vraagje elektrisch schema R1 '98

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.066
514
breskens
Vraagje voor de mensen die technischer zijn dan ik (dat zouden er veel moeten zijn :+ ). Ik heb af en toe een storing in mijn toerenteller en wil de centrale stekker omleiden ivm corossie. Is er iemand die vanuit het WPHB kan aangeven welke kleur draad ik moet omleiden? Gaat om pagina 8-36. Ik dacht dat het de draad was van de 'tachometer' en kwam dan bij Y/B uit --> geel/blauw. Alleen de toerenteller deed het nog altijd ondanks dat de draad doorgeknipt was O-) . In elk geval weer 1 iets wat geen storing kan geven :P

Hier trouwens een filmpje waar je het wegvallen kan zien:
@ 7:53 en 8:20. Bij de laatste zie je hem 2 keer wegvallen, 1 keer best lang en 1 keer heel kort.

En nee, het is geen foutmelding want dat ziet er als volgt uit:
@ 50 seconden.
 
Laatst bewerkt:
wat wat doet ie dan als ie stooring heeft?

je weet toch wel dat je toerenteller ook een diagnose meter is om bepaalde stooringen aan te geven?
 
Laatst bewerkt:
wat wat doet ie dan als ie stooring heeft?

je weet toch wel dat je toerenteller ook een diagnose meter is om bepaalde stooringen aan te geven?
Weet ik. Bij hard optrekken valt de tellernaad soms helemaal naar 0 en schiet dan weer terug. Bij foutmelding gaat hij van 0 naast een ander toerental en dan weer naar de echte stand. Er is of een slecht contact of misschien de cdi volgens google.
 
Volgens mij heb ik het digitale WPHB nog op mijn oude externe backup schijf staan.

Zal dit weekend eens kijken. Mocht ik me niet melden en jij het probleem nog steeds hebben stuur me dan effe een herinnering via email.
 
Weet ik. Bij hard optrekken valt de tellernaad soms helemaal naar 0 en schiet dan weer terug. Bij foutmelding gaat hij van 0 naast een ander toerental en dan weer naar de echte stand. Er is of een slecht contact of misschien de cdi volgens google.

misschien komt het door de gkrachten bij snelle acceleratie ha ha
 
Is het niet gewoon slechte massa? Reageert de toerenteller anders met licht aan of uit? Bij mij had ik brakke massa waardoor me hele dash uitviel als ik m`n lichten aanzette.
Zal eens proberen maar kan ik me haast niet voorstellen, want dan zou de km-teller ook moeten wegvallen. Centrale stekker is de eerste verdachte vanwege corrossie, al paar storingen opgelost door stekker te omzeilen. Alleen ik weet dus niet welke kabel ik moet hebben.
 
Zal eens proberen maar kan ik me haast niet voorstellen, want dan zou de km-teller ook moeten wegvallen. Centrale stekker is de eerste verdachte vanwege corrossie, al paar storingen opgelost door stekker te omzeilen. Alleen ik weet dus niet welke kabel ik moet hebben.
Realiseer me dat ik net circuitdag heb gedaan met lichten uit en daar doet de storing zich voor, dus licht aan of uit maakt niet uit.

Hier trouwens een filmpje waar je het wegvallen kan zien:
@ 7:53 en 8:20. Bij de laatste zie je hem 2 keer wegvallen, 1 keer best lang en 1 keer heel kort.

En nee, het is geen foutmelding want dat ziet er als volgt uit:
@ 50 seconden.
 
Realiseer me dat ik net circuitdag heb gedaan met lichten uit en daar doet de storing zich voor, dus licht aan of uit maakt niet uit.

Hier trouwens een filmpje waar je het wegvallen kan zien:
@ 7:53 en 8:20. Bij de laatste zie je hem 2 keer wegvallen, 1 keer best lang en 1 keer heel kort.

En nee, het is geen foutmelding want dat ziet er als volgt uit:
@ 50 seconden.


Da`s raar... Ik zou zeggen als ie even brak contact heeft je toerenteller iets zou terugzakken. Bij jou ziet het eruit alsof de hele unit even zonder stroom zit. Maarja, dan zou je verwachten dat ie even gaat caliberen (van 0 tot red-line en terug). Ik zou denk ik dat ding stationair laten lopen en overal aan gaan rommelen.... Kan je niet echt specifieker verder helpen ben ik bang....
 
Heb je het probleem opgelost? Ik heb opeens t zelfde probleem maar dan al als de motor gewoon op contact staat en de motor niet eens loopt. Pffff vreemd
Nee helaas niet, motor is inmiddels paar jaar geleden verkocht maar heb het nooit kunnen achterhalen. Maar ik zou beginnen met die centrale stekker eens te inspecteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan