Lekkende uitlaat...

Diablo one

Die hard MF'er
20 feb 2012
285
0
Iemand een oplossing voor lekkende uitlaat tussen collector en linkpijpje..??

Wat stop ik er best tussen ?

Thx

img0097jd.jpg
 
Siliconenkit (HT) is meestal maar geschikt tot 400 graden en derhalve slechts aan te wenden aan het eind van de uitlaat bij de demper.
Zelf gebruik ik bij montage speciale high temp kit die geschikt is tot 800 graden, maar voor de huis tuin en keuken biker is Gun Gum of beter nog, Firegum (van hetzelfde merk) heel goed bruikbaar.
Wel de zaak even los nemen en daarna licht insmeren en weer monteren, niet als alles nog vast zit "aansmeren"

Holts Gun Gum Paste | Driveway Car Care & Maintenance


Maareh, dit lijkt me toch meer een topic voor de technische rubriek ???
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nooit zo'n vertrouwen in dat gun gum spul, zeker niet bij motoren. Het wordt hard (dat is uiteraard ook de bedoeling) maar springt dan meestal kapot door de trillingen, vaak al binnen enkele weken.

De beste oplossing lijkt me om die bochten beter pas te laten maken, ze lijken me nu wel erg ruim (of ligt dat aan mij?). De laatste afdichting kun je dan doen met siliconenpasta.
 
Laatst bewerkt:
Gungum werkt niet, dat wordt hard en trilt er tussenuit. Siliconenkit werkt idd alleen bij de demper (of je moet hittebestendige hebben). Goeie hittebestendige kit werkt t beste, maar dan moet je wel kit hebben die niet alleen hard wordt als je 'm klemt, maar ook uit zichzelf droogt.
Wat ik weleens heb gedaan in de pijp die erin schuift goed heet stoken en een beetje ruimen door er bijvoorbeeld een goed passende dop in te meppen. Past ie weer perfect!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan