Het grote ONK OW-Cup topic

Cup-dag op cpz

  • 1 ja

    Stemmen: 67 74,4%
  • 2 nee

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
En terecht vind ik! De regenrace in combinatie met het ACNN was soms bijna blind racen door alle spray. Zo'n achterlichtje geeft je een goed idee waar je voorganger zich bevind. Kleine moeite ook, zo'n lichtje. Ik heb hem er al op zitten. Safety first in deze sport, is mijn mening.
laat daar geen misverstand over zijn......ik heb ook voor gestemd en ga er deze week mee aan de gang
 
En terecht vind ik! De regenrace in combinatie met het ACNN was soms bijna blind racen door alle spray. Zo'n achterlichtje geeft je een goed idee waar je voorganger zich bevind. Kleine moeite ook, zo'n lichtje. Ik heb hem er al op zitten. Safety first in deze sport, is mijn mening.


Dat zou voor iedere fiets moeten gelden wat voor een circuit fiets door het leven gaat. Er vanuitgaande dat straatfietsen op circuitdagen al een achterlicht hebben dat brand (een achterlicht wat niet afgeplakt hoeft te zijn?).

Wat voor een lampje heb je dat gefixed Johan?

Zo iets als beide linkjes, of heb je zelf iets gefabriceerd?

l i n k j e 1

l i n k j e 2
 
Laatst bewerkt:
Er is dus alleen gesteld dat er een regenlicht moet komen, niet in vorm, grootte, positie, etc.?


edit:

Uit de concept OW voorschriften, 4-1-2016.

Veiligheids-achterlicht - Komt nog in stemming
Motoren dienen voorzien te zijn van een werkend rood veiligheids-achterlicht welke bij regen ingeschakeld dient te zijn. De wedstrijdleider bepaalt voorafgaand aan de race of het rode veiligheids-achterlicht ingeschakeld dient te zijn.
Het veiligheids-achterlicht dient midden onder het zitje gemonteerd te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Er is over gesproken en gestemd of dit verplicht moest worden, antwoord: Ja. Positie maakt niet uit, zolang hij goed zichtbaar is (logisch nadenken dus waar je hem plaatst). Geen bouwlamp praktijken(achterligger verblinden), gewoon een zichtbaar rood LED lampje.
 
Laatst bewerkt:
Vorige winter heb ik zo'n regenlicht gemonteerd:

12 volt Universal LED Rear Light Rain /Safety Light For Race Bike Track Day Bike | eBay

$_57.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zit er aan te denken om zo'n fietsLED lampje op mijn gopro montage op de achterkant te maken.
Kun je em er zo weer af klikken.

FF bij Hennie checken. :]
 
Zit er aan te denken om zo'n fietsLED lampje op mijn gopro montage op de achterkant te maken.
Kun je em er zo weer af klikken.

FF bij Hennie checken. :]
precies !! zo heb ik het van de week ook gemaakt , beugeltje gemaakt waar dat kunststof quick release beugeltje op past , kan nu het lampje er zo op en af klikken
zitten 5 felle ledjes in zo`n achterlampje meer dan zat !!
kost een paar euro , niet zo mooi als Jaap ...........maar ja je hebt altijd baas boven baas :+
 
precies !! zo heb ik het van de week ook gemaakt , beugeltje gemaakt waar dat kunststof quick release beugeltje op past , kan nu het lampje er zo op en af klikken
zitten 5 felle ledjes in zo`n achterlampje meer dan zat !!
kost een paar euro , niet zo mooi als Jaap ...........maar ja je hebt altijd baas boven baas :+

Antwoord gekregen van Edwin;

Als het lampje van achter maar zichtbaar is in de regen, punt.
Maakt niet uit wat voor lampje (fietsledje is dus prima) of waar gemonteerd, aldus Edwin.

Mooi, *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan