Isle of Man TT

Verdorie weer bij Ago`s leap , dat is net na de dip op Bray Hill , gevaarlijk plek voor de zijspannen.;(
 
Stel je voor dat ze 1000 cc viercilnders mochten gebruiken . Doe maar niet , gaat gewoon te hard.
Wat eigenlijk ook voor de solo`s geld , 600 zou genoeg moeten zijn. *O*🙂
Ja en de solo 600cc is ook niet veel langzamer dan de 1000,s
 
Er is dit jaar best wel wat aan de veiligheid gedaan geloof ik, helaas niet echt met het gewenste resultaat. Maar dragen die coureurs eigenlijk verplicht air-bag pakken? Heb niet zoveel gekeken behalve wat samenvattingen, maar ik zag het volgens mij niet :?
 
Er is dit jaar best wel wat aan de veiligheid gedaan geloof ik, helaas niet echt met het gewenste resultaat. Maar dragen die coureurs eigenlijk verplicht air-bag pakken? Heb niet zoveel gekeken behalve wat samenvattingen, maar ik zag het volgens mij niet :?
daarentegen heeft de organisatie vele oudgediende marshalls tegen zich in het harnas gejaagd....het fijne weet ik er niet van, maar velen hebben na jarenlange trouwe dienst bedankt voor de eer. Vandaar nu ook problemen om genoeg marshalls beschikbaar te hebben.
 
daarentegen heeft de organisatie vele oudgediende marshalls tegen zich in het harnas gejaagd....het fijne weet ik er niet van, maar velen hebben na jarenlange trouwe dienst bedankt voor de eer. Vandaar nu ook problemen om genoeg marshalls beschikbaar te hebben.
Oei, dat klinkt als een slecht verhaal.... die vrijwilligers heb je, ook bij zo'n evenement gewoon keihard nodig.
 
Er is dit jaar best wel wat aan de veiligheid gedaan geloof ik, helaas niet echt met het gewenste resultaat. Maar dragen die coureurs eigenlijk verplicht air-bag pakken? Heb niet zoveel gekeken behalve wat samenvattingen, maar ik zag het volgens mij niet :?
Heb er wel een paar gezien die zo`n pak aan hadden , maar zal niet voor iedereen haalbaar zijn i.v.m. de kosten.
 
Er is dit jaar best wel wat aan de veiligheid gedaan geloof ik, helaas niet echt met het gewenste resultaat. Maar dragen die coureurs eigenlijk verplicht air-bag pakken? Heb niet zoveel gekeken behalve wat samenvattingen, maar ik zag het volgens mij niet :?
Zou dat veel verschil maken? Air bag pak zal extra bescherming bieden als je de grindbak in schuift, maar tegen een boom of muur zal het niet veel uit halen. De impact die daarmee gemoeid gaat is te groot lijkt me. Ik vraag me echt af of je het wel veiliger kan maken. Snelheidslimiet van 200 per uur instellen? 😊
 
Zou dat veel verschil maken? Air bag pak zal extra bescherming bieden als je de grindbak in schuift, maar tegen een boom of muur zal het niet veel uit halen. De impact die daarmee gemoeid gaat is te groot lijkt me. Ik vraag me echt af of je het wel veiliger kan maken. Snelheidslimiet van 200 per uur instellen? 😊
Heb je zeker een punt met dat air-bag pak. Maar ik vroeg het me gewoon af. Heel veel veiliger wordt daar moeilijk. Je kan niet overal van die luchtkussens neerzetten. Die ruimte is er simpelweg niet
 
Heb er wel een paar gezien die zo`n pak aan hadden , maar zal niet voor iedereen haalbaar zijn i.v.m. de kosten.
Dat is toch wel raar eigenlijk. Het hele avontuur daar is ook niet bepaald gratis. Maar het zijn inderdaad wel 90% amateurs daar. Dus dan is het ieder dubbeltje op zijn kant
 
Volgens de organisatie gaat de senior race gewoon door om 1100 uur over 6 ronden, mede omdat vele Marshalls zich aanmeldden om nog 1 dag extra te blijven. Vrijwilligers chapeau👍👍
 
Laatst bewerkt:
Maar goed dat omwonende daar niet van zulke zeikerds zijn zoals hier,het is best wel wat om tijdens die wedstrijden
motoren volgas je huis voorbij horen razen.Hier in NL hadden tree huggers,groene rukkers,klagers tegen herrie allang commissies opgericht om het
te laten verbieden.
 
Maar goed dat omwonende daar niet van zulke zeikerds zijn zoals hier,het is best wel wat om tijdens die wedstrijden
motoren volgas je huis voorbij horen razen.Hier in NL hadden tree huggers,groene rukkers,klagers tegen herrie allang commissies opgericht om het
te laten verbieden.
En de geitenharen sokken met sandalen en pijp.
Mijn buren komen uit Drenthe en klagen bijna iedere dag over vliegtuigen :r
 
Aaaah...... The good old days.....

170441344_226313505901873_5201939818028971689_n.png



a0873888.jpg



Scannen0098.jpg



Scannen0094.jpg



Scannen0080.jpg




b5920302.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laten we wel zijn, er doet geen enkele MotoGP of Worldsbk rijder mee op Isle of Man , NW , Trandagee of waar dan ook in RRR.
De Road Racing scene is in feite een wedstrijd in wie het hardst durft/kan rijden in zeer gevaarlijke omstandigheden.
Fascinerend om te zien blijft het. Maar mannen van ruim 50, met een aardig buikje die mee doen voor top 10 plaatsen, is natuurlijk totaal iets anders dan de afgetrainde atleten die MvdM en al die andere helden zijn. In die zin is het appels en peren vergelijken.
beetje kort door de bocht dit, maar goed een ex-GP rijder als Danny Webb kwam/komt niet in de buurt van het podium op Man...
 
Terug
Bovenaan Onderaan