Motorcross is ook motorsport

Herlings op recordjacht!!!!!!!!!!!!!!!!!

Motorcrosser Jeffrey Herlings wil zichzelf de bijnaam kannibaal verschaffen. De 18-jarige wereldkampioen heeft zich dit seizoen ten doel gesteld om alle manches in de MX2 te winnen.

Na twee grands prix (Qatar en Thailand) is de score al maximaal. De Grand Prix van Nederland in Valkenswaard op paasmaandag is zijn volgende prooi. 'Voorzover ik weet is er nog nooit iemand in geslaagd alle manches te winnen. Als ik alles win, passeer ik ook Dave Strijbos als Nederlander met de meeste GP-zeges', aldus de Brabander.

Strijbos, wereldkampioen in 1986 in de 125cc, voert de eeuwige ranglijst aan met 27 overwinningen. Herlings is al opgerukt naar de tweede plaats met 18 GP-zeges: 'Het moet kunnen, want ik heb dit jaar nog 16 kansen.'

De Brabander was de afgelopen 3 jaar oppermachtig in het Valkenswaardse zand. Vorig jaar reed hij bijna al zijn tegenstanders op een ronde achterstand. 'De baan is net niet zwaar genoeg om alle anderen op een ronde te zetten.'
 
Schitterend! Typisch Herlings! Maar he, elke sporter heeft toch als doel om elke wedstrijd te winnen? Zou een geweldige stunt zijn!

Ik ben erbij in Valkenswaard!
 
1e keer MX kijken voor mij, leek me een mooie wedstrijd om mee te beginnen!

Herlings is 'klaar voor totale dominantie', ben benieuwd wat ie gaat laten zien!
Jammer dat de MX1 en MX2 geen Superfinale rijden...

Als ik je zie krijg je een koud biertje van me!
Kunnen we gebruiken met de weersvooruitzichten. :+
 
1e keer MX kijken voor mij, leek me een mooie wedstrijd om mee te beginnen!

Herlings is 'klaar voor totale dominantie', ben benieuwd wat ie gaat laten zien!
Jammer dat de MX1 en MX2 geen Superfinale rijden...

Als ik je zie krijg je een koud biertje van me!
Kunnen we gebruiken met de weersvooruitzichten. :+

Waar ik altijd staat is bij de broodjeszuurkoolmetworsttent ....nou worst het lijkt wel een soort fricandel maarrrrrrrrr lekkkerrrrrrrrrrrr nergens ooit zo lekker gegeten als op Valkenswaard ............met een koud biertje want koud bier geeft warm bloed. :Y *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
2e paasdag Motors TV.

12:00
FIM MX2 WORLD CHAMPIONSHIP RD 3 : VALKENSWAARD (NETHERLANDS) - RACE 1
more info: FIM World Motocross

Live coverage of the FIM World Motocross Championship’s MX2 class. Representing the discipline’s second tier, it plays host to the stars of tomorrow as they bid to forge a reputation on the world stage. Third round comes from Valkenswaard (Netherlands).
FIM World Motocross VideosFIM World Motocross News

Live

13:00
FIM MX1 WORLD CHAMPIONSHIP RD 3 : VALKENSWAARD (NETHERLANDS) - RACE 1
more info: FIM World Motocross

Live coverage of the FIM World Motocross Championship’s MX1 class, the discipline’s highest echelon. Third round comes from Valkenswaard in Netherlands.
FIM World Motocross VideosFIM World Motocross News


Next broadcast
live
15:00
FIM MX2 WORLD CHAMPIONSHIP RD 3 : VALKENSWAARD (NETHERLANDS) - RACE 2
more info: FIM World Motocross

Live coverage of the FIM World Motocross Championship’s MX2 class. Representing the discipline’s second tier, it plays host to the stars of tomorrow as they bid to forge a reputation on the world stage. Third round comes from Valkenswaard (Netherlands).
FIM World Motocross VideosFIM World Motocross News

Live

16:00
FIM MX1 WORLD CHAMPIONSHIP RD 3 : VALKENSWAARD (NETHERLANDS) - RACE 2
more info: FIM World Motocross

Live coverage of the FIM World Motocross Championship’s MX1 class, the discipline’s highest echelon. Third round comes from Valkenswaard in Netherlands.
FIM World Motocross VideosFIM World Motocross News
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic..
Kan iemand mij vertelllen of er ook een livestream van de kwalificatie is..
Op eusports.eu kon ik hem niet vinden..

Bvd
 
Laatst bewerkt:
Ok Gerrit bedankt.. had gedacht dat er vandaag getraind zou worden omdat dat vaker gebeurt in paas-pinkster weekenden..
Bedankt voor je kennis, weet je voor morgen wel een livestream.
Kwalificatie wordt op motorsTV volgens mij niet uitgezonden..
 
Waar ik altijd staat is bij de broodjeszuurkoolmetworsttent ....nou worst het lijkt wel een soort fricandel maarrrrrrrrr lekkkerrrrrrrrrrrr nergens ooit zo lekker gegeten als op Valkenswaard ............met een koud biertje want koud bier geeft warm bloed. :Y *O* *O*

Zuurkool??? Sla ik over...maar een biertje gaat er wel in! Ben benieuwd hoe het word morgen! Zin in!
 
Zuurkool??? Sla ik over...maar een biertje gaat er wel in! Ben benieuwd hoe het word morgen! Zin in!
Ze beloven ook nog eens lekker weer .....oke met een stevige jas aan dan maar dan kan het ook gewoon lekker zijn .
Morgen om 7 uur vertrekken want is altijd behoorlijk druk rond het circuit.......ik zag even wat de entree is nou daar heb je een hoop biertjes voor en gelukkig hou ik die lekker in m'n zak. _O- :+
 
Ik weet, helaas, precies hoeveel de entree is.... Je hebt goede contacten in de gp en mx paddock!

Hoe laat raad je aan om op het circuit te zijn morgen? Ik weet natuurlijk niet hoever je van het circuit af woont? Zal wel uit de buurt van Rotterdam komen?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet, helaas, precies hoeveel de entree is.... Je hebt goede contacten in de gp en mx paddock!

Hoe laat raad je aan om op het circuit te zijn morgen? Ik weet natuurlijk niet hoever je van het circuit af woont? Zal wel uit de buurt van Rotterdam komen?

Ja vanuit Berkel en Rodenrijs ongeveer 125 km , en heb idd een paddockkaart en die zijn ook gewoon te koop hoor alleen de prijs is niet zo leuk 225,=
Wij willen om 9 uur op het circuit zijn ff bakkie en je heb ook de WU .
 
Laatst bewerkt:
Zie Herlings dit jaar nog wel een keer de eindcross winnen.
Na de wedstrijd rijden dan de besten uit de MX1 en de besten uit de MX2 tegen elkaar in een korte wedstrijd. Al een paar keer heeft Herlings hierbij een flink aantal MX1ers verslagen.
 
Herlings eraf, zit met zijn hoofd vast in de hekken. Is weer weg maar veel plaatsen verloren!

Coldenhoff wint voor Febvre, Nicholls en Anstie. Herlings 10 maar heeft hulp gehad dus zou een penalty kunnen krijgen.

disqualified for accepting outside assistance (MX2 Quali Race)

Wat dit voor gevolgen heeft voor de start van morgen , ik heb geen idee.

Hij heeft echt behoorlijk klem gezeten tussen de hekken ....(foto helm).

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan