Triumph 955i krijgt geen voldoende benzine

Mauricetiger

Rookie
17 jun 2023
16
8
Wie kan me verder opweg helpen.. ik heb een triumph 955i uit 2004 al weer en de motor lijkt te weinig brandstof te krijgen .

Wat heb ik gecontroleerd.

1. De bougie was wit uitgeslagen en droog dus vandaar mijn conclusie te arm.

2. Motor start wel en loopt stationair maar als ik gas geef valt hij eten .. in neutraal lukt wel maar in de versnelling niet...

3. Luchtfilter is gereinigd

4. De benzinepomp is hoorbaar in de tank.

5. Ontluchting bij tank is niet verstopt


6. Relais tikt en werkt gewoon.

7. Als ik de retour slang loskoppel zie ik benzine eruit lopen maar ik weet niet of de druk genoeg is (geen apparatuur hiervoor)

En hier stopt mijn kennis. Waar kan ik het verder zoeken....

Hopelijk een hobbyist met raad...

Gr Maurice
 
Brandstofpomp levert zelf te weinig of trekt de benzine niet door een verstopt filter (beide in je tank)
Brandstofdrukregelaar (FPR) werkt niet (goed)
Injectoren zelf (deels) verstopt. Dat lijkt niet zo want hij loopt stationair. Injectoren hebben soms zelf ook mini filtertjes.
Ik zou zelf als eerste op zoek gaan naar het filter in de tank. Goeie kans dat daar 20 jaar vuil in zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas een 955i (2001) voor mijn broer weer in orde gemaakt.
Heb het filter in de tank vervangen en ook de tank schoongemaakt, kwam behoorlijk wat vuil uit.
Verder heb ik de injectors schoon gemaakt (laten doen, je moet ze "open sturen" om ze door te kunnen spuiten), en ook hier zat behoorlijk wat vuil in.
Verder de vacuumleidingen van vangen, die waren uit gedroogd en gebarsten. Hierna liep de motor weer als nieuw.
Ik heb nog een stuk slang hiervoor liggen, stuur me maar een PM als je interesse hebt.

Het was alleen een pain in the ass om de tank weer terug te plaatsen. De 2001 modellen zijn voorzien van een kunststof tank, en die is in de loop der jaren wat gegroeid. Waarschijnlijk ook door de E in de benzine's.
 
Laatst bewerkt:
In het werkplaats handboek van mijn Honda SP-1 werd opgegeven hoeveel opbrengst de pomp moest hebben na bv 2x primen.
Maar zoals al gemeld, brandstoffilter kan ook, ik raad je aan even te googlen, ik meen van BMW dat de filters hetzelfde zijn, maar
de helft goedkoper.

Edit,
en inderdaad, alle vacuumslangen serieus inspecteren op scheurtjes.
 
Ik heb pas een 955i (2001) voor mijn broer weer in orde gemaakt.
Heb het filter in de tank vervangen en ook de tank schoongemaakt, kwam behoorlijk wat vuil uit.
Verder heb ik de injectors schoon gemaakt (laten doen, je moet ze "open sturen" om ze door te kunnen spuiten), en ook hier zat behoorlijk wat vuil in.
Verder de vacuumleidingen van vangen, die waren uit gedroogd en gebarsten. Hierna liep de motor weer als nieuw.
Ik heb nog een stuk slang hiervoor liggen, stuur me maar een PM als je interesse hebt.

Het was alleen een pain in the ass om de tank weer terug te plaatsen. De 2001 modellen zijn voorzien van een kunststof tank, en die is in de loop der jaren wat gegroeid. Waarschijnlijk ook door de E in de benzine's.
 
Let niet op het rode pijltje maar als ik het goed heb zit de brandstof pomp en het bezine filter achter deze plaat toch?

Dan schroef ik de boel weer los en een filter en pakking bestellen. Bedankt voor het antwoord
 

Bijlagen

  • ZBvbX.jpg
    ZBvbX.jpg
    70,6 KB · Weergaven: 3
Zijn ze gek bij triumph pakking 67 euro en filter 39 euro... Dat wordt vloeibare pakking en universele filter
Ik zei dus, even googlen, het bmw filter is hetzelfde en kost veel minder (volgens mijn zwager, en die zit op de centen)
Verder vraag ik me af of een universeel filter wel geschikt is voor een systeem dat met een Bar of 3 werkt,
misschien zijn ze er wel, maar let daar wel op.
 
Het filter zit inderdaad achter dat deksel.
Het is een Mahle KL145 filter, ik heb er 20 Euro voor betaald bij de dealer. De pakking heb ik hergebruikt, gewoon droog gemonteerd.

Zo zagen de aansluitingen eruit.
2023-07-13 22.12.10 gedraaid.jpg
 
Bij mij was de pakking behoorlijk opgezwollen dus hergebruik was geen optie.
Het is alweer een jaar of 5 terug maar ik kan me niet herinneren dat het 67 euro kostte.
Heb je al bij Brabant Motors in Velp ( bij Grave) geïnformeerd?
Daar is het ook niet voor niks maar geen 67 en 39 euro.
Pas wel op met de plastic snelkoppelingen.
Die worden nogal broos in de loop der tijd en die zijn wel heel duur.
 
Wie kan me verder opweg helpen.. ik heb een triumph 955i uit 2004 al weer en de motor lijkt te weinig brandstof te krijgen .

Wat heb ik gecontroleerd.

1. De bougie was wit uitgeslagen en droog dus vandaar mijn conclusie te arm.

2. Motor start wel en loopt stationair maar als ik gas geef valt hij eten .. in neutraal lukt wel maar in de versnelling niet...

3. Luchtfilter is gereinigd

4. De benzinepomp is hoorbaar in de tank.

5. Ontluchting bij tank is niet verstopt


6. Relais tikt en werkt gewoon.

7. Als ik de retour slang loskoppel zie ik benzine eruit lopen maar ik weet niet of de druk genoeg is (geen apparatuur hiervoor)

En hier stopt mijn kennis. Waar kan ik het verder zoeken....

Hopelijk een hobbyist met raad...

Gr Maurice
Helaas was het geluk van zeer korte duur ..... Ondertussen nieuwe benzinepomp erop maar nog steeds niet voldoende druk ... Iemand een idee
 
Ten einde raad ik krijg mijn tiger maar niet lopend... We hebben de benzine filter vervangen we hebben de benzinepomp vervangen maar de druk blijft wegvallen... Zie film....

Is er iemand die mij op weg kan helpen...

Alle ideeën zijn op..

Bedankt alvast
 

Bijlagen

  • VID-20231031-WA0005(1).mp4
    9,9 MB
Volgens de monteur kan hij deze regelaar niet testen dus wordt het een gok of het wel of niet zal werken ... Ik weet niet wat je er voor wilt hebben maar we kunnen het overwegen
 
Terug
Bovenaan Onderaan