spruitstuk los van de motor, wat te doen

20 jun 2012
35
0
Rotterdam
Good evening

Ik heb een foto gemaakt van mijn spruitstuk die zoals je ziet, los is gaan zitten voor bij de ingang van de motor.
(ik kan em van links naar rechts bewegen)
Het is maar 1 van de vier ingangen, en heb een vermoeden dat dit eerder is vast gelast door de vorige eigenaar.

Ik kwam erachter door dat mijn uitlaat erg veel ging knallen doordat de motor veel zuurstof mee pakt. en voelde alleen bij dat spruitstuk lucht eruit komen vanuit de motor.

kan iemand mij advies geven wat ik heb beste kan doen???

full
 
bij de ingang houd de pijp ook meteen op... vandaar ook het weg kunnen bewegen van de ingang...

Dan is de mond van het spruitstuk weg.

Zit dat niet toevallig nog in de uitlaatpoort?

Overigens goed gezien paar reacties terug :Y


Repareren: laat het mondje weer teruglassen, als je het kunt vinden.
Anders laat je er een stukje van dezelfde diameter op zetten, pak je wat uitlaatpakking (liefste een dun staalwolachtig bandje in de vorm van een kraag), waarna je de flens weer terugplaatst.

Andere oplossing; zoek een gebuikt setje uitlaatbochten.

Oh ja, beun de haas oplossing: gum gum plakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die heb ik idd weggehaald voor de foto, erop pakt de scheur nog steeds lucht door de scheur

het is een '89 Yamaha FZR600

wilde naar de locale motorstore hier in barendrecht gaan maar op advies van mensen die zeiden dat dat onnodig duur zou worden, niet gedaan

Mijn advier is gewoon zo door blijven rijden, de goedkoopste oplossing.
Maar goed dat je hebt geluisterd naar die mensen, voor het zelfde geldt rij je naar die motorstore en hebben ze een snelle goedkope manier voor je, maar dat zal je nooit weten :?
 
Mijn advier is gewoon zo door blijven rijden, de goedkoopste oplossing.
Maar goed dat je hebt geluisterd naar die mensen, voor het zelfde geldt rij je naar die motorstore en hebben ze een snelle goedkope manier voor je, maar dat zal je nooit weten :?

Nou, laten we wel wezen, zo'n FZR uit 89 zal een dagwaarde hebben van een paar knaken. Ga je (ik althans..) toch niet heel snel mee naar een motorboer.
 
het brik van mij is ook oud Lees (+25 jaar) en als ik er niet uit kom ga ik ook naar de "motorboer" Daarvoor zijn ze er toch??????

en anders even zoeken naar een tweedehands spruitstuk.

Psies.

En onderhoud wordt niet duurder of goedkoper bij een duurdere of goedkopere motor.

Er is hooguit verschil in de intensiteit van reparatie, kosten van onderdelen, en natuurlijk de hamvraag; vindt iemand het waard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Psies.

En onderhoud wordt niet duurder of goedkoper bij een duurdere of goedkopere motor.

Er is hooguit verschil in de intensiteit van reparatie, kosten van onderdelen, en natuurlijk de hamvraag; vindt iemand het waard.

You are timmering the spijker op z'n kop. Om met m'n ouwe hok naar de dealer a raison 60e/u te gaan, vind ik het niet waard. Mocht ik er zelf bij een storing niet uitkomen, dan gaattie weg.
 
past een FZR600R uitlaat ook?

ik ben bezig met een rvs bochten set op te knappen.
de aansluit flenzen waarmee de uitlaat aan de kop zit waren gescheurd,
daar laat ik op dit moment nieuwere stevigere voor maken.
 
Nou jongens, heb dus gekeken om het spruitstuk eraf te halen...
zit bij de 1 van de middelste flens niet eens een schroef om die eraf te halen.
alsof tie eraf is geschuurd.....
en we weten allemaal dat de spruitstuk uit 1 deel bestaat... NIKS eraf dus plus nu zal ik de hele boel eraf moeten slopen, wil ik het nog kunnen maken :S:S:S ellende
 
Zo te zien is de flens (ring zichtbaar op de foto) doorgescheurd aan de pijp.
Ik zou het hele spruitstuk demonteren en even naar een lasser brengen, is een fluitje van een cent om daar even een kraagje om te lassen. Kun je gelijk ook de andere flenzen controleren.
 
You are timmering the spijker op z'n kop. Om met m'n ouwe hok naar de dealer a raison 60e/u te gaan, vind ik het niet waard. Mocht ik er zelf bij een storing niet uitkomen, dan gaattie weg.

De hamvraag is dan: Wat heb ik als ik 500 euro uitgeef aan mijn motor, en wat heb ik als ik voor die 500 euro een andere motorfiets koop?

Twee nieuwe banden voor m'n motorfiets is ook de halve dagwaarde en toch leg ik er nieuwe banden op als het nodig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan