Motor uit de winterslaap.

20frahm20

Rookie
27 feb 2024
4
0
Beste Forumers,

Pas mijn rijbewijs gehaald en heb zo even een Triumph Speed Triple 1050 overgenomen. Deze heeft deze winter buitengestaan onder een motorzeil. Dit weekend ga ik de olie vervangen en de accu opladen. Hebben jullie tips en ideeën om de motor verder gebruiksklaar te maken ? Bvd.
 
Dat is echt niet nodig hoor. Ik ben Produkt Manager Remhydrauliek geweest en verkocht dus remdelen die in aanraking komen met remevloeistof inclusief de vloeistof zelf. Commercieel bezien hanteerden we eens per 3 jaar vervangen. Maar uiteraard verkochten we ook testapparatuur ervoor. In de meeste gevallen was 3 jaar echt wel aan de veilige kant. Aan vloeistoffen wordt het meeste verdiend (dat was de slogan van een zwager die in de auto gereedschappen zat). Dus, laat je niet misleiden. Als de vloeistof schoon is is er over het algemeen weinig water doorgedrongen. Maar, uiteraard, meten is weten.
Da's leuk.. alleen remvloeistof kost geen reet. En het is in 10 minuten gepiept. Ik koop een flesje van 8,50 en doe er gelijk 3 motoren mee.
Mijn pen hing ik in 2 jaar oude vloeistof en die ging al richting de 3-4%> vochtgehalte. Sindsdien doe ik het elk jaar.

Ben echter geen product manager; ben een beunhaas die het in de tuin doet :+
 
Da's leuk.. alleen remvloeistof kost geen reet. En het is in 10 minuten gepiept. Ik koop een flesje van 8,50 en doe er gelijk 3 motoren mee.
Mijn pen hing ik in 2 jaar oude vloeistof en die ging al richting de 3-4%> vochtgehalte. Sindsdien doe ik het elk jaar.

Ben echter geen product manager; ben een beunhaas die het in de tuin doet :+
Het kost ook niet veel geld. Maar normaal gesproken hoef je het niet zo vaak te verversen. Als het vochtpercentage bij jou na 1 jaar al zo hoog is zou je je misschien moeten afvragen waar dat vandaan komt? Zijn de remleidingen poreus of staan jouw motoren in hele vochtige ruimtes en rij je alleen als het regent :')?Of, in hoeverre werkt jouw tester correct?
Nogmaals, het is deels echt een commercieel verhaal om het zo vaak te verversen. Een tweede voordeel pak je wel mee als je het regelmatig ververst: de nippels kunnen dan niet vast gaan zitten: die blijven goed gangbaar *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan