SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
14469625_10210087701209640_1631051941905362626_n.jpg

in de maak
jerryt in "sv650 streetfighter van de vrouw"
voor het volgen. en ja we proberen de rsv mille achterbrug er in te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ONTZETTEND GAAF!!!!
Was dit nou de uitlaat die je eigenlijk in zwart wilde hebben??
Is toch veel mooier zo dan in het zwart, zeker omdat de rest van de uitlaat ook in blank is. En het steekt mooier af tegen de toch al donkerder achtergrond (wiel/band/spatbord). Mooi hoor!!
Ik heb hier ook een tijdje naar gezocht , maar ben alleen maar dingen tegengekomen die veel duurder waren dan ik eraan wilde besteden. Hoe klinkt ie? Is ie legaal met dB killer, of hoe dan ook alleen voor circuitgebruik? (niet dat je daar wat van aan moet trekken overigens).

Deze komt van de r6 met e keur. Hij gaat wel wat harder dan de yoshimura maar deze was dan ook best tam. Lekker fel geluid :} niet onbeschoft hard. Deze heeft standaard geen killers
 
Mooi! Dat ie meer geluid maakt dan de Yoshi verbaast me niet. De demperkarakteristiek is voor de toonhoogte en pulsering van een 4-cilinder motor. Een SV is toch wat anders. Mijn E-gekeurde R1/R6 demper is ook een stuk luider dan mag op de SV. knalt er heerlijk op los, ook mooi bij gas half dicht doen, lekkere 'te rijk mengsel - knallen'
Veel plezier ermee.
 
Boonstra heeft weer een SV650 in delen in de 'aanbieding.'
Jammer dat het zo'n pokke-eind weg is , en verder is ie best aan de prijs.
Gele SV650S van het eerste model (99-02).

Mooi spatbordje gezien voor het vervangen van dat van mijn SV.
Het heeft een klein beetje schade van een auto die ik er even een kusje mee heb gegeven. stukje verf eraf en twee barstjes thv. de vorpoten van het naar beneden 'knikken.'

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...ca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=3

Voor 30 Euro ex. verzenden denk ik echter dat ik de barstjes even lijm en het dingetje even ga voorzien van een vers laagje lak (met de zwarte 'Triumph' strepen die ik ook op fly-screen en tank heb). Is dat tenminste ook een keer gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde dat het aankomende nacht kan gaan vriezen. :?
De wegbeheerders nemen met een beetje pech het zekere voor het onzekere en sturen de pekelwagens de weg op. Ik heb ook het zekere voor het onzekere genomen, dus heb net alle blanke delen (bouten, schetsplaten, koppelingen van remslangen, etc etc ) in de Vaseline spray gezet. Het vuil plakt er van alle kanten aan, dus volgend jaar is het weer zo zwart als het maar kan, maar bouten etc zitten brandschoon en zonder roest of andere oxidatieverschijnselen onder de zwarte 'beschermlaag.'
Het enige van de SV wat er in de jaren echt niet mooier op is geworden zijn de onderpoten.
Een bekend verschijnsel, want je ziet het bij heel veel SV's.
Remzuigers en de bewegende remdelen ingesppoten met koperspray, zodat daar waarschijnlijk ook niet heel veel ellende van te verwachten is. Ik zit er niet op te wachten om midden in de winter in een onverwarmde garage mijn remzuigers weer gangbaar te moeten maken..
Al met al: ik helemaal klaar voor de winter.
:r :r :r :r :r :r
Als je dit nog moet doen: beter een maand te vroeg dan een dag te laat. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Geen last van, die van mij staat al ruim een maand op de paddocks in wintermodus.
Ben ik even blij dat ik daar een Z1000 voor heb _O-
Kan ik tenminste door blijven rijden op mijn SV. :P

Nee serieus, hij wordt er echt niet mooier op, maar 1 motor de winter doorrijden is voor mij zo ongeveer noodzakelijk.
Als je je motor niet nodig hebt in de winter is het verreweg het beste deze netjes gepoetst en evt met de blanke delen in de WD40 / dieselolie oid, met de banden van de grond, tank tot de rand gevuld met ethanolvrije benzine (shell V-power of BP Ultimate), en de accu eruit te stallen. Na de winter de accu er weer in, even een snel poetsbeurtje, op het start-knopje drukken (of aantrappen igv mijn Z) en . . . .
:] :] :] :] :]

En om mezelf even te quoten:
"Ben ik even blij dat ik daar een Z1000 voor heb :} "

Fijne winter!!
 
Laatst bewerkt:
nou een keer geen fotoshop ;)
VET GAAF!!!
Wat voor kleur gaat het kontje/zitje worden?
Wit (en de lamp en spatbord ook) of alles wat nu wit is ook hoogglans zwart zoals tank en belly pan?
 
Laatst bewerkt:
14595735_10210356022677509_4307290627983748191_n.jpg

de motor word waarschijnlijk zwart of antraciet met rode metalic er in en dan deze bloemen over de motor. niet de gehele motor maar ik denk in een lijn van koplamp over de tank naar de andere kant en dan aan 1 kant de kont omhoog.

5 december gaan we naar de spuiter om alles vast te leggen.
 
de motor word waarschijnlijk zwart of antraciet met rode metalic er in en dan deze bloemen over de motor. niet de gehele motor maar ik denk in een lijn van koplamp over de tank naar de andere kant en dan aan 1 kant de kont omhoog.
5 december gaan we naar de spuiter om alles vast te leggen.
Heel bijzonder. Alsof ie in één kleur nog niet uniek genoeg is. Ik heb heel benieuwd naar het eindresultaat! :Y
Uitdaging voor de spuiter!
 
Hallo nakende sv rijders, :P

Nu ben ik in het bezit van een SV650S uit 2006. Nu heb ik het idee om deze te gaan ombouwen tot naked.
Vraag is of iemand van jullie hier nog wat spul heeft liggen voor de ombouw, en dan ben ik met name opzoek naar de koplamp met bevestiging en flyscreen (liefst blauw) en de kroonplaat. Stuur, stuurklemmen en kabels koop ik denk ik allemaal aftermarket. Setje v-trec handels en bar-end mirrors moeten het geheel afmaken. Of ben ik nog wat over het hoofd gezien?

Misschien dat er ook nog verstralers op komen. Vooral omdat ik dat wel gaaf vind staan :) Maar dat zien we nog dan nog wel.

Bvd,

Laurens

PS: mocht je iets hebben liggen mag je ook direct een pb doen ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo sv rijders.

Voor de sv650s uit 2004 van mijn zus ben ik op zoek naar een ombouw set voor een superbike stuur.

Mocht je er vanaf willen dan hoor ik het graag.
Eventueel mocht het gemonteerd zitten en je wilt terug naar clippons, dan hoor ik dit ook graag.

Gr Pieter
 
HELP!
Ik krijg mijn onderpoot niet uit de binnenpoot.
Bout waarmee de dempergroep vastzit aan de onderkant eruit, olie eruit, veer eruit.
Borgclip van de oliekeerring af, poot kan zakken tot onderaan (waar de glans ophoudt) en daarna wil ie niet meer verder. Er zit een soort van 'stuit.' Nu weet ik dat er nog een aantal ringen onder de keerring zit, maar houden deze de boel tegen?
En hoe krijg ik het nu verder los? Is het de bedoeling dat ik de boel licht met een hamer uit elkaar probeer te tikken, waarbij de 'ringen' van de binnenpoot af moeten glijden.
Het voelt als een vrij harde stuit, meer dan iets dat tegen de onderkant van de rubberen keerring aan stuit. Dat zou in mijn beleving zachter moeten voelen.
Eerdere poten heb ik tenzij de dempergroep meedraaide met de bout (wat nu niet het geval is, wwant die is loos) altijd zo uit elkaar kunnen trekken.
't gaat echt om het laatste stukkie.
Alvast dank voor hulp..
full
 
Beetje snelheid maken met je buitenpoot, dan floept die keerring zo uit z'n passing. Je zit tegen je glijlager aan met de stalen ring onder je keerring.

Pas op voor de vloer, zonde van de onderkant van je poot.. Kussentje eronder?
 
Beetje snelheid maken met je buitenpoot, dan floept die keerring zo uit z'n passing. Je zit tegen je glijlager aan met de stalen ring onder je keerring.
Pas op voor de vloer, zonde van de onderkant van je poot.. Kussentje eronder?
Hoi WimPak (ik weet beter, maar voor de privacy ;) )
Dank voor je snelle reactie. Is dit echt de bedoeling zo?
Dus het ligt er wel aan dat de keerring zo strak in de passing in de onderpoot zit?
Als ik het goed zie in de manual zit er nog een ring onder de keerring.
Stuit die dan nu tegen een ring aan die strak om de binnenpoot zit?
In dat geval zal die er ook vanaf glijden toch?
Is dat de bedoeling?

Ik heb een werkmat onder de motor liggen (zie foto), dus de vloer beschadigen doe ik niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Om je binnenpoot zit inderdaad een glijlager, maar die zit opgesloten, dus zal normaal gezien blijven zitten. Die keerring zit gewoon een beetje vastgerot ja. Paar keer heuten met je onderpoot en je hebt m los, kan geen kwaad. Ga vooral niet met een hamer op de rand van je buitenpoot slaan want die sla je stuk.

Graag gedaan natuurlijk :t
 
Als ik al zou gaan hameren zou het op een houten 'hulpklos' zijn, maar ik ga met gepast geweld aan de onderpoot trekken. THX!
 
Dit lijkt me toch ook nog wel een keer heel gaaf om met mijn 'reserve-SV' te doen.
Je hebt er qua praktisch nut zowat niets aan want meer dan een rugzak en een tanktasje krijg je niet mee, maar daar gaat het dan ook niet om. Van de andere kent, voor woon-werk verkeer is het meer dan genoeg.
Ik heb dan wel de 1e generatie SV650, maar dat komt in essentie wel op hetzelfde neer.
Zo'n minimalistisch koplampje is zo te koop, een mini dashboardje zal lastiger worden.
Misschien zelf maken. De controlelampjes heb je natuurlijk zo in elkaar en door een alu plaatje geboord, voor snelheidsmetertje zon fietscomputertje. Ín feite ben je er dan aan de voorkant. Achterframe vervangen door iets wat je moet laten lassen, en een kentekenplaat en verlichtingsdingetje eraan als je ermee de weg op wilt. Zal eens kijken of er allemaal aan te komen is. Is wel een bijzondere vertoning zo. Leuk voor de fun. :Y
En uitlaat onder het blok (zoals tegenwoordig helemaal in is) maakt 'm optisch nog korter. Zal niet heel gemakkelijk worden, want de achterbocht komt vrij ver naar achteren in de collector.
full

O shit. heel die accuzooi, CDI, zekeringbox etc moet je ook ergens anders kwijt zien te raken. Dat zal ook nog een uitdaging worden, onder de tank kun je niet zoveel meer kwijt, tenzij je de airbox laat vervallen en de motor door power filtertjes laat ademen. Dat zaakje een beetje netjes wegwerken is waarschijnlijk nog wel het meeste werk van alles. -O- -O-
 
Laatst bewerkt:
en wat de accu betreft. gewoon een gelaccubakje maken tussen het subframe (heb geen gelaccu en daarom is mijn bakje wat groter)
14595811_10210086790026861_915218479180708136_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
en wat de accu betreft. gewoon een gelaccubakje maken tussen het subframe (heb geen gelaccu en daarom is mijn bakje wat groter)
Dat kan inderdaad als je nog iets van een kontje overhoudt zoals bij jouw SV het geval is. Als het nog minimaler moet, met alleen een plankje om op te zitten en verder niets, zal er flink wat naar voren gewerkt moeten worden. Accu, starrelais, zekerringkastje, CDI, spanningsregelaar en achterremreservoir. Dat gaat een flinke uitdaging worden het allemaal kwijt te raken. Ik denk dat dat in mijn geval het meeste werk gaat worden van het hele opbouwproject. De rest is relatief eenvoudig, want àls ik het ga doen ga ik geen andere voorvork en zo plaatsen, dus de basis blijft hetzelfde.
de boel aan de voorkant klein maken (dubbele projectiekoplampen of zo) en met meubelbuis een subframepje in elkaar zetten en een plankje bekleden ;). Dat is op zich het werk niet.

Heb Heb jij alle onderdelen die origineel een plaats in het kontje hebben daar nu nog steeds zitten, of heb je iets naar voren moeten trekken? In feite zou de hele kabelboom met toeters en bellen eraan van de achterkant naar onder de tank kunnen om de onderdelen daar een plaatsje te geven , maar ik denk dat het er erg vol zal worden. Voor de SR is het zeker niet goed, want die zal te warm worden, dus moet ergens op een iets koelere plaats. Remreservoir zal met langere leidingen tegen de binnenkant van de verticale frame-plaat aankunnen.

Heb jij de originele luchtfilterkast er nog in?

ps. Dit is een wat minder recente foto toch? tegenwoordig heb je het kenteken achter de achterband, of vergis ik me en had ik dat bij de SV van iemand anders gezien. Die uitlaatjes zijn ook wel erg gaaf. Zeker zelf gemaakt ....
 
Laatst bewerkt:
Dat kan inderdaad als je nog iets van een kontje overhoudt zoals bij jouw SV het geval is. Als het nog minimaler moet, met alleen een plankje om op te zitten en verder niets, zal er flink wat naar voren gewerkt moeten worden. Accu, starrelais, zekerringkastje, CDI, spanningsregelaar en achterremreservoir. Dat gaat een flinke uitdaging worden het allemaal kwijt te raken. Ik denk dat dat in mijn geval het meeste werk gaat worden van het hele opbouwproject. De rest is relatief eenvoudig, want àls ik het ga doen ga ik geen andere voorvork en zo plaatsen, dus de basis blijft hetzelfde.
de boel aan de voorkant klein maken (dubbele projectiekoplampen of zo) en met meubelbuis een subframepje in elkaar zetten en een plankje bekleden ;). Dat is op zich het werk niet.

Heb Heb jij alle onderdelen die origineel een plaats in het kontje hebben daar nu nog steeds zitten, of heb je iets naar voren moeten trekken? In feite zou de hele kabelboom met toeters en bellen eraan van de achterkant naar onder de tank kunnen om de onderdelen daar een plaatsje te geven , maar ik denk dat het er erg vol zal worden. Voor de SR is het zeker niet goed, want die zal te warm worden, dus moet ergens op een iets koelere plaats. Remreservoir zal met langere leidingen tegen de binnenkant van de verticale frame-plaat aankunnen.

Heb jij de originele luchtfilterkast er nog in?

ps. Dit is een wat minder recente foto toch? tegenwoordig heb je het kenteken achter de achterband, of vergis ik me en had ik dat bij de SV van iemand anders gezien. Die uitlaatjes zijn ook wel erg gaaf. Zeker zelf gemaakt ....

bij mij past alles in het kontje idd. maar als je nou de zadelplaat iets 'bol' maakt dan kan je die zooi onder het zadeltje kwijt zonder dat dit lelijk zichtbaar word. heb ze ook wel gezien dat de accu aan de zijkant hangt. dat vind ik helemaal geen porum. als je een gelaccu gebruikt zou je het bakje iets groter kunnen maken dan de accu en dan alsnog alles er in kwijt kunnen en dan kan je er ook makkelijk bij als er wel iets mis is.

en ik had de kentekenplaat achter de achterband hangen. maar de band hapte in de beugel op 1 of andere manier waardoor de beugel afbrak en mijn originele plaat ligt nu ergens tussen heerenveen en bolsward. nooit meer kunnen vinden uiteraard dus nu een mooie 1 op mijn plaat. en moet zeggen dat ik het zo wel mooier vind en hij is super goed leesbaar (beter dan de meeste sportfietsen die um heel schuin zetten. en ik ben bevriend met een motoragent en die zag het probleem ook niet)

hier ook nog even een update van de fiets van mijn vriendin. ga vandaag de motor spuitklaar maken en dan word de motor in februari gespoten.
15675903_10210927058793055_6063982877745529425_o.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan