Elektrisch Hydraulische pomp aan een heftafel

Dingleberry

MF'er
24 jun 2007
54
0
Ik heb al jaren een Hbm heftafel staan voor mijn klussen aan diverse motoren.
Het is een schaarmodel, gaat gewoon recht omhoog.
Voorzien van een pomp die ook met lucht te bedienen is. De voetpomp werkt nog wel goed, maar de luchtpomp is altijd een lastig ding geweest.
Diverse keren los gehad, waarna het weer werkt... Maar ik wou het ding nog altijd eens ombouwen.

Bij diverse garagebedrijven zie ik dat ze een elektrisch systeem aan hun tafels hebben hangen.
Nu kom ik online de volgende unit tegen:

220V autolift hydraulische eenheid auto reparatiewerkplaats handmatige bediening | VEVOR NL

Zou dit misschien een beetje overkill zijn voor de cilinder?
Aangezien je deze pompen ook op autohefbruggen tegen komt.

Pomp zou mooi tegen de muur aankunnen waarbij ik dan enkel nog een slang over de vloer heb lopen.

Iemand al eens gebruik gemaakt van zoiets aan zijn heftafel?
 
Ik zit er aan te denken om maar gewoon de gok te wagen.
Lijkt me dat zo'n pomp wel voorzien is van een regelventel?

Ik moet dan alleen een slang laten maken die aan de oude slang gekoppeld kan worden. Landbouwmechanisatiebedrijf zit hier in de buurt dus klop ik daar even aan.
 
Ik zit er aan te denken om maar gewoon de gok te wagen.
Lijkt me dat zo'n pomp wel voorzien is van een regelventel?

Ik moet dan alleen een slang laten maken die aan de oude slang gekoppeld kan worden. Landbouwmechanisatiebedrijf zit hier in de buurt dus klop ik daar even aan.
Ik heb een heftafel met pomp (origineel zo), lijkt verdacht veel op de pomp van jouw link. Reservoir is wel iets kleiner.
 
Ik heb deze een tijdje geleden gekocht , 0,75 kw pomp werkt fantastisch
IMG_0557.jpeg
 
Ik zie dit wel zitten, mijn brug is nog bijna nieuw en de luchtbediening heb ik nog niet gebruikt, maar de prijs voor de set is niet duur.
als je er een snelkoppeling aan zet kun je hem nog voor andere doelen gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan