Alpe d'Huez

fast-frank

MF'er
9 aug 2007
95
0
Hippolytushoef
Ik ga waarschijnlijk dit jaar met de motor richting de Alpe d'Huez. Dit is vanaf af mijn huis, bijna 1200 km..

Ik ben van plan om door Nederland de snelweg te pakken. Maar als ik dit vlakke kikkerlandje verlaten heb, zou ik toch wel graag de mooiere B weggetjes mee willen pakken. Mijn plaatselijke bekendheid in Frankrijk is ongeveer 0. Maar ik kan me zo voorstellen dat iemand van jullie hier wat beter bekend is of misschien zelfs al een leuke route weet.

Ik was niet van plan die 1200 km in één dag weg te rijden, Dus als ik er 1 a 2 overnachtingen bij moet doen is dit geen ramp.

Mijn vraag dan ook: Weet iemand een mooie route vanuit Nederland naar de Alpe d'Huez?
 
Ik heb in 2010 hier overnacht :

http://www.lehorspiste.com/home_nl.aspx

Foto vanuit hotelkamer:

2010-08-16%2520en%252017%2520Ad%2520motorvakantie%2520Franse%2520Alpen%2520128.jpg


Ritje naar Alpe d'Huez:

daarna de andere kant naar beneden via Col de Sarenne


https://picasaweb.google.com/104913215904209786464/20100816Tm20MotorvakantieFranseAlpen
 
Nee, geen Tour. Begin juni is daar het Alpe d'HuZes ( Homepage — Alpe d'HuZes)
Familie doet daar aan mee en ik wil graag ook die kant op om te kijken. Ik wil er echter ook meteen een mooie ritje van maken.

De snelste route red ik wel.. Ik ben eigenlijk geïnteresseerd in de binnendoor route. of een mix van snelweg en binnendoor. Het mooiste zou een kant en klaar Navigatiebestandje zijn. En anders wat via punten waar ik dan zelf m'n route omheen bouw.
 
Laatst bewerkt:
Ergens bij Limburg de grens over. Dan de Eiffel induiken, richting de Vogezen eventueel door Luxemburg. Vervolgens richting Zwitserland en de Jura, eventueel ook een stukje door Zwitserland, en verder mooi wat binnendoor naar de eindbestemming.

Ik ben vorig jaar vanaf Lausanne naar de Eiffel gegaan via die route ongeveer, echt prachtig. Af en toe een stukje snelweg om km's te maken eventueel. Speel eens wat rond in Google maps. Reken er wel op dat je minimaal 2 dagen onderweg bent.
 
Ik heb in 2010 hier overnacht :

http://www.lehorspiste.com/home_nl.aspx

Foto vanuit hotelkamer:

[afbeelding]

Ritje naar Alpe d'Huez:

Wij hebben vanuit deze locatie ook diverse prachtige routes gereden

Wij hebben daar ook overnacht en vandaar diverse routes gereden. Super locatie

daarna de andere kant naar beneden via Col de Sarenne


https://picasaweb.google.com/104913215904209786464/20100816Tm20MotorvakantieFranseAlpen

ook wij hebben hier overnacht, erg gezellig en mooie routes vanaf een vast punt
 
Laatst bewerkt:
Binnendoor goed te doen in een dag... maar dan heb je wel een houten kont is mijn ervaring... en je bent erg moe. Gewoon 2 dagen voor de reis uittrekken is aan te raden leuk via de Vogezen en de Jura.
 
Als je toch die kant op gaat zou ik vanaf Geneve iig de Route de grand alpes nemen. Die komt met de detour langs de alp d'huez.

Naar Geneve moet je dan nog ff wat verzinnen. Dingen zoals bijvoorbeeld het Zwarte woud, waar de B500 (schwarzwaldhochstrasse) een mooie route is.
Eigenlijk ligt het er vooral aan hoeveel tijd je ervoor wil nemen. Met alles binnendoor ben je wel wat extra dagen kwijt natuurlijjk.

Galibier is vanuit de omgeving alp d'huez ook goed te bereiken. vorige jaar met de racefiets naar de alp d'huez geweest om eens gedaan te hebben. In een dag konden we zelfs op de fiets naar de top vd Galibier en terug.
 
Even zitten googelen op routes richting Alpe dHuez. Want een vriend van mij doet dit jaar namelijk mee aan Alpe dHuZes en ik wil in twee of drie dagen die kant op!

Komt erg overeen met jouw verhaal :-).
Wellicht leuk om tzt de plannen naast elkaar te leggen en wellicht een keer kennis te maken om vervolgens de reis samen te maken?

Groet!
Remco
 
Je zou ook hier eens naar kunnen kijken.... klikklak

bevat 3 daagse aanrijroute.

"We hadden geen zin in snelweg. In drie dagen zijn we binnendoor naar de Alpen (Le Grand Bornand) gereden : dag 1 door de Eifel, dag 2 door de Vogezen en dag 3 door de Jura. Voor de route zie : Eifel. In Le Grand Bornand zijn we een week gebleven en toen in 3 dagen naar het Menton....in principe dus in 6 dagen via fantastische toerwegen van huis naar de Middellandse Zee."
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels druk bezig met de routevoorbereiding. Tot nu toe kan ik al veel met de reacties.
Als iemand een kant en klare route van uit holland heeft, houd ik me aanbevolen!
 
Hey Fast_frank en Remol,

Ik heb ook het plan om alpe d'huzes te bezoeken op de motor en zoek ook nog een mooie route ernaar toe.
Heeft 1 van jullie al een route bepaalt en wanneer gaan jullie. Is samen oprijden misschien een optie? Ik wil eigenlijk in 2 dagen er naar toe rijden.

Groet
Bart
VFR1200
 
Als je toch die kant op gaat zou ik vanaf Geneve iig de Route de grand alpes nemen. Die komt met de detour langs de alp d'huez.

Naar Geneve moet je dan nog ff wat verzinnen. Dingen zoals bijvoorbeeld het Zwarte woud, waar de B500 (schwarzwaldhochstrasse) een mooie route is.
Eigenlijk ligt het er vooral aan hoeveel tijd je ervoor wil nemen. Met alles binnendoor ben je wel wat extra dagen kwijt natuurlijjk.

Galibier is vanuit de omgeving alp d'huez ook goed te bereiken. vorige jaar met de racefiets naar de alp d'huez geweest om eens gedaan te hebben. In een dag konden we zelfs op de fiets naar de top vd Galibier en terug.

Ben zelf 4 jaar achter elkaar in Bourg d'Oisans op vakantie geweest (camping le colporteur) om daar te (wielren)fietsen, leuke routes daar zijn naar:

les deux alpes
galibier
madeleine
col de la freire
en alpe d'huez natuurlijk

veel plezier :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan