suzuki 7/11 streetfighter sleutelproject

Hij is geen officieel Suzuki dealer oid, maar hij heeft wel vaak nieuwe Suzuki onderdelen liggen, maar wel zeer beperkt.
Onderdelen die hij niet zou hebben moet hij ook ergens bestellen, maar hij heeft echt een sh*tload aan gebruikte onderdelen voor alle GSX-R's vanaf 1985 tot nu, van complete frames en motorblokken tot het stomste boutje.
Er lopen daar ook elke zaterdag veel mensen rond, waarvan sommige met uitgebreide kennis over dit type motor(waaronder Erwin zelf). Veel van deze mensen houden zich bezig met dragracen etc met deze blokken, en weten alles over big-bore kits, tuning, turbo's etc.
Misschien iets voor jou om een keer op een zaterdag langs te gaan...
Bellen kan je altijd, maar hij heeft niet altijd een antwoord klaar als je iets zoekt, kwestie van teveel hebben :D

P.S. Het blijft een mooie fiets, zag hem al een tijdje op Xtremebikez.
Luchtfilters + Yoshimura systeem heb ik ook, leuke sound ;) Zie mijn homepage...
Welkom bij de oldskool Suzuki streetfighter club!
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat er zoveel mee mis blijkt te zijn.
Zoveel mis?
Enigste echte probleem wat ik lees is de bak.
2e versnelling stuk wat vaker voorkomt bij een W.
Vind het zelfs super dat de vorige eigenaar hierin nog wat wil betekenen (als particulier zijnde).


Mooie fiets, veel plezier er mee als ie klaar is :)
 
Er valt over de vorige eigenaar niks slechts te zeggen, sterker nog, het siert hem enorm dat hij er zo mee om gaat. Veel verkopers zullen zeggen dat je pech hebt gehad.

Ik bedoel alleen dat als je voor het geld waarvoor hij te koop stond op Xtremebikez een motor koopt (ondanks dat het zeker een erg mooi project is), je niet verwacht/hoopt dat je je blok al uit elkaar moet gaan trekken, bak reviseren, hopen dat je de draad in de kop nog kan herstellen en dat er een kap van je motor vliegt.
Ondanks dat dat allemaal wel op te lossen is haalt het toch een groot deel van je lol weg.

Natuurlijk moet ik er wel bij zeggen dat ik niet weet hoe er mee gereden is door wie, wil niemand beschuldigen.

P.S. het uit de 2e versnelling schieten komt niet alleen vaker voor bij een W, maar bij alle motoren waarmee veel wheelies zijn gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Er valt over de vorige eigenaar niks slechts te zeggen, sterker nog, het siert hem enorm dat hij er zo mee om gaat. Veel verkopers zullen zeggen dat je pech hebt gehad.

Ik bedoel alleen dat als je voor het geld waarvoor hij te koop stond op Xtremebikez een motor koopt (ondanks dat het zeker een erg mooi project is), je niet verwacht/hoopt dat je je blok al uit elkaar moet gaan trekken, bak reviseren, hopen dat je de draad in de kop nog kan herstellen en dat er een kap van je motor vliegt.
Ondanks dat dat allemaal wel op te lossen is haalt het toch een groot deel van je lol weg.

Natuurlijk moet ik er wel bij zeggen dat ik niet weet hoe er mee gereden is door wie, wil niemand beschuldigen.

P.S. het uit de 2e versnelling schieten komt niet alleen vaker voor bij een W, maar bij alle motoren waarmee veel wheelies zijn gemaakt.

klopt en dat gaan we ook niet doen, de verkoper is me netjes tegenmoet gekomen en daarmee is de kous af. neemt niet weg dat ik er goed ziek van was, zeker toen die kap eraf vloog, ik had het niet meer.. dan is de lol er inderdaad snel af maar nu heb ik zoiets van het komt goed. heb sowieso geen spijt van de aankoop want ik moest deze motor hebben. die beschadigde kap gaat morgen naar een spuiter waar die hersteld word. waarschijnlijk moeten ze eerst een hoop proefspuitingen doen voordat ze de juiste kleur hebben maar wss kost het me niks :P dat van die 2 boutgaten zonder draad is me minste zorg, daar zet ik helicoils in of ik schroef dat deel over van het ander blok.

kijk er wel raar van op als ik op dat ander forum lees dat ik dat ding afgestampt zou hebben wtf. maar dat krijg je met een 20 jarige hé, die doen zomaar wat..
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook zo, die bouten zitten volgens mij in de lagerkappen van de nokkenassen toch?
Die zijn inderdaad over te zetten.
Kijk dan meteen even die pakkingringen onder de bouten van de klepdeksel na, als ze uitgedroogd en/of gescheurd zijn kan je die meteen even vervangen.
Toen ik nog bij Groenevelt Motoren werkte hadden we die daar gewoon liggen, maar die zullen ze wellicht bij andere motorzaken ook wel hebben liggen.

In ieder geval kijk ik er naar uit om deze fiets binnenkort in de regio te zien rijden!
 
Hij is geen officieel Suzuki dealer oid, maar hij heeft wel vaak nieuwe Suzuki onderdelen liggen, maar wel zeer beperkt.
Onderdelen die hij niet zou hebben moet hij ook ergens bestellen, maar hij heeft echt een sh*tload aan gebruikte onderdelen voor alle GSX-R's vanaf 1985 tot nu, van complete frames en motorblokken tot het stomste boutje.
Er lopen daar ook elke zaterdag veel mensen rond, waarvan sommige met uitgebreide kennis over dit type motor(waaronder Erwin zelf). Veel van deze mensen houden zich bezig met dragracen etc met deze blokken, en weten alles over big-bore kits, tuning, turbo's etc.
Misschien iets voor jou om een keer op een zaterdag langs te gaan...
Bellen kan je altijd, maar hij heeft niet altijd een antwoord klaar als je iets zoekt, kwestie van teveel hebben :D

P.S. Het blijft een mooie fiets, zag hem al een tijdje op Xtremebikez.
Luchtfilters + Yoshimura systeem heb ik ook, leuke sound ;) Zie mijn homepage...
Welkom bij de oldskool Suzuki streetfighter club!

thanks! het heeft wel wat he, die ouwe suzuki blokken, een must voor het oog.
als ik dalijk het een en ander nodig heb voor het blok dan ga ik er zeker een keertje daar langs op een zaterdag, klinkt interessant :Y

met de sound van de yoshi en het luchtfilter is niks mis mee, vraagt gewoon om meer
gassen_.gif
 
Dat is ook zo, die bouten zitten volgens mij in de lagerkappen van de nokkenassen toch?
Die zijn inderdaad over te zetten.
Kijk dan meteen even die pakkingringen onder de bouten van de klepdeksel na, als ze uitgedroogd en/of gescheurd zijn kan je die meteen even vervangen.
Toen ik nog bij Groenevelt Motoren werkte hadden we die daar gewoon liggen, maar die zullen ze wellicht bij andere motorzaken ook wel hebben liggen.

In ieder geval kijk ik er naar uit om deze fiets binnenkort in de regio te zien rijden!

dat zijn inderdaad de lagerkappen van de nokkenas, is zo over te zetten.
(natuurlijk behoud ik wel de lagerschalen die op elkaar ingelopen zijn)
ik verwacht dat die rubbers bij de complete pakkingset zitten die ik heb besteld.
 
Als ik zo op de foto kijk van die pakkingset op ebay zitten ze er niet bij.
Toch even naar kijken als je er mee bezig bent.
 
de foto's op ebay kloppen niet altijd met wat je krijgt, mochten ze er niet bij zitten dan haal ik ze ergens anders wel. klepseals zitten er zo te zien wel bij en de pakking tussen de carters is zo te zien vloeibaar, daar heb ik wel goed spul voor.

vanmorgen weer eff bezig geweest aan de motor, blok hangt er nu los in en kan eruit maar dat is zo lastig in je eentje, dalijk beschadigd er iets.. van de week een paar extra handen bij regelen en dan het blok eruit pakken. daarna openhalen op me werk op een revisieafdeling. heb ik alle tools bij de hand.
 
Geen garagekrikje in de buurt? Doek er tussen en gaan.
Rechts dat stuk uit je frame gehaald natuurlijk?
Eventueel een flinke schroevendraaier in een ophang-gat van het blok steken, kan je daar een beetje mee sturen en aan optillen.
Voor je blok te splitsen heb je ook niet veel tools nodig he, standaard setje is vaak genoeg.
 
ik had er al een krikje onder gezet zodat het ophang-gat aan de achter/onderzijde van het blok omhoog komt uit het frame en dan moet die in principe er zo naar rechts toe uit kunnen.
is alleen erg krap allemaal aan de bovenkant met de cilinderkop, ga het niet meer proberen in me eentje, dalijk dondert die ook nog van de paddockstand af. schroef er ook nog die koelwaterpijp aan de voorzijde (net onder de uitlaatflenzen) af, scheelt ook al weer.
heb het werkplaatshandboek nog een keer doorgespit, zo te zien valt het wel mee met speciaal gereedschap en dergelijke. nokkenasketting hoef ik niet te splisten en die kan ik zo langs het tandwiel leggen als de spanner eraf is? bedankt voor het meedenken ;)
 
Ja oke, als je het vertrouwen niet hebt moet je het inderdaad niet alleen doen.
Mijn handen kriebelen dan wel als ik dit lees, zeker omdat ik net mijn motortje ook weer even heb aangepakt.
Ketting inderdaad niet splitsen, gewoon zo aan de gang.
 
Beste Harry, over welke ervaring praat je?
Jouw bak is ooit kapot gegaan zonder wheelies te maken bedoel je?
Wel vaak extreem gas gegeven in zijn 2e versnelling?
Wat is voor veel mensen het verschil, behalve het spelen met de koppeling er bij?
Misschien dan verkeerd geformuleerd, ik had moeten zeggen "ruige rijstijl en lomp schakelen" ipv wheelies dan...
 
seuww vandaag de beschadigde kap naar de spuiter gebracht en die gaat proberen om de juiste kleur te fixen. beter doet die het 100% want met minder neem ik geen genoegen.
misschien dat ik binnenkort ook een yoshimura zijdeksel heb met dank aan fighterfan!
heb ook plannen om het stuur te versieren met een brembo rcs rempomp en een renthal intelillever koppelingshendel maar dat is voor later, eerst het blok op orde maken.
waarschijnlijk zaterdag pas weer tijd om te hobbyen '(
 
Laatst bewerkt:
het is een ander geluid he.
ik vind deze mooier klinker. een stuk dieper geluid minder janken en meer brullen.
en zeker als je voor de bocht je gas even los laat.

verheug me om in het voor jaar weer een paar rondjes te maken en te horen als je me in komt halen. hahah
 
het is een ander geluid he.
ik vind deze mooier klinker. een stuk dieper geluid minder janken en meer brullen.
en zeker als je voor de bocht je gas even los laat.

verheug me om in het voor jaar weer een paar rondjes te maken en te horen als je me in komt halen. hahah

dat het maar snel weer voorjaar is haha. heb jij ook al wat leuks op het oog voor de z1000? die std dempers zijn maar stilletjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan