Suzuki 250 GT

toca

MF'er
22 dec 2011
206
114
Waddinxveen
Beste mensen,

Ik wil deze 250Gt in orginele staat en kleur brengen, wie zou me verder kunnen helpen wat er niet orgineel is aan deze fiets en welke kleuren kan/moet hij hebben.
Hij is van juni 1974, alle hulp is welkom

Met vriendelijke oldtimer groet,

Toca
full
 
Bagerekje is chromé denk ik
Het deksel over de koppeling polijsten, en rond de letters het vak zwart verven
Veel succes, ziet er nu al heel mooi uit!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net wat zitten surfen maar heb geen kleur stalen/nummers kunnen vinden heb jij misschien een suggestie ?
 
GT 250 K rood wit CANDY BRIGHT RED
GT 250 L groen wit CANDY TURQUOISE
is van 1973

Dat weet ik dankzij Eric, Bitacticus Gehaasticus, die zal je vast ook wel willen helpen ;)
 
Laatst bewerkt:
de GT 250 L van 1974 is er voor Europa in 2 kleuren

die van de folder CELULIAN BLUE METALLIC en CANDY TAHITI ORANGE

Beugel hoort chroom
veer van achterveer hoort chroom
voorspatbord moet 2 beugels hebben
zadeldek klopt niet
remklauw hoort zwart

valt heel erg mee
zit niet veel werk aan om het origineel te maken ziet er erg goed uit :Y :Y

mocht je voor de Tahity orange kleur will en gaan dan heb ik nog wel NOS zijcovers
als ik het goed onthouden heb heeft Marcel Vlaandere een NOS tank in de blauwe kleur



full
 
mocht het een K model zijn dan zijn er wat kleine verschillen tussen de modellen.

op het carterdeksel staat in het alu gegoten 1200cc (dan is het een K)

maar ik denk dat je een L hebt want er zit een L remklauw op
K heeft een metale stangetje vanaf de remklauw naar de remslang en een alu hoofdremcilinder met een alu deksel met een S

hier de K folder

Ik weet wel wat van de GT 250 modellen
als je vragen hebt hoor ik het wel

succes en veel plezier alvast

full
 
Laatst bewerkt:
Wat is zo'n site geweldig zeg ! ik heb deze brommer vandaag gekocht het gaat mijn eerste eigen projectje worden. Als ik het me goed herinner zag ik inderdaad 1200 cc op het blok staan. Het blok en framenummer zijn gelijk en het kenteken van 74 maar dat zegt niets over het bouwjaar weet ik ondertussen.Wat wel jammer is dat de vorige eigenaar de tank en covers prachtig zwart heeft laten spuiten erg netjes gedaan maar ja de kleur.. Mocht er inderdaad 1200 cc op het blok staan wat zijn dan de kleuren en dingen waar ik op moet letten Bitacticus ?
 
GT 250 K 1973
ook 2 kleuren voor Europa

157 Candy Bright Red (zoals op de folder)
215 Candy Turquase (groenig)

Remklauw -- eerst metalen stang achter de vorkpoot langs dan aansluiting op remleiding
carter 1200cc
uitlaat ring heeft 6 gleuven
koplamp en oren zijn gespoten in de kleur van de tank
hoofdremcilinder van alu en alu dop met S
remslang is anders 2 slangen en 1 stang

verder is eigenlijk alles hetzelfde blok frame etc

van de K modellen heb ik ook nog wel wat lakdelen liggen
voorbeeld tanks in rood en groen en NOS zijcovers etc
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel ben vanmiddag vrij en ga daar dan zeker even snuffelen ! Voordat ik ga sleutelen aan me brommer ga ik eerst zorgen voor voldoende informatie want buiten het feit dat ik de Suzuki's uit de 70ger jaren mooi vind heb ik er geen verstand van.
 
Hoi Erik,

Ik heb vandaag veel foto's gemaakt nadat ik um gehaald heb waaronder de remkabel waar je het over had ( de l serie)

Groet Ton
full
 
Hoi Erik,

Ik heb vandaag veel foto's gemaakt nadat ik um gehaald heb waaronder de remkabel waar je het over had ( de l serie)

Groet Ton[afbeelding]

Hallo Ton,

dit ziet eruit als een L remklauw

Ik heb even de papieren van mijn GT250's bekeken en het zou een L moeten zijn.

mijn K heeft als framenummer 19009 en is van juni 1973
mijn L heeft als framenummer 36912 en is van nov 1974

groet Erik

PB verzonden :)
 
Laatst bewerkt:
Leuk :Y weer een liefhebber van de "echte" Suz-brommers :9~

En Toca.........je hebt de echte "kenners" aan de lijn dus blijven vragen en maak er iets moois van :9~ Wel mooie ploaties blijven plaatsen van je vorderingen hoor :Y
Ik zie dat je vlak bij woont in je profiel en van het zelfde bouwjaar bent :+ als er vragen zijn m.b.t. afstellen contactpuntjes of carb's bv. moet je maar ff mailen of zo :Y

Succ6 :W
 
Laatst bewerkt:
Machtig mooi zo'n klein motortje. Ooit ga ik mijzelf er eentje aanschaffen! Maar waar vind je ze nog...?


Zoek en gij zult vinden :Y

Ik weet er zelfs een kant en klaar te staan ......hoef je niets meer aan te doen :}
en is net zo mooi als nieuw, maar ja dat kost "muntjes". Uiteindelijk veel goedkoper
dan zelf opknappen/reviseren maar veel mensen kunnen dat rekensommetje niet maken of realiseren zich niet wat het allemaal kost............. -O-

:W
 
Ik wil iedereen alvast bedanken voor hun reactie ! En Bitacticus iederdaad we wonen niet ver van elkaar en bedankt voor je aanbod. De motor waar je over spreekt is die van jezelf ?
Op de foto ziet de Suz er redelijk uit maar live is dit een stuk minder zoals roest in de velgen, gedeukte en geroeste spatborden, al het chroomwerk moet gedaan worden buddy, dempers en noem maar op dus werk zat voor de komende tijd.
 
Ik wil iedereen alvast bedanken voor hun reactie ! En Bitacticus iederdaad we wonen niet ver van elkaar en bedankt voor je aanbod. De motor waar je over spreekt is die van jezelf ?
Op de foto ziet de Suz er redelijk uit maar live is dit een stuk minder zoals roest in de velgen, gedeukte en geroeste spatborden, al het chroomwerk moet gedaan worden buddy, dempers en noem maar op dus werk zat voor de komende tijd.

:N niet van mij die GT250. Maar als je kijkt naar de reactie van "Gehaasticus" op 19/11/2012 van 22:35 uur ..........zie je ook om welke GT250 het gaat. Werkelijk mooier dan nieuw en ik weet van Erik dat hij hem wel eens te koop heeft aangeboden voor 2/3-de van de kosten en dan nog vind de "koopjes-jager" het natuurlijk te veel :$

Terecht dat hij hem dan lekker zelf houd........... :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan