigs melden.

Gelukkig regent het nu dus heb weinig te klagen over hitte dalijk ;)
ik denk dat het redelijk normaal is dat je zoveel warmte voelt.
Bij mijn vorige GS had ik er geen last van, de "tieten" zitten immers vol in de wind, en de naked Z750 ook niet.
De R1200RT was echter nog erger dan jij beschrijft, de volle kuip kon de hitte al helemaal niet kwijt, waardoor je in een echte sauna zat, en niet alleen op de benen...

kwestie van accepteren denk ik... en gelukkig is het niet zo vaak zo warm in Nederland
 
Ok, nou het gaat mij er alleen maar om of het specifiek mijn V1000 is of dat het nou eenmaal model eigen is. Krijg iig steeds meer de indruk dat het er een beetje bij hoort. Ach dan is het niet anders, zeker niet in een land als Ned. Bovendien, als dat het enige minpuntje is dan valt daar 350 dagen per jaar prima mee te leven ;)

@ Fulleke
Dat hoor of lees je niet vaak, iemand die van een BMW naar een Kawa overstapt!
 
Ok, nou het gaat mij er alleen maar om of het specifiek mijn V1000 is of dat het nou eenmaal model eigen is. Krijg iig steeds meer de indruk dat het er een beetje bij hoort. Ach dan is het niet anders, zeker niet in een land als Ned. Bovendien, als dat het enige minpuntje is dan valt daar 350 dagen per jaar prima mee te leven ;)

@ Fulleke
Dat hoor of lees je niet vaak, iemand die van een BMW naar een Kawa overstapt!
haha, ja, ik heb wel de leeftijd om op een GS te rijden zeiden ze,
maar ik was wel klaar met het geroffel en dat koppel onderin, rijdt natuurlijk weergaloos, maar de Kawa heeft dezelfde eigenschappen, en bij hem hebben we 4 cylinders... die power heb ik gemist bij de GS... (mss toch nog wat wilde haren haha)
 
Dan ben ik gelukkig niet de enigste ouwe l*l hier. Wij (opa en oma) gaan 2 x per jaar naar de dolomieten en menig collega motorrijder schrikt als we de helm af doen. Zeker als oma hem af doet want die rijd met een RSV Mille.

Foto550-TPRIIIDY.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan