Crashpads monteren op suzuki gsxr 1000 k5

martijnzx9r

Die hard MF'er
10 apr 2011
567
0
HD
Ik wil een setje LSL craschpads bestellen maar op de site staat dat ik de linker kuip aan moet passen... wat word hiermee bedoeld? Moet ik erin zagen/boren ;( ... Ik kan nergens een foto/ filmpje vinden over de montage o.i.d.
Is er nog een ander merk wat lijkt op de lsl's? waar ik geen aanpassingen hoef te doen..
Ik wil niet van die "deur stoppers" op de brommert, dat ziet er niet uit. Ik vind de LSL namelijk niet overdreven groot en in de gele (banaan) kleur valt t niet zo op ook...
 
Ja, het is gewoon een gat boren en monteren, als je daar niet tegenop ziet dan zijn de LSL Crashpads de beste keuze. LSL doet (als één van de weinige fabrikanten) daadwerkelijk research naar de werking van haar crashpads en het beperken van schade aan het frame, vandaar ook de ietwat afwijkende vorm in vergelijk met wat er nog meer verkrijgbaar is op de markt.
Tevens zijn bij een val de kunststof inserts los verkrijgbaar en hoef je niet direct een complete crashpad te vervangen.

Prijzen voor de crashpads beginnen bij € 35.95 ( met MF korting € 30.55) en voor de montagekit € 29.95 zonder en € 79.95 met adapter ( met MF korting € 25.45 en € 67.95)
 
Ik wil eigenlijk de LSL omdat je ze in de kleur van je bike kan bestellen. Ze vallen niet zo erg op als die "deur stoppers" die op de zx6r van mijn dinnetje zitten. Ik heb al een compleet setje gezien voor 99.- euri.
 
Die van bike design is even duur als de LSL zonder kuip aanpassing. Er zijn 2 soorten van LSL.
1. voor rond de 80,- met kuip aanpassing links.
2. Voor 125,- zonder enige kuip aanpassing..
Maar waarom een ander stukkie alluminium nou 45,- moet kosten zodat je geen aanpassing hoeft te doen snap ik niet.
 
Die van bike design is even duur als de LSL zonder kuip aanpassing. Er zijn 2 soorten van LSL.
Maar waarom een ander stukkie alluminium nou 45,- moet kosten zodat je geen aanpassing hoeft te doen snap ik niet.

Nou, omdat zo'n stukkie wel cnc gefreesd is, dus reken maar uit, afschrijving machine, (en die machine kost al gauw enkele tienduizenden euries) een ventje die het bonk alu in orde maakt en de machine instelt en bedient.
En de winstmarge voor LSL/Importeur en voor mij 8-)
 
Die van bike design is even duur als de LSL zonder kuip aanpassing. Er zijn 2 soorten van LSL.
1. voor rond de 80,- met kuip aanpassing links.
2. Voor 125,- zonder enige kuip aanpassing..
Maar waarom een ander stukkie alluminium nou 45,- moet kosten zodat je geen aanpassing hoeft te doen snap ik niet.

Als je het niet perse van een merk hoeft te hebben kan ik je aanraden veel te speuren op Ebay in China gevestigde bedrijfjes. Afgelopen jaren heb ik veel besteld in China en zonder echte problemen. Soms moet je eens een busje of ander boutje hebben, maar het scheelt daarom ook veel geld ivm een nederlandse leverancier of merk product.
 
Als je het niet perse van een merk hoeft te hebben kan ik je aanraden veel te speuren op Ebay in China gevestigde bedrijfjes. Afgelopen jaren heb ik veel besteld in China en zonder echte problemen. Soms moet je eens een busje of ander boutje hebben, maar het scheelt daarom ook veel geld ivm een nederlandse leverancier of merk product.

En ongetwijfeld zijn die Chinese valblokken ook door en door getest zodat je frame niet gelijk krom is als je een schuiver maakt :W
 
En ongetwijfeld zijn die Chinese valblokken ook door en door getest zodat je frame niet gelijk krom is als je een schuiver maakt :W

Je wilde zeggen dat valblokken van lsl of en ander merk wel getest zijn. :') :W

Ik heb valblokken van bike design, daarmee gaat het ook naar zijn grootje als je op je bek gaat. En daarnaast jatten de chinezen het ontwerp altijd van een westers ontwerp. En begin niet over de materiaal eigenschappen die dan zouden afwijken etc. want dat is ook flauwekul. De westerse ontwerpen worden net zo hard in china geproduceerd en pakken ze ook gewoon het zwarte nylon wat ze voor handen krijgen en of het nou pa6 is of pa6.6 of pa 12, maakt dat merk geen kont uit en of er dan silicate fillers of mineral fillers in zitten snappen ze al helemaal niets van.
 
Laatst bewerkt:
Die van bike design is even duur als de LSL zonder kuip aanpassing. Er zijn 2 soorten van LSL.
1. voor rond de 80,- met kuip aanpassing links.
2. Voor 125,- zonder enige kuip aanpassing..
Maar waarom een ander stukkie alluminium nou 45,- moet kosten zodat je geen aanpassing hoeft te doen snap ik niet.


Kijk eens bij JVP motorproducts, daar hebben ze blokken van Topblock. Qua design zijn deze heel netjes.
 
Je wilde zeggen dat valblokken van lsl of en ander merk wel getest zijn. :') :W


Yep, de blokken van LSL worden uitvoering getest, (had ik vermeld in eerder post) en bij LSL zijn de blokken van aluminium met kleine kunststof inserts.
Ze hebben (naar aanleiding van de tests) in 2011 het ontwerp aangepast bleek namelijk dat de nieuwe vorm het rondtollen van de motor beter tegengaat.
Ook wordt er veel getest op spanning van de bevestiging aan het frame om de kracht van de impact bij een val zoveel mogelijk te spreiden zodat het frame minder snel krom gaat. :Y
 
Heb je hier bewijs van?
Vind je het zelf niet een beetje raar dat wanneer je (tien)duizenden euro's uitgeeft aan testen je dit niet vermeld op je website of in je PDF verkoop folder van de crashpads. Behalve een 3d simulatie modelletje wat iedereen tegenwoordig in een willekeurig cad programma kan maken heb ik niet gevonden. Suzuki heeft ook de pads van lsl in hun assorti als accesoires, omdat ze er wel netjes uitzien.

De doppen die ik heb van bike design hebben exact dezelfde bevestigings methode. Goed gejat of gewoon bedacht door logisch te redeneren.
 
Ik kan eerlijk gezegd ook niks over een test van de LSL pads vinden... er staan wel wat dingetjes op t net over hoe en wat maar geen echte uitgebreide testen.
Er word hier en daar wel vermeld dat de LSL de motor na een val minder laten "spinnen" dan de (deurstoppers)...omdat lsl geen hefboom reactie geeft...
 
Dat zijn ook van die deur stoperts... :r Ik vind dat er niet uit zien, kwa prijs vallen ze mee. ik kan dat soort ook voor minder halen hier in NL. (wel ander merk en waars. mindere kwaliteit).
Ik vind tot nu toe de LSL nog steeds de blokken. Ze zijn te bestellen in de kleur van je motor, ze steken niet zo ver uit, valt minder op, en hebben een leuk design...De RLS17 van top blocks lopen ook mooi met de kuip mee.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan