Velgen stralen + spuiten in de buurt van Nijmegen?

DPP

Die hard MF'er
10 apr 2009
601
11
Nijmegen
Weet iemand een adres voor het bovenstaande? Ben bezig met het opknappen van een motor, heb nu de eerste radiateurkap met de hand geschuurd en ben er nu al klaar mee :-).

Thx!
 
@Michelblade thx, zal xe morgenbellen.

@Martell Ja kan ook, maakt me opzich niet uit. Het is wel de bedoeling dat ze weer dezelfde kleur krijgen. Dacht dat poedercoaten maar een beperkt aantal kleuren heeft? Het zijn er5 velgen btw.
 
@ Dpp

Nee poedercoaten kan in alle kleuren die je maar kant bedenken :)
Zelfs blanke lak poedercoaten komt regelmatig voor.

Als je een beetje handig bent en je hebt een goede compressor kun je ook gewoon voor 4 tientjes zelf een straalpistool kopen en dan zelf buiten aan de gang gaan.

http://i1091.photobucket.com/albums/i398/Tom_heuvel/IMG_2768.jpg

http://i1091.photobucket.com/albums/i398/Tom_heuvel/IMG_2771.jpg

Maar als je een hele grote velg hebt van een Supersport ofzo dan lijkt het mij veel teveel werk om zelf te doen :)

Groeten en succes ermee.
 
@Tvdh Ziet er goed uit. Maar om dat resultaat te krijgen zal het denk ik meer zijn dan alleen een compressor + straalpistool. Zandstralen is toch niet alleen het pistool, of zit er een resevoir bij (heb geen idee hoe het werkt)? Hoe heb je het spuitwerk gedaan? Met de hand of ook met compressor + spuit gereedschap?

Het is een oud fietsje en heb hem goedkoop gekocht, met als doel woonwerk verkeer. Ik wilde hem alleen technisch in orde maken, maar ik merk dat het project steeds verder uitweid :-). Heb nog een Vespa 50 special staan en die is binnenkort aan de beurt, dus misschien is de investering in een compressor geen slecht idee.

Kun je mij een goede prijs/kwaliteit compressor aangeven? Wil hem ook kunnen gebruiken om te sleutelen en hij moet niet de hele tijd staan te loeien.
 
@ dpp

Oh sorry ja ik had daar misschien wel wat meer info over kunnen geven.
kan zo geen afbeelding vinden van de mijne maar dit is het idee.

Kennisgeving voor omleiding

Dat reservior zit er met schroefdraad opgedraaid en dat kun je dan gewoon steeds blijven vullen.
Wij hebben wel een joekel van een compressor maar je moet eigenlijk uit zien te vinden hoeveel liter lucht per minuut je voor zoiets nodig hebt en dan een compressor kopen die meer opbrengt dan dat het pistool verbruikt, dan kom je nooit zonder lucht te staan.
En des te groter de luchttank des te minder de compressor aanslaat ;)

Zak straalgrid van 20 kilo kostte 12 euro ofzo trouwens, wel opletten met hoe grof het is!
De velgen van mij zijn van giet aluminium dus die waren zich eigen al een beetje grof.

Die velg heb ik trouwens bijna helemaal met verfafbijt gedaan en alle lastige hoekjes enzo even met het straalpistool gedaan.
Spuitwerk is gewoon met een spuitbus gedaan ( wel een goede kwaliteit ) 2 lagen en volgens mij zonder blanke lak.
De remtrommel heb ik wel in de blanke lak gezet :)

Groeten en succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
@Tvdh Ziet er goed uit. Maar om dat resultaat te krijgen zal het denk ik meer zijn dan alleen een compressor + straalpistool. Zandstralen is toch niet alleen het pistool, of zit er een resevoir bij (heb geen idee hoe het werkt)? Hoe heb je het spuitwerk gedaan? Met de hand of ook met compressor + spuit gereedschap?

Het is een oud fietsje en heb hem goedkoop gekocht, met als doel woonwerk verkeer. Ik wilde hem alleen technisch in orde maken, maar ik merk dat het project steeds verder uitweid :-). Heb nog een Vespa 50 special staan en die is binnenkort aan de beurt, dus misschien is de investering in een compressor geen slecht idee.

Kun je mij een goede prijs/kwaliteit compressor aangeven? Wil hem ook kunnen gebruiken om te sleutelen en hij moet niet de hele tijd staan te loeien.
Lees je maar eens in in de benodigde compressor tbv stralen.
Met al het andere spul er bij, gok ik er op dat het duurder gaat uitvallen dan je motor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan