Waar koop je een benzine kraan honda cbr 600f ?

Hozewen

Rookie
15 feb 2011
11
1
Sinds kort een Honda cbr 600f, model f2. Helaas lekt de benzine kraan. Nu ben ik al aan de slag geweest met vloeibare pakking. Helaas zonder het gewenste resultaat. Het kraantje lekt namelijk ook aan de achter kant waar het geheel wordt afgesloten met popnagels :/.
Nu heb ik begrepen dat een orgineel kraantje aan de prijzige kant is dwz 70 a 80 euries. Nu heb ik al even gezocht op internet (google en ebay. de) daar kom ik ze tegen voor prijzen tussen de 20 en 35 euries, het zijn dan echter allemaal gebruikte kraantjes. Gezien de prijs en het vermoeden dat die ook maar een beperkte levensduur hebben gaat hier niet mijn voorkeur naar uit.
Wie kan mij vertellen waar ze eventueel nieuw te verkrijgen zijn voor een redelijke prijs?
Tevens vraag is me af wat het verschil is tussen de kraan van een f2 en f3 ? Voor zover ik dat zelf kan beoordelen alleen de aansluiting van het slangtje van het motorvacum, toch?

Mocht iemand er trouwens nog eentje hebben liggen dan hoor ik dat graag;)
 
En ik haal de gegevens op van de Honda dealersite, en Honda geeft aan dat onderdeel 5 niet los leverbaar is en dat je dan aan onderdeel 6 moet gaan denken.
Buitenlandse importeurs willen nog weleens deze losse delen hebben.
 
Zal denk ik wel passen, zitten alle 2 met een draaiwartel in de tank, maar de F1 is niet vacuum gestuurd en de F2 weer wel, dat vacuum membraan maakt deze zo duur.

Of Boonstra bellen, 100% zekerheid dat ze die hebben liggen voor een mooi prijsje
 
De F3 heeft een brandstofpomp in ieder geval dus volgens mij heeft de TS dan geen vacuum kraan nodig.

Edit: de kraan op mijn F3 loopt ook gewoon door als ik hem open zet; kortom geen vacuum lijkt me :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan