SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
heeft iemand interesse in:

originele achterveer,
originele voorveren,
originele kuipruitje,
blanke RAW glaasjes tbv de originele knipperlichtunits?

alles komt van de SV650S (99-02), en op het ruitje na past het ook op de SV650N.
Bij interesse in één of meerdere onderdelen graag een PBtje.

full
 
Laatst bewerkt:
weet iemand van jullie welke spatborden allemaal tussen de originele onderpoten van de SV650 van het eerste type (99-02) passen? Die er zo tussen kunnen dus.

Past die van de 2e generatie SV650?
Past die van een andere Suzuki?

Ooit eens een ingekort VX800 spatbord op mijn GSX600F gezet, dat past qua breedte en montagegaatjes prima.
Maar wat is compatible met de 1st gen SV650??

Heeft iemand iets liggen voor weinig?
Hoeft niet mooi te zijn, wel heel.
 
Leuk bandje om te zien hoor, ben benieuwd hoe dat rijdt

Geen idee welke spatborden uitwisselbaar zijn met de SV. Ben je op zoek naar iets anders of is een origineel spatbord ook ok?
Ik heb nog een originele blauwe liggen, lak heeft wel twee slijtplekjes van spanbanden. Verder onbeschadigd en inclusief bevestigingsmateriaal.
 
ruilen voor die 2 blanke knipperlichtglaasjes die ik dan kom brengen??

Bandjes doen het wel goed, maar moet ze nog wel even inrijden.
Ze zijn wat minder puntig dan normale sportbanden, dus sturen war zwaarder en zijn iets minder gemakkelijk te corrigeren. Iets meer onderstuur tov sportbanden, dus wat meer in de bocht drukken. Achterband geeft af en toe nog wel eens het gevoel iets te vervormen. Het profiel zal er ook niet positief aan bijdragen. Ga nog wat proberen met iets meer bandenspanning achter, en mijn ervaring is ook dat benden na minstens 500 km pas voelen zoals ze zouden moeten. Wel veel grip!!
 
Even voor de eigenaren van de 3rd gen SV650 (2016 modellen dus):
Wat is er allemaal al aan veranderd tov origineel??
Foto's ?? :}
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik heb sinds koort ook een sv! Een 650 uit 2001.
Het is het model met kuipruit maar in het voorjaar wil ik hem ombouwen naar een naked achtige fiets.
Ik kwam dit voorbeeld op het web tegen:

cafe-racer-suzuki-sv-4.jpg


Ze noemen het een caferacer maar zoveel is er niet aan veranderd toch?
Ik hoop dat er koplampsets verkrijgbaar zijn, komende week ga ik me er eens goed in verdiepen!
Voorlopig gewoon even lekker rijden en genieten van dit mooie najaar, prachtfiets!
 
Laatst bewerkt:
Afgezien van de matzwarte kleur, verwijderde duogreep en achterkettingscherm lijkt het wel verrekte veel op een standaard SV650N. Zelfs hetzelfde tellersetje gebruikt. Beetje moeilijk te zien onder deze hoek, maar ik meen te herkennen dat de schetplaten ook van de N zijn en niet van de S. Daarnaast heeft de radiateur van die covers aan de zijkanten en die passen niet 'zomaar' op de radiateur van de S, want daar zitten de montagepunten voor het insnappen van de topkuipbevestiging in de weg. Ik denk dus dat dit gewoon een van oorsprong N versie is. Maar dat weerhoudt je natuurlijk niet om een S te ver Nnen.
Koplampunit aanpassen is niet moeilijk. Die zijn origineel ws wel te vinden Is mij ook gelukt voor ombouw van een S naar een N met clipons, maar er is ook genoeg universeels te vinden via custombikeonderdelen.nl of dergelijke zaakjes. Een paar dingetjes waar je rekening mee moet houden:
1. Je hebt een paar kilometer aan kabelboom 'over' die je kwijt moet zien te raken. De kabels in de topkuip kun je niet zomaar laten vervallen want dan doet de boel het niet meer. Het hele stuk dat je over hebt zul je ergens weg moeten werken. Ik heb er zelf een soort van 'vogelnestje' van gevouwen onder de tank en dan tegen het frame aan omdat anders het luchtfilterhuis er niet meer in kan.
2. De SV650S heeft een dubbele koplamp. Bij dimlicht brandt er een lamp en bij grootlicht branden er twee. De benodigde draden doorknippen en aan de fitting voor de enkele duplolamp in je nieuwe ronde lamp solderen zal het probleem niet zijn, maar houd er rekening mee dat je bij groot licht beide gloeidraden in de lamp hebt branden, waardoor deze 115W warmte ontwikkelt. Ik heb er nog niet lang mee gereden (met groot licht), maar denk dat het erg warm wordt. Veiliger om er een relais tussen te zetten waardoor de dimgloeispiraal uit gaat zodra je de grootlichtgloeispiraal gaat branden.
3. last but not least. De grootste uitdaging is het dashboardje. Ik ging ervan uit dat de stekker aan de kabelboom van de S en de N identiek zou zijn, dus dat de dashboardjes van de S en de N uitwisselbaar zouden zijn. Dat bleek helaas niet het geval. Het standaard dashboardje van de N past dus niet 'zomaar' op een N en vice versa. Wat je zou kunnen doen is de hele kabeboom vervangen door die van een N (dan heb je ook de 'problemen van 1 en 2 niet) , maar je kunt ook een universeel electronisch dashbordje gebruiken. Er zijn hele mooie spullen te koop (wel duur). Ik heb daar geen ervaring mee, maar het schijnt voor iemand met verstand van electronica niet zo lastig te zijn het aan te sluiten. Ik heb het wel recent gezien op een SV van het eerste type, alleen het benzinelampje zal lastig worden, want de sensor geeft twee verschillende signalen af en moet gevoed worden .......
Ik heb het zelf opgelost door gewoon het originele dashboardje van de S te blijven gebruiken. Simpele metalen stripjes gebogen om het te bevestigen en een fly-screen ervoor om het zaakje mooi weg te werken en het er een beetje te laten uitzien (en droog en vliegvrij te houden). Dat werkt prima.
Ik denk dat het niet de bedoeling is om op MF reclame te maken voor een topic op een forum van de conculega's, maar ik doe het toch want mijn hele ombouw en de uitdagingen die ik daarbij had op te lossen staat er met foto's etc in aangegeven, en echt concurrentiegevoelig is het toch niet.....
SV Contact Club • Toon onderwerp - Ombouw SV650S naar ongeveer een SV650 N
Van een S een N maken is wel slim als je voor de sportievere zitpositie gaat.
stuur een stuk lager en de voetsteunen iets verder naar achteren maakt veel uit. Dit achteraf op een N doen kan ook (ook dat heb ik gedaan), maar als je toch de zitpositie van een S wilt kun je prijstechnisch gezien beter vanuit de S een N maken , dan een N aanpassen aan de zitpositie van een S.
Doe jezelf nog 1 plezier als je de standaard veren in de voorvork hebt. Gooi ze eruit inclusief de vulbussen en de 10W vorkolie en doe er WP of iets dergelijks en 15W vorkolie (en de meegeleverde korte bussen) in. Dat scheel zo enorm veel!!
HEEL VEEL SUCCES EN PLEZIER MET HET OMBOUWEN!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe pijpje zit erop, zonder db killer aso hard, dus ik rijd rond met db killer erin en dat is al een behoorlijk stukje geluid. Het is dan wel niet de kleur die ik in gedachten had (wilde zwart), maar goed dat is mijn eigen schuld geweest, heb dat niet duidelijk genoeg naar voren laten komen in mijn communicatie met Bolski.

 
Laatst bewerkt:
Einddemper ziet er toch leuk uit? Mooie verbetering tov het origineel.
Geluid is via youtube niet zo hard, maar een PC tweetertje heeft altijd een wat vertekend beeld. Mijn sportpijpje maakt met de dB killer erin ook nog meer herrie dan de Yoshi zonder, dus dat zegt niet alles...
De kleur is persoonlijke voorkeur, ik vind dit blank RVS (dat is het toch?) wel mooi hoor.
Kon je 'm niet ruilen bij Bolski voordat je er ook maar iets mee had gedaan (niet gemonteerd gehad etc)?
De meeste bedrijven doen dat wel als blijkt dat het echt een vergissing of communicatiestoornis is geweest.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info Roger, alle informatie die ik nodig had!
Geen dank. Juist voor zulk soort dingen is een forum waardevol toch? Nogmaals succes en als je nog dingen tegenkomt even posten (hier of in het andere forum).
 
Klopt Roger, rvs is niet lelijk, maar denk dat hij in zwart wel mooier was geweest.
Uiteindelijk is het mijn eigen schuld, ik heb alle e-mail verkeer nagelezen, en ik heb het nergens over zwart gehad, enkel over rvs, en ook het bedrag dat ik betaalde was te laag voor zwart. Wellicht had ik hem nog kunnen ruilen, maar iets met al 3 week gewacht en te ongeduldig om nóg 3 week te wachten :o

Mijn telefoon opname doet het geluid inderdaad niet tot zijn recht komen, niveautje auto alarm doen afgaan zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort ben ik ook eigenaar van een sv650N. Hiervoor een xt660x gereden. Lekkere motor, maar ga er nog mooie kleine laser gp style dempers (van een R6) op klussen i.p.v. die lompe yoshi.
full
 
Sinds kort ben ik ook eigenaar van een sv650N. Hiervoor een xt660x gereden. Lekkere motor, maar ga er nog mooie kleine laser gp style dempers (van een R6) op klussen i.p.v. die lompe yoshi.
Ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
De V-Twin is toch wel heel anders dan een R6 viercilinder.
Ik heb zelf ook exact zo'n Yoshi, en ik heb 'm inmiddels vervangen door een uitlaat van de R1.
Een Shark, vrij korte 'conventionele' einddemper, semi-open met dB-killer en E keur !!
Op een R1 is ie wellicht aan de stille 'legale' kant, maar op de SV is ie luider dan de Yoshi (en die is al niet echt stil).
Zo'n kort GP uitlaatje dat in feite voor een 600 cc viercilinder is zal zich om deze reden waarschijnlijk ook lekker laten horen op de SV verwacht ik. We zie het fototje wel verschijnen hoop ik.
En mooi staan zal het ook !!
 
Laatst bewerkt:
koplamp en voorspatbord nog in kleur, een racenummer op de kont en een racestreep (zoals op de triumph). deze soep is zonder onderkuip, maar die blijft er uiteraard op.
Dat zier er supergaaf uit!! :}
 
Ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
De V-Twin is toch wel heel anders dan een R6 viercilinder.
Ik heb zelf ook exact zo'n Yoshi, en ik heb 'm inmiddels vervangen door een uitlaat van de R1.
Een Shark, vrij korte 'conventionele' einddemper, semi-open met dB-killer en E keur !!
Op een R1 is ie wellicht aan de stille 'legale' kant, maar op de SV is ie luider dan de Yoshi (en die is al niet echt stil).
Zo'n kort GP uitlaatje dat in feite voor een 600 cc viercilinder is zal zich om deze reden waarschijnlijk ook lekker laten horen op de SV verwacht ik. We zie het fototje wel verschijnen hoop ik.
En mooi staan zal het ook !!

Zag die van jou ja. Ziet er ook goed uit! Waarschijnlijk zit hij er volgend weekend op. Zal dan wel ff een plaatje schieten :)
 
Sinds vandaag ook trotse eigenaar van een sv650n uit 2004. Een nette motor met (maar) 11000km op de teller, originele motor m.u.v. de LeoVince uitlaat. Voorheen 1,5 jaar gereden op een Honda CB-1 en moet zeggen dat dit toch wel even heel wat anders is in positieve zin :)

Als het budget er een beetje naar is misschien wat modificaties.
Hopende dat het weer deze herfst een beetje goed blijft.
full
 
Laser uitlaatje :]
Wat ONTZETTEND GAAF!!!!
Was dit nou de uitlaat die je eigenlijk in zwart wilde hebben??
Is toch veel mooier zo dan in het zwart, zeker omdat de rest van de uitlaat ook in blank is. En het steekt mooier af tegen de toch al donkerder achtergrond (wiel/band/spatbord). Mooi hoor!!
Ik heb hier ook een tijdje naar gezocht , maar ben alleen maar dingen tegengekomen die veel duurder waren dan ik eraan wilde besteden. Hoe klinkt ie? Is ie legaal met dB killer, of hoe dan ook alleen voor circuitgebruik? (niet dat je daar wat van aan moet trekken overigens).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan