Ducati monster M750 1996-1997

850209001

Rookie
4 sep 2012
21
0
Millingen
Iemand hier die verstand heeft van deze beestjes??
Een maat van mij heeft er namelijk 1 en die heeft een electro probleem. Zijn accu wordt niet meer/of te veel bij geladen waardoor hij elke keer met een dode accu staat.
Nu heb ik zelf de motor nog niet bekeken, maar ik gok dat het ergens in de dynamo en/of spanningsregelaar zit.
Nu is hij helemaal niet technisch aangelegd en ik een beetje maar heb nog niet de kans gehad zijn motor te bekijken...
Is er iemand hier die zo al weet waar de dynamo en spanningsregelaar zit op die motor.
Ik had op ebay een foto gevonden waarbij de dynamo in deksel van een sidecover maar ik weet niet of dit klopt...
!BtsfTbQ!2k~$(KGrHqQOKkQEvPPq!TzFBL9Cp!sClg~~_1.JPG


Bvd
Maurice
 
De dynamo heb je dus al gevonden, meet die fasen eerst maar eens door. Als dit goed is dan is bijna automatisch de spanningsregelaar aan de beurt. Meestal te vinden op de achterbrug.
Ja dat is het hem dus. Ik weet niet zeker of dat de goede is. En op het internet valt weinig "gratis"te vinden over deze fiets.
Hoop er een beetje op dat er iemand hier zit die vaker aan de fiets heeft gesleuteld...
Ik kan ook naar een duc forum maar had me hier gister aangemeld dus probeer het eerst via deze weg...
 
Hoeveel fasen heeft die dynamo? Als het er drie zijn en ze geven ruwweg dezelfde waarden aan dan kan je er (tricky uitspraak) eigenlijk wel van uitgaan dat de dynamo goed is. Ik weet alleen niet wat de waarden zijn.
Daar kan ik ook nog geen zinnig antwoord op geven aangezien ik de fiets nog niet heb gezien en nog niks heb kunnen meten.
Ben ook meer opzoek naar de locatie van de betreffende onderdelen.
Daarna wilde ik mijn meetresultaten hier tonen :)
Hij heeft zijn fiets meestal niet bij als we het probleem bespreken :+

En waarom de locatie.... Hij had ergens vernomen dat de dynamo ergens aan de krukas zou kunnen zitten. Dat leek mij nogal sterk...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel zo'n blok uiteen liggen omdat mijn dynamo (weeral) kapot is, rotor zit op de krukas, en stator zit inderdaad in dat linkerdeksel.
Spanningsregelaars durven wel eens te overlijden, en zijn duur. Er zijn wel imitatie regelaars te krijgen, ik heb er momenteel 1, zal morgen kijken naar merk/type
Simpelste test, meet tussen 1 van de draden die uit het zijdeksel komen en de massa de spanning terwijl de motor draait, en de spanningsregelaar is aangesloten, moet in ieder geval meer dan 14 volt zijn, is het meer, is de spanningsregelaar kapot, minder is het de stator.
Als mijn blok economisch niet meer te redden valt, heb ik 2 spanningsregelaars op overschot, en 1 stator, mocht je interesse hebben
 
spanningsregelaar zit net achter het balhoofd en de kabel van de dynamo loopt daar naartoe.
deze word met 2 stekkers op de regelaar aangesloten. deze stekkers zijn meestal behoorlijk weggebrand.
schoon maken, eventueel vervangen. daarna de bekende meetmethode toepassen of alles weer in orde is.
mocht de regelaar stuk zijn dan is deze te vervangen door een Shindengen regelaar van een modernere Duc (ebay).
 
Heb het even opgezocht, de gelijkrichter/spanningsregelaar die ik heb is van electrex world, en kost 75 pond. Deze
Ze maken ook generatoren voor 120 pond, je moet al veel geluk hebben om voor die prijs een originele werkende te vinden, mocht die van jouw slecht zijn. Stekkers kunnen inderdaad ook slecht zijn.
Link naar de generator
 
Sorry oma :)
Het is een oud topic maar het duurde even voordat er schot in de zaak kwam...

Ik heb het probleem waarschijnlijk gevonden en dat is de bedrading...
8


Moet ik nu de hele bedrading gaan vervangen of is knippen plakken ook een optie?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan