Triumph Sprint 955I 2000 Resetten en benzine lampje.

Bazz67

Rookie
4 feb 2022
7
1
Hallo allemaal,

Ik had al een tijdje last dat na het loshalen van de Accu en terugplaatsen mijn motorstoring lampje ging branden (kan ook een brandstof probleem zijn),paar keer gestart en gereden maar niet uit.
Op het forum (was even zoeken) had ik iemand gevonden die hetzelfde probleem had,een Speed Triple uit 2009, naar zijn verhaal om te resetten heb ik de motor uit koude toestand en alleen stationeer laten draaien tot dat de ventilator aansprong en daarna na ongeveer 20 sec uitgezet.Vervolgens af laten koelen en vandaag gaan rijden en ja hoor was gelukt.

Las later nog een keer bij de speed triple dat hij hem 12 min met draaiende ventilator had laten lopen,ik natuurlijk te snel gestopt maar wel gelukt,mochten er mensen zijn met dit probleem is het weer een handig weetje ;-)

Ook het controle lampje van de benzine blijft af en toe hangen alles nagekeken maar nog niet echt succes wel heb ik het idee omdat het steeds langer uitblijft en af en toe aanspringt dat het met de keuze benzine is ,98 E5 is niet bij ieder pompstation hetzelfde ,misschien heeft iemand hier ervaring mee bv of shell V-Power E5 beter is als Total 98 E5 daar tank ik vaak en wil V-Power gaan proberen voor het gemak E10 euro 95 en V-Power 98 Benzine heeft het label E5 en bevat geen bio-ethanol.?Misschien heeft iemand het juiste antwoord ;-)

Bvd Bas

 
Ook het controle lampje van de benzine blijft af en toeqq hangen
Je bedoelt dat het lampje van de reserve stand gaat branden terwijl er ruim voldoende benzine in de tank zit?

De benzine meter staat dan ook te laag. Ik vermoed dat het aan de sensor ligt of aan een stekker die niet helemaal lekker is. Ik rij gewoon op de kilometers, met 23 liter of zo is de Tiger toch nooit de eerste die moet tanken.
 
Hoi,

Ja dat kan ook klopt ja het reserve lampje brand alleen wel steeds minder zou de sensor kunnen zijn de stekker was goed,gaan het in de toekomst zien,de vraag misschien weet jij het wat is de juiste benzine ook even gezien mijn bouwjaar 2000.
 
Volgens mij moet dat type Triumph 3 keer op bedrijfstemperatuur komen om sommige meldingen te resetten.

Wat betreft het lampje van het brandstof niveau,
Het lampje van mijn Tuono gaat na het tanken pas uit als ik ga rijden, anders blijft het gewoon branden.
 
Volgens mij moet dat type Triumph 3 keer op bedrijfstemperatuur komen om sommige meldingen te resetten.

Wat betreft het lampje van het brandstof niveau,
Het lampje van mijn Tuono gaat na het tanken pas uit als ik ga rijden, anders blijft het gewoon branden.
Ja klopt dat kan ook had ik geprobeerd maar dat laatste wat ik had genoegd werkte wel kan op beide manieren maar werk waarschijnlijk niet voor elke motor hetzelfde
 
Ik gooi altijd 95 E10 in mijn 955i.
Kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat het soort benzine invloed heeft op de werking van de brandstofmeter.
had gelezen dat E10 op den duur problemen kan gaan geven vandaar mijn keuze E5 alleen daar zat ook verschil in..de nieuwe motoren zullen met E10 geen problemen hebben,blijft lastig
 
Dat er onderdeeltjes zijn die op den duur last krijgen van de ethanol kan ik me iets bij voorstellen. Maar of de brandstofniveaumeter het verschil tussen E5 en E10 kan merken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan