Motor beveiliging

romano01

MF'er
30 apr 2012
117
0
beste mensen

Ik was eigelijk benieuwd hoe jullie je motor beveiliger tegen diefstal/vernieling??

Ik zelf wil met de tijd mijn motor ook in de tuin stallen en daar iets op gaan verzinnen om hem minder makkelijk te laten stelen. Helaas gebeukt dat nog teveel en helemaal als je een bijzondere motor heb. Daarom ben ik benieuwt wat julie allemaal voor beveiligingen hebben.

Zelf zat ik in de tuin te denken om iets van beton in de grond te storten en daar een soort beugel in te maken zodat hij in iedergeval vast staan aan de grond.

vertel ideeen zijn altijd welkom!!!
 
De beste beveiliging:

Doberman_Pinscher.jpg
 
Zorg er ook voor dat het de nodige moeite kost om in de tuin te komen (of er weer uit met een motor).
 
een anker in de grond zoals jij al aangeeft is wel een goede optie, maar misschien is het een idee om zo'n anker (zijn ook speciaal voor dit doel te koop) ergens aan een muur te monteren en dan een beetje hoog van de grond.

als er dan iemand jouw motor zou willen stelen en ze komen met een grote betonschaar aan, kunnen ze minder makkelijk kracht zetten dan als deze op de grond zit, want dan kunnen ze aan de schaar gaan hangen.

(ik ben blij dat mijn motor in mijn garage staat welke voorzien is van een alarmsysteem :) )
 
beste mensen

Ik was eigelijk benieuwd hoe jullie je motor beveiliger tegen diefstal/vernieling??

Ik zelf wil met de tijd mijn motor ook in de tuin stallen en daar iets op gaan verzinnen om hem minder makkelijk te laten stelen. Helaas gebeukt dat nog teveel en helemaal als je een bijzondere motor heb. Daarom ben ik benieuwt wat julie allemaal voor beveiligingen hebben.

Zelf zat ik in de tuin te denken om iets van beton in de grond te storten en daar een soort beugel in te maken zodat hij in iedergeval vast staan aan de grond.

vertel ideeen zijn altijd welkom!!!


HOV090250_04_470.jpg




je zou het bijna gaan doen, :') :9
 
beste mensen

Ik was eigelijk benieuwd hoe jullie je motor beveiliger tegen diefstal/vernieling??

Ik zelf wil met de tijd mijn motor ook in de tuin stallen en daar iets op gaan verzinnen om hem minder makkelijk te laten stelen. Helaas gebeukt dat nog teveel en helemaal als je een bijzondere motor heb. Daarom ben ik benieuwt wat julie allemaal voor beveiligingen hebben.

Zelf zat ik in de tuin te denken om iets van beton in de grond te storten en daar een soort beugel in te maken zodat hij in iedergeval vast staan aan de grond.

vertel ideeen zijn altijd welkom!!!

Een hele goeie verzekering lijkt me het beste, geloof me als ze hem willen nemen ze m toch wel mee, hoeveel sloten je er ook omheen hangt.

en ik kan het weten -O- :(
 
Tip van mijn zoon .
Hij zet zijn motor het liefst neer naast een mooiere motor en zorgt er dan ook voor dat hij meer sloten heeft .
 
Stuurslot
ART4 slot (abus sledg a 110euro) door de schijfrem
Motor in houten schuur
Schutting met poort (op slot)
Continu brandende verlichting op lichtsensor
Bejaarde buren (die letten veel op!! niet normaal)
 
Het probleem is een beetje dat goede beveiliging in de weg staat met je eigen comfort om snel even de motor te pakken.
je moet namelijk een lange vluchtweg creeeren. De dievengilde houd meestal (roof overvallen weggelaten) niet van confrontatie met waarmee ze bezig zijn. Als ze dus flink moeten zeulen met je motor, lange tijd van exposure, wordt het dus al riskanter dan een motor stelen die verderop staat.

Een tuindeur met een goed slot is dus al een eerste vereiste.
 
Stuurslot
ART4 slot (abus sledg a 110euro) door de schijfrem
Motor in houten schuur
Schutting met poort (op slot)
Continu brandende verlichting op lichtsensor
Bejaarde buren (die letten veel op!! niet normaal)


Gisteren toevallig gekeken: bij Sloten on line Almere ART 5 (vijf !!) sloten vanaf 65 euro.
Wandankers ART4 vanaf 45 euro.
Plus een diefstak verzekering
 
Brik gaan rijden, wil zelfs het dievengilde niet hebben. De GS en GSX staan het hele jaar buiten voor de deur op alleen een 4 sterren schijfremslot.











Totdat ze weg zijn natuurlijk, je weet het nooit...
 
Bij een maat van me zijn ze van de week in de tuin geweest om de motoren te bekijken die daar staan. (3 stuks) Gewoon overdag terwijl we allemaal aan het werk waren, nu een provisorisch slot van staaldraad op de poort van de schutting gemaakt.

Zelf staat mijn motor in de gang, woon aan een plein met veel werklozen dus weinig kans dat ie gejat wordt.
 
Bij een maat van me zijn ze van de week in de tuin geweest om de motoren te bekijken die daar staan. (3 stuks) Gewoon overdag terwijl we allemaal aan het werk waren, nu een provisorisch slot van staaldraad op de poort van de schutting gemaakt.

Zelf staat mijn motor in de gang, woon aan een plein met veel werklozen dus weinig kans dat ie gejat wordt.

Dit kan natuurlijk ook een oorzaak zijn waardoor die straks wel weg is he :9
 
Kijk eens naar een motorkluis ik heb er 2 in de tuin staan,heb je gelijk een stalling en zo goed als niemand kan bij je kostbare bezit. Ik heb zelf de kluis voorzien van isolatie en stroom voor mij de ideale plek om veilig de motor te stallen :/
 
Ik heb mijn brik beveiligd met een muuranker en een ART gekeurd slot aan de achterkant. Daarnaast twee schijfremsloten waarvan een met alarm (die van Dealextreme) en dat geeft een bak herrie, daar houden dieven ook niet zo van. Dat Dealextreme-alarm mag dan niet echt degelijk zijn of ART gekeurd, maar alle beetjes helpen.

Verder hopen dat ze m'n brik met rust laten. De motoraanhanger die ernaast stond was blijkbaar interessanter en dus wel gestolen. Maar die was niet zo goed beveiligd (nu inmiddels wel met de nieuwe aanhanger).
 
Combinatie van zaken. Goed slot, op de juiste plek zetten, alarm en dan,

http://www.insight-security.com/prm-microdot.htm
microdot and vehicle security | Car Insurance

niet dat ie dan niet gestolen kan worden maar door het merken van verscheidene onderdelen (niet zichtbaar) is het makkelijker te achterhalen of aangeboden onderdelen gestolen werden.
Door een dudielijk zichtbare sticker op je motor wordt erop geattendeerd dat de motor + alle delen gemerkt zijn. Wordt lastig voor de dieven on alle dots te verwijderen


en dan in combinatie met dit soort systemen, die tegenwoordig zo klein zijn dat ze heel goed weggewerkt kunnen worden. Tracking systemen kunnen worden gestoord met een zg. "jammer" maar dan is het toch nog mogelijk via 3 punts peiling de motor terug te vinden. Er zijn genoeg autonome systemen die het meer dan 1 week uithouden zonder externe stroom voorziening

garantie voor het niet gestolen kunnen worden is er niet maar je kunt het die gasten wel moeilijk maken
 
zon muurankertje heb ik nooit zon vertrouwen in, paar van die boutjes vast.

Ik heb een kuil gegraven, een zelfdemaakte dikke stalen anker/beugen in gezet en vol gestort met beton (in plastic zak) en de kuil weer netjes zicht gezet.
Kost bijna niks en je ziet er (te) weinig van.paar keer over de ring gestruikeld:$)

Motor kan geen kant meer op met een dikke ketting er aan:)
Tevens alarm dr op en stuurslot.

en op andere locaties een schijfslot en ketting en stuurslot
 
Twee censors in de achteruin, iets zoals je in winkels ziet zodra er daar iemand doorheen wandelt gaat er een alarm signaal loeien. Ben binnen 30 sec. in mijn achtertuin met een aluminium honkbalknuppel en dan gaat er zowiezo iemand horizontaal die tuin uit.
Konsekwenties zie ik daarna wel, maar dat doet ie nooit meer. (of ik :) )
 
schuur met 2 slide sloten en een slot met sleutel.
hond die de tuin in kan.
alarm op de motor
buurman met.body builder postuur.
enige wat ik nog moet hebben is een stebel die afgaat samen met het alarm

een IP camera die infrarood heeft en op beweging gaat opnemen.
dit heeft een vriend ook en hij kon zo zien dst.er.2.mannen onder zijn motorhoes hebben gekeken.

verder.moet.je.er.aan denken hoe jij het zelf de motor zou stelen.
en geloof nou nooit in die.sloten!! 5min verzekerd? meeste zijn 10second later kapot gemaakt.
zelfs een garage met overhead deur slopen zijn voor.een motor.

dus ga denken als een dief en vraag.jezelf eens af hoe jij je motor zelf zou stelen.
 
Goed verzekeren..... dan kun je gewoon lekker slapen zonder fratsen te hoeven uithalen.
 
Ik heb een antidiefstal verzekering maar ben toch wel aan een aantal voorwaarden onderworpen.
Zo moet ik een extra slot hebben en moet hij thuis in de garage overnachten.

Je mag je motor nog zo goed beveiligen. Als ze hem will hebben zijn ze ermee weg.
De tijd dat de dief stilletjes en ongemerkt binnensloop is allang voorbij. Nu beuken ze gewoon met een paar man de deur in en bedreigen ze de inwoners.
 
Laatst bewerkt:
Bejaarde buren (die letten veel op!! niet normaal)
Bejaarde buren :}
Hier staat de motor achter de flat, met daarboven 30 appartementen met aardig wat oudere mensen (en ikzelf). De slaapkamers zitten ook aan die kant en je hoort het meteen als er iemand 's nachts loopt te rommelen (met alarm helemaal). :Y
Verder nog kettingslot, schijfremslot, stuurslot en startonderbreker tegen de gelegenheidsdieven. Als je hem in een busje probeert te laden moet je eerst nog 40 meter tillen over een verlicht paadje en een heuveltje over.
Oja en in de wijk staan nog andere motoren minder beveiligd, dus hopelijk jatten ze die eerder. :+
 
Goed verzekeren..... dan kun je gewoon lekker slapen zonder fratsen te hoeven uithalen.

Mits je voldoet aan de eisen van de verzekeraar en die zijn, afhankelijk van de maatschappij, niet altijd even makkelijk als het gaat om stalling in de buurt van je huisadres in de nachtelijke uren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan