Oliedruk lampje brandt zodra <2000 toeren

1 apr 2010
85
0
Beste allen,

vandaag ben ik er achter gekomen, dat mijn oliedruklampje altijd begint te branden, als de motor onder de 2000 toeren komt. Het is heel consistent. Dus altijd als ik bij de stoplicht sta is hij aan en als ik versnel gaat hij uit....

Olie zit er ruim voldoende in. Hij rijdt verder prima.

Enig idee?

Groetjes en alvast bedankt.
 
Het is een Honda CB750.

Maar als die pomp defect is, dan zou hij toch juist bij hoge toeren moeten branden?
Of juist niet?

Er zit een origineel oliefilter in ja.

De olie is dezelfde die ik al langer gebruik.

Bedoel je 'olidruksensor' met 'oliedrukschakelaar'? Maar als die stuk is gaat die toch niet iedere keer consistent bij 2000 toeren branden?
 
zou kunnen dat er tussen die "drukschakelaar"(relief valve) vuil zit en niet helemaal lekker meer beweegt, tenminste dit had ik met een vrije val boot deze zomer, daar bleef het lampje hele tijd branden, bleek heel die schuif gewoon te blijven zitten.

die klep zit er om de oliedruk naar beneden te halen bij koude motor( dikke olie--> meer druk).

overigens nog nooit bij een motorfiets gedaan, dus weet niet of je er lekker bij kan etc

dus die zou je gewoon eens open kunnen halen, wie weet....
 
Laatst bewerkt:
ff bij de motorzaak een mechanische meter erop zetten en je oliedruk controleren
lampje gaat aan als je te weinig oliedruk heb
zo weetje of het in je motorblok zit of het elektice gedeelte
je kan zo niet zeggen wat het is als je geen oliedruk gecontroleerd heb
 
Ik vermoed dat jou extreem hoge olieverbruik wat je in een ander topic vermeld en het branden van het olielampje beneden de 2000tpm alles met elkaar te maken hebben.
Ik denk dat het tyd wordt voor een volledige revisie van jou blok.
Denkelijk zijn de lagers volledig versleten en de zuigerveren/zuigers en wat je allemaal nog tegen komt als je het blok open trekt oftewel dat wordt reviseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan