SRAD 750 '99 met injectieprobleem

sneltrekker

Rookie
17 aug 2010
26
0
gent
Hallo, is er iemand die mij even op weg kan helpen?

Een GSXR750 die stottert, niet goed opneemt, dan ineens er door komt om dan weer in te houden. Onder de 5000 toeren kan je niet normaal rijden (zonder koppeling) . Vertrekken onder de 4 a 5000 toeren lukt niet zonder stil te vallen.
Op stationair draait hij prima, het is altijd tijdens het gas geven dat het niet goed lukt.
Het lijkt op zonder benzine vallen, maar dat kan niet want stationair blijft hij mooi draaien.
Er is geen foutcode of rood lampje dat brandt.

Ik zou de moto gekocht hebben, en twijfel om hem te kopen, maar ik weet niet wat ik mij in huis haal. Het kan misschien hier te vinden zijn? :]
 
Vanaf een forum kan niemand zien wat er écht met die motor aan de hand kan zijn. Kan iets heel simpels zijn, maar ook een serieus probleem.

Bij twijfel niet kopen of eerst een aankoopkeuring laten doen is dan misschien de beste suggestie.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf een forum kan niemand zien wat er écht met die motor aan de hand kan zijn. Kan iets heel simpels zijn, maar ook een serieus probleem.

Bij twijfel niet kopen of eerst een aankoopkeuring laten doen is dan misschien de beste suggestie.


ja, dat er vanaf een forum niemand iets kan zien is duidelijk. Maar misschien zijn er wel mensen hier die hetzelfde hebben gehad ooit en mij op weg kunnen helpen om te weten te komen wat het zoal kan zijn. kan ik inschatten of het de moeite is of niet. 8-)
 
ja, dat er vanaf een forum niemand iets kan zien is duidelijk. Maar misschien zijn er wel mensen hier die hetzelfde hebben gehad ooit en mij op weg kunnen helpen om te weten te komen wat het zoal kan zijn. kan ik inschatten of het de moeite is of niet. 8-)

Je probleem is dat jouw klachten erg algemeen zijn en op van alles (en niets..) kunnen duiden. Dat houdt in dat je allerlei suggesties krijgt die sterk uiteen kunnen lopen, daar heb je dus weinig aan.
Omdat je het er over hebt dat je de motor wil kopen zou ik het een stuk simpeler houden..... Kopen met een keuring of een andere motor zoeken..... tenzij je van mening bent dat deze fiets zo uniek is dat je niets anders kunt vinden....
 
Je probleem is dat jouw klachten erg algemeen zijn en op van alles (en niets..) kunnen duiden. Dat houdt in dat je allerlei suggesties krijgt die sterk uiteen kunnen lopen, daar heb je dus weinig aan.
Omdat je het er over hebt dat je de motor wil kopen zou ik het een stuk simpeler houden..... Kopen met een keuring of een andere motor zoeken..... tenzij je van mening bent dat deze fiets zo uniek is dat je niets anders kunt vinden....

Waarom zo doorhameren? :?

Ik heb hier zeer veel,veel vaagere omschrijvingen van problemen gelezen.
Hij zet er in ieder geval het merk/type bij :Y ,zijn er zat die,die moeite eens nemen :N

@ TS Fijn fietsje zo'n injectie srad :P
 
voor de doordrammers: het was maar een vraag om eventueel mensen die dit ooit al gehad hebben met een SRAD met injectie mij een hint te laten. Het kan vanalles zijn, dat is waar en niet waar: de motor loopt stationair maar neemt slecht op, soms schiet hij erdoor om dan weer in te houden. Ik dacht ook de gasklepsensor, maar wat kan er er aan controlleren dan? enfin, hints dus... ;)
 
voor de doordrammers: het was maar een vraag om eventueel mensen die dit ooit al gehad hebben met een SRAD met injectie mij een hint te laten. Het kan vanalles zijn, dat is waar en niet waar: de motor loopt stationair maar neemt slecht op, soms schiet hij erdoor om dan weer in te houden. Ik dacht ook de gasklepsensor, maar wat kan er er aan controlleren dan? enfin, hints dus... ;)

Ik heb een 98'er gehad,nooooit problemen mee gehad,liep als een kogel :Y
Dus ik kan je niet helpen :')
Misschien iets met de ontsteking(bougies).

Koop je hem particulier,heeft ie lang stilgestaan(oude benzine)?
 
Waarom zo doorhameren? :?
Doorhameren?, het was een reactie en een advies op zijn eigen commentaar. Zelfs niet bedoeld als kritiek.
Wat je vaak ziet is dat er van alles aan uiteenlopend advies komt, waar een TS ook niet veel wijzer van wordt. Dan gaat zo'n TS meestal toch op z'n eigen ingevingen af en schiet het ook niet op.....
In dit geval gaat het om een motor die hij -misschien- gaat kopen. Dan lijkt me het advies de motor te laten staan of een aankoopkeuring te laten doen beter dan maar wat gokken......
 
Mijn vraag is eigenlijk; Waarom wil je juist deze motor graag kopen? Is hij zo aantrekkelijk goedkoop? Als je hem idd voor bijna een sloopprijs kunt kopen zou ik t zeker doen, als jij tenminste goed genoeg kunt sleutelen om hem weer goed te krijgen. En t gewoon leuk vindt om te sleutelen. Ik denk dat dit ook een beetje is wat Janb bedoelt.

Maar als ik zo je verhaal lees zou ik t eerst aan een brandstof probleem denken. :Y
 
voor de doordrammers: het was maar een vraag om eventueel mensen die dit ooit al gehad hebben met een SRAD met injectie mij een hint te laten. Het kan vanalles zijn, dat is waar en niet waar: de motor loopt stationair maar neemt slecht op, soms schiet hij erdoor om dan weer in te houden. Ik dacht ook de gasklepsensor, maar wat kan er er aan controlleren dan? enfin, hints dus... ;)


kijk hier es, ze weten ook wat over Srad's

suzukidude91 in "Oldschool GSXR Topic 85-tot-99 #36"
 
Dit waren de eerste srads met injectie. Daarvan wil de brandstofpomp of het injectiesysteem nog wel eens haperen. Zou ik even nakijken als ik jou was. Deze injectiesystemen waren toen nog niet 100 % betrouwbaar, terwijl de carburateurversie bijna noit problemen vertonen. Ik zou daarom ook voor een carburatieversie gaan, maar het blijft jouw keus.
 
Dit waren de eerste srads met injectie. Daarvan wil de brandstofpomp of het injectiesysteem nog wel eens haperen. Zou ik even nakijken als ik jou was. Deze injectiesystemen waren toen nog niet 100 % betrouwbaar, terwijl de carburateurversie bijna noit problemen vertonen. Ik zou daarom ook voor een carburatieversie gaan, maar het blijft jouw keus.


kleine aanvulling;

vooral de oliekoelers hebben carbs die [haast] nooit wat mankeren, *O* :}

van de waterkoelers wil het weleens gebeuren dat de gasnaaldbuizen en busjes ovaal gaan uitslijten, dit heeft met het type carb te maken.
dit kan je dan merken in onregelmatig stationair lopen en een beetje hikken in de toeren. :$
 
Dit waren de eerste srads met injectie. Daarvan wil de brandstofpomp of het injectiesysteem nog wel eens haperen. Zou ik even nakijken als ik jou was. Deze injectiesystemen waren toen nog niet 100 % betrouwbaar, terwijl de carburateurversie bijna noit problemen vertonen. Ik zou daarom ook voor een carburatieversie gaan, maar het blijft jouw keus.

Die hadden dan weer meer problemen met de naks :')

Ik had de 1e injectie srad: injectie problemen,welke injectie problemen?
Qua rijden,oppakken,doseren,net zo goed als een 2002 750 :Y

Of ik had gewoon mazzel :P
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is eigenlijk; Waarom wil je juist deze motor graag kopen? Is hij zo aantrekkelijk goedkoop? Als je hem idd voor bijna een sloopprijs kunt kopen zou ik t zeker doen, als jij tenminste goed genoeg kunt sleutelen om hem weer goed te krijgen. En t gewoon leuk vindt om te sleutelen. Ik denk dat dit ook een beetje is wat Janb bedoelt.

Maar als ik zo je verhaal lees zou ik t eerst aan een brandstof probleem denken. :Y


ja, idd! Ik kan hem aan een aantrekkelijk prijsje op de kop tikken en ik kan ook wel wat sleutelen. Ik zoek gewoon tips van mensen met een SRAD (met injectie), misschien zijn er daar wel nuttige bij. :}
 
TPS sensor is vervangen zonder resultaat... benzinefilter gedemonteerd en doorgeblazen zonder resultaat. Bougies nagekeken en gereinigd en nagemeten zonder resultaat. Klep in luchtfilterkast nagekeken en getest zonder resultaat. We zoeken verder :)
 
TPS sensor is vervangen zonder resultaat... benzinefilter gedemonteerd en doorgeblazen zonder resultaat. Bougies nagekeken en gereinigd en nagemeten zonder resultaat. Klep in luchtfilterkast nagekeken en getest zonder resultaat. We zoeken verder :)

Succes :Y En dat meen ik serieus in een positieve zin.

Ik heb hier een 2008 R6 met gelijksoortige issues ooit bijna de deur gewezen. Fiets is ondertussen overigens wel vervangen door een 2012 variant (zélfde model/type dus).

R6 '08 (RJ15) pakt ineens slecht op vanuit stationair.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ook compressie meten, benzinedruk meten, alle temp en lucht sensoren door meten, sproeibeeld van de injectoren controleren, alle kabel en stekkerverbindingen controleren schoonmaken en doormeten.
Kijken of je van iemand anders een goed werkende ecu kan lenen en dan kijken of jou bike wel weer goed loopt dan of anders jou ecu op de andere goedlopende bike testen.
Ontsteking tydstip afstelling controleren.
Nokkenas timing controleren.
Succes met zoeken.
 
ECU verwisseld maar probleem bleef
Penbobines eruit en andere erin: probleem is weg!

Het was (of waren) dus de penbobines die hun werk niet goed doen of deden. Waren doorgemeten en gaven dezelfde weerstand en tegen de massa vonkten ze nochtans allemaal...Ik heb ze wel alle vier eruit gehaald en de andere erin gestoken, had ik één voor één gedaan dan wist ik ook de welke het probleem gaf. Direct na het starten met de andere bobines was al duidelijk dat de motor veel beter draaide en oppakte. Dan snel-snel een testrit gedaan en moto doet (denk ik) wat hij moet doen. Rijdt wel helemaal anders dan ik mij had voorgesteld, de ZX7R reed naar mijn gevoel beter, zeker in de lage toeren. Dat zal wellicht aan de carburatoren liggen van de ZX7R, veel zoeter... Duidelijk dat deze eerste generatie injectie nukkiger is , ben eens benieuwd hoe het in hoge toeren zal zijn bij een echte uitgebreide test!
 
ECU verwisseld maar probleem bleef
Penbobines eruit en andere erin: probleem is weg!

Het was (of waren) dus de penbobines die hun werk niet goed doen of deden. Waren doorgemeten en gaven dezelfde weerstand en tegen de massa vonkten ze nochtans allemaal...Ik heb ze wel alle vier eruit gehaald en de andere erin gestoken, had ik één voor één gedaan dan wist ik ook de welke het probleem gaf. Direct na het starten met de andere bobines was al duidelijk dat de motor veel beter draaide en oppakte. Dan snel-snel een testrit gedaan en moto doet (denk ik) wat hij moet doen. Rijdt wel helemaal anders dan ik mij had voorgesteld, de ZX7R reed naar mijn gevoel beter, zeker in de lage toeren. Dat zal wellicht aan de carburatoren liggen van de ZX7R, veel zoeter... Duidelijk dat deze eerste generatie injectie nukkiger is , ben eens benieuwd hoe het in hoge toeren zal zijn bij een echte uitgebreide test!

De 1e keer dat ik een testrit op een injectie reed,heb ik deze gelijk afgeschreven :$
Ik kwam van een gsxr 750 uit 1990 af en dacht dat het gas vol openzetten,in een bocht, bij 4000 rpm,bij een gsxr 750 uit 2001 geen kwaad kon _O-
Ik heb een 2000 en 2002 gsxr750 gereden,enkele jaren later een 98er srad.
Kan niet zeggen dat die injectie slechter was :N ,sterker nog ik vond het de fijnste motor van de 3. :Y
Rij nu enkele jaren een daytona 675,en die rijd nog fijner :Y ,maar voor lange ritten mis ik de srad nog wel, soms :P

P.s. mooi dat ie nu loopt,veel plezier ermee :)

Let op ± ook injecties moeten gesynchroniseerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan